Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Eiffeltoren met de trap?

binnenkort ga ik met mijm tienerdochter een paar dagen naar Parijs. Helaas is het nog niet gelukt om voor een fatsoenlijke prijs of tijd kaartjes voor de Eiffeltoren te krijgen met de lift naar de tweede verdieping.  Ik twijfel nu om evt met de trap te gaan. Zijn er hier mensen die dat weleens gedaan hebben? En hoe beviel dat?

Als je de tijd neemt is het te doen. Ik heb nooit 700 treden gelopen maar wel 370-400. In etappes.

Wij zijn toen helemaal naar beneden gelopen en dat was al heftig  voor onze benen laat staan naar boven maar als er geen kaartjes meer zijn zou ik het ook wel doen als ik perse naar boven zou willen.. Maar inderdaad heel rustig en met pauzes.
Heb je wel meteen een workout gehad 

Dit als kind met het gezin gedaan, was geen probleem toen. Nu zou ik het helaas anders moeten doen.

Als jullie sportief zijn kan dat, anders niet  doen.

mijn tiener/puber zou weigeren.

denken jullie aub ook aan de verwachte temperaturen momenteel in Parijs? Er is sprake van een (aankomende) hittegolf met temperaturen die de 40 graden naderen.

Zelfs met lagere temperaturen dan dat is het echt een beproeving.

en het zijn van die nare open trappen, met hoogtevrees niet te doen.

Mijn tieners zouden erg enthousiast zijn.

Juist het beklimmen kun je ook als deel van de belevenis zien.

Ysenda schreef op 12-08-2026 om 12:32:

Dat wilde ik precies zeggen.
Ik heb het geprobeerd, maar heb de eerste verdieping niet gehaald. Ik moest omdraaien door de hoogtevrees (en alleen al het omdraaien viel niet mee ).

Zandhaas

Zandhaas

12-08-2026 om 15:11 Topicstarter

Euphoria schreef op 12-08-2026 om 12:29:

mijn tiener/puber zou weigeren.

denken jullie aub ook aan de verwachte temperaturen momenteel in Parijs? Er is sprake van een (aankomende) hittegolf met temperaturen die de 40 graden naderen.

Zelfs met lagere temperaturen dan dat is het echt een beproeving.

Die temperatuur hebben we in de gaten, zouden een paar weken eerder gaan maar juist verzet ivm de hitte. Vanaf volgende week zijn de verwachtingen dat het afkoelt. De tiener heeft geen hoogtevrees en ik ook niet, dus dat is getackeld. En als de keuze is niet of met de trap kiest de tiener ook voor de trap. Dus in theorie staan alle vinkjes op groen. Ben alleen benieuwd naar praktijkervaringen. En ondertussen houd ik de site in de gaten want er vallen toch regelmatig tijdsloten open. Dus wie weet hebben we geluk.

De Tour Montparnasse is een gemakkelijk alternatief. Voor een paar euro zoef je zonder wachtrij omhoog naar de 56ste verdieping.

Zwaai met een willekeurig pasje en roep dat je student bent, dan krijg je ook nog korting.

Ik heb het twee keer gedaan, beide keren heb ik ter plaatse een kaartje gekocht.

Poezenmeisje schreef op 12-08-2026 om 16:07:

De Tour Montparnasse is een gemakkelijk alternatief. Voor een paar euro zoef je zonder wachtrij omhoog naar de 56ste verdieping.

Zwaai met een willekeurig pasje en roep dat je student bent, dan krijg je ook nog korting.

Ik heb het twee keer gedaan, beide keren heb ik ter plaatse een kaartje gekocht.

Dat is in Frankrijk sowieso een goed ding om bij je te hebben. Als er iets van college op staat ben je voor gereduceerd tarief zo binnen. Ook met middelbare school pasjes waar college op staat. Universiteit doet het zeker. 

Ysenda schreef op 12-08-2026 om 12:32:

Voor geen miljoen! Ik heb niet alleen een monumentale hoogtevrees, maar ook een evenwichtsstoornis. We hadden eens een vakantieappartement dat alleen bereikbaar was met een stalen, open buitentrap, die ook nog eens glad werd met regen. Aan die vakantie denk ik huiverend terug. Totaal verpest.
Maar zelfs met de lift hoef ik echt de Eiffeltoren niet op, ik kijk wel naar de foto's van anderen.

Ik vond het echt wat toevoegen. Je loopt echt in de constructie van de toren. Betere belevenis dan met de lift!
Ik heb het als kind gedaan en ook als volwassene.

Ik vind de Eiffeltoren tegenwoordig altijd een beetje tegenvallen vergeleken met in 1988. Destijds kon je er nog gewoon omheen en onder wandelen, zonder eerst een hele beveiligingsrij door te hoeven.
Maar ja, dat is echt al héél lang geleden

Prima te doen! Gedaan met mijn man en twee dochters van 10 en 12. Het is ook gewoon een belevenis. Als je een hele slechte conditie hebt zou ik het niet doen maar anders lukt dat prima. Onderweg kun je best af en toe even uitrusten en dan weer verder.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.