Vakantie en reizen
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 18:26
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 18:14:
[..]
Wat zijn de luxe dingen waarop jullie selecteren?
Vroeger keken wij naar een sauna, maar uiteindelijk maakte niemand er gebruik van, ook de open haard bleef vaak uit.
Nu zou ik een hottub wel leuk vinden maar ik verwacht ook dat die misschien wel ongebruikt zou blijven.
Wat zijn de luxe dingen die je t meest waardeerd in een groepsaccommodatie ?
En elke slaapkamer een eigen badkamer vind ik echt een must.
Het hoeft niet heel luxe, maar wel een ruimte waar meegebrachte fietsen veilig gestald kunnen worden.
Niet alleen bij een groepsaccommodatie hoor. Ook bij huisje voor twee zoek ik dat.
En een echt adres zodat je bijvoorbeeld pizza kan laten bezorgen.
Fiorah
11-03-2026 om 19:01
Het hangt van het soort groep af denk ik? Als ik met familie ga, dat zijn geen luxe-mensen. Dan is 2 badkamers op 4 gezinnen een luxe. En dan is juist alles wat praktisch is fijn.
Waar ik wel echt op selecteer: verlate check-out. Ga je een weekendje weg, kom je op vrijdag om 16u aan, moet je er op zondag op 10 uur weer uit, met een horde jonge kinderen. Daar kan ik echt goed chagrijnig van worden.
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 19:18
Fiorah schreef op 11-03-2026 om 19:01:
Het hangt van het soort groep af denk ik? Als ik met familie ga, dat zijn geen luxe-mensen. Dan is 2 badkamers op 4 gezinnen een luxe. En dan is juist alles wat praktisch is fijn.
Waar ik wel echt op selecteer: verlate check-out. Ga je een weekendje weg, kom je op vrijdag om 16u aan, moet je er op zondag op 10 uur weer uit, met een horde jonge kinderen. Daar kan ik echt goed chagrijnig van worden.
Wij boekten dan gerust extra dag(en). Boekten t/m maandagochtend en dan op zondagavond om 19:00 uur naar huis rijden. Jongste in pyjama en thuis meteen in bed.
Of bij een dichtbij buitenlandse bestemming met check-in zaterdag om 16:00 uur kwamen we pas zondagmorgen aan. Vertrokken om 06:00 van thuis en arriveerden om 10:00. Anders zit je toch ook vaak pas om 10:00 uur aan het ontbijt. Dus voor ons geen gevoel van verlies van tijd.
BlairW
11-03-2026 om 19:35
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 18:14:
[..]
Wat zijn de luxe dingen waarop jullie selecteren?
Vroeger keken wij naar een sauna, maar uiteindelijk maakte niemand er gebruik van, ook de open haard bleef vaak uit.
Nu zou ik een hottub wel leuk vinden maar ik verwacht ook dat die misschien wel ongebruikt zou blijven.
Wat zijn de luxe dingen die je t meest waardeerd in een groepsaccommodatie ?
En elke slaapkamer een eigen badkamer vind ik echt een must.
Wij selecteren vooral op aantal kamers inderdaad. We hebben 2 kinderen mee die een eigen kamer willen. Dus met 3 gezinnen selecteren we dan op 5 slaapkamers en het liefst ook 5 badkamers. Daarnaast altijd een binnenzwembad en sauna. Het liefst ook nog een jacuzzi, maar die combi met alles kom je niet zo vaak tegen. Wij maken veel gebruik van die wellness faciliteiten. Qua luxe waarderen we het dus heel erg als dit er allemaal is en ook wel dat het er echt luxe uit ziet. Soms heb je zo’n wellness ruimte die er dan heel sfeerloos uit ziet, of zo’n lelijke jacuzzi buiten. Het ziet er mooier uit als die netjes is ingebouwd en de wellness ruimte mooi aangekleed is. Wij reserveren altijd via www.ardennes-etape.nl, daar kan je op heel veel dingen selecteren en staan goede foto’s op.
Binnenkort gaan we naar dit huis : https://www.ardennes-etape.nl/vakantiehuizen-ardennen/Vaux-sur-sure/Luxe-villa-Sauna-Zwembad-107163-01/Weekend-0_12-20260904.html
Hier zit een soort hotel-service bij met dus opgemaakte bedden en handdoeken. Scheelt weer slepen en gedoe met welk formaat beddengoed je mee moet nemen enz. Grote tuin met uitzicht spreekt ons ook aan en rustig gelegen. We hadden ook een huis gezien, maar daar lag de snelweg vlakbij. Stonden wel geluidsschermen, maar dat gaf toch een minder goed gevoel. Die viel dus alweer af
verder is ruimte binnen ook belangrijk. Met zoveel mensen wil je een beetje fatsoenlijk de ruimte hebben en niet opgepropt zitten.
Groentetuin
11-03-2026 om 20:15
BlairW schreef op 11-03-2026 om 19:35:
[..]
Wij selecteren vooral op aantal kamers inderdaad. We hebben 2 kinderen mee die een eigen kamer willen. Dus met 3 gezinnen selecteren we dan op 5 slaapkamers en het liefst ook 5 badkamers. Daarnaast altijd een binnenzwembad en sauna. Het liefst ook nog een jacuzzi, maar die combi met alles kom je niet zo vaak tegen. Wij maken veel gebruik van die wellness faciliteiten. Qua luxe waarderen we het dus heel erg als dit er allemaal is en ook wel dat het er echt luxe uit ziet. Soms heb je zo’n wellness ruimte die er dan heel sfeerloos uit ziet, of zo’n lelijke jacuzzi buiten. Het ziet er mooier uit als die netjes is ingebouwd en de wellness ruimte mooi aangekleed is. Wij reserveren altijd via www.ardennes-etape.nl, daar kan je op heel veel dingen selecteren en staan goede foto’s op.
Binnenkort gaan we naar dit huis : https://www.ardennes-etape.nl/vakantiehuizen-ardennen/Vaux-sur-sure/Luxe-villa-Sauna-Zwembad-107163-01/Weekend-0_12-20260904.htmlHier zit een soort hotel-service bij met dus opgemaakte bedden en handdoeken. Scheelt weer slepen en gedoe met welk formaat beddengoed je mee moet nemen enz. Grote tuin met uitzicht spreekt ons ook aan en rustig gelegen. We hadden ook een huis gezien, maar daar lag de snelweg vlakbij. Stonden wel geluidsschermen, maar dat gaf toch een minder goed gevoel. Die viel dus alweer af
verder is ruimte binnen ook belangrijk. Met zoveel mensen wil je een beetje fatsoenlijk de ruimte hebben en niet opgepropt zitten.
Wat een mooie accommodatie!
Zelf vond ik deze ook erg mooi
Groepsaccommodatie Groesbeek - https://heuvelrijkbergendal.nl/groepsaccommodatie-groesbeek.
BlairW
11-03-2026 om 20:29
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 20:15:
[..]
Wat een mooie accommodatie!
Zelf vond ik deze ook erg mooi
Groepsaccommodatie Groesbeek - https://heuvelrijkbergendal.nl/groepsaccommodatie-groesbeek.
Die ziet er ook goed uit inderdaad! Voor ons een beetje te groot haha! Maar wel mooi luxe. Enige nadeel vind ik met zulke grote accomodaties dat er vaak meerdere woonkamers zijn. Je kan meestal niet echt op 1 plek met allemaal lekker op de bank zitten. Hier zijn ook 2 zithoeken gecreëerd als ik zo de plattegrond bekijk, maar denk dat daar niet genoeg plek is voor iedereen. Dan is de “eetzaal” eigenlijk de enige plek waar je echt gezamenlijk kan zitten.
Wij hadden zoiets bij Landal al. Was een 12-persoons huis, maar had ook 2 zithoeken en geen plek voor allemaal. Nu waren bij dat huis ook 2 huizen samengetrokken tot 1 huis en dat was sowieso al wat vreemd. 2 Keukens, 2 trappen en boven kon je niet door lopen van de ene naar de andere kant. Was niet echt handig.
haarklover
12-03-2026 om 05:33
Ik ben te chaotisch om een bedrijf te starten, maar het is wel een fantasie om een uitvinding op de markt te brengen.
Of een computerspel (denk aan 3-dimensionaal dammen of zoiets).
Of een dansgezelschap oprichten en choreograaf worden.
Of in Afrika filantroop gaan spelen:
school stichten, zodat dorp welvarend wordt.
(alsof daar nog geen scholen bestaan...)
Groentetuin
12-03-2026 om 07:26
haarklover schreef op 12-03-2026 om 05:33:
Ik ben te chaotisch om een bedrijf te starten, maar het is wel een fantasie om een uitvinding op de markt te brengen.
Of een computerspel (denk aan 3-dimensionaal dammen of zoiets).
Of een dansgezelschap oprichten en choreograaf worden.
Of in Afrika filantroop gaan spelen:
school stichten, zodat dorp welvarend wordt.
(alsof daar nog geen scholen bestaan...)
Leuke fantasieën!
de laatste herken ik enigszins, ik fantaseerde wel eens over een opvang locatie voor verbrande vrouwen in India ( daar worden vrouwen met te weinig bruidschat nog wel eens in brand gestoken, door de schoonfamilie waar ze bij introkken,overleven ze dat - meestal ernstig verminkt- kunnen ze vaak nergens heen ook niet terug naar eigen familie)een eigen dorp waar ze veilig zijn en zelfvoorzienend ( naaimachines , eigen vee en groente verbouwen) leek mij een mooi iets.
Fantasieën...alles kan
Jujubee
12-03-2026 om 08:11
Ik zou graag iets met dieren opzetten: dus een opvang voor buitenbeentjes en zwerfdieren die niemand wil. Ik volg een man op Youtube met een hondenopvang. Die woont in Amerika in zo'n buitengebied en adopteert honden uit het asiel die niemand wil, senioren of honden met gebreken die nul kans hebben op adoptie. Zoiets zou ik graag willen, dus een stichting voor rejects, zeg maar. Dat kost bakken met geld dus ik zou graag iemand aannemen die adventeert op Social Media ( zelf moet ik daar niet aan denken ). Ik zou een klein huisje voor mezelf kopen grenzend aan die stichting en mijn moeder en haar vriend geld geven zodat ze met pensioen kunnen en de hele wereld over te reizen.
Dat reizen zou ik zelf ook veel doen, vooral voor ik met de opvang zou beginnen. Azie, Zuid Amerika maar ook Canada en landen in Europa waar ik nog niet geweest ben. Ook zou ik mijn rijbewijs halen voor het rijden in een automaat auto en daar het liefst een Alfa Romeo van kopen. Broer, schoonzus, neefje ( en toekomstig neefje/nichtje ) krijgen een nieuw huis en geld mee, zodat ze nooit tekort komen. Dat is het wel zo'n beetje denk ik. Mijn baan zou ik per direct opzeggen.
ToetieToover
12-03-2026 om 09:01
Groentetuin schreef op 12-03-2026 om 07:26:
[..]
Leuke fantasieën!
de laatste herken ik enigszins, ik fantaseerde wel eens over een opvang locatie voor verbrande vrouwen in India ( daar worden vrouwen met te weinig bruidschat nog wel eens in brand gestoken, door de schoonfamilie waar ze bij introkken,overleven ze dat - meestal ernstig verminkt- kunnen ze vaak nergens heen ook niet terug naar eigen familie)een eigen dorp waar ze veilig zijn en zelfvoorzienend ( naaimachines , eigen vee en groente verbouwen) leek mij een mooi iets.
Fantasieën...alles kan
Daarover heb ik ook weleens gefantaseerd, niet perse deze doelgroep, maar wel over het opzetten van een bedrijf. Waarin het hoogste doel niet is geld verdienen voor de aandeelhouders/eigenaar(s), maar een eerlijke behandeling van de medewerkers.
Beterlaat2021!
12-03-2026 om 12:24
@Jujubee, mooi plan, zo'n dierenopvang. Helaas is het moeilijk daarvoor een vergunning te krijgen in verband met geluidsoverlast.
Nikki1973
12-03-2026 om 16:04
Met mijn prijs in de staatsloterij, 1/5 lot en 6,50e, kom ik niet heel ver.
maar was het toch ruim 3 miljoen geweest, dan zou ik stoppen met werken en een appartement ergens aan in het zuiden kopen, Nice, Barcelona, zoiets.
Het lijkt me leuk om yogalessen op het strand te geven ofzo. Maar dan zal ik eerst een opleiding voor yoga docent moeten doen.
Erover fantaseren is leuk, maar t gaat natuurlijk niet gebeuren 😁
Groentetuin
12-03-2026 om 16:14
Nikki1973 schreef op 12-03-2026 om 16:04:
Met mijn prijs in de staatsloterij, 1/5 lot en 6,50e, kom ik niet heel ver.
maar was het toch ruim 3 miljoen geweest, dan zou ik stoppen met werken en een appartement ergens aan in het zuiden kopen, Nice, Barcelona, zoiets.
Het lijkt me leuk om yogalessen op het strand te geven ofzo. Maar dan zal ik eerst een opleiding voor yoga docent moeten doen.
Erover fantaseren is leuk, maar t gaat natuurlijk niet gebeuren 😁
Waarom niet?
Mijn oudtante won ooit de hoofdprijs ( ver voor mijn geboorte) t kan dus wel.
Ik vind al die mensen die zeggen ;" ik win nooit wat" en dan blijkt dat ze geen lot kopen zo flauw
Idd de kans is verrekte klein,maar t kan wel, als je meedoet
Ik zie meedoen als de prijs die ik betaal voor t fantaseren, koop ik een lot van 2euro bij de euro jackpot terwijl die op 60 miljoen staat dan kan ik lekker fantaseren ( ik trek er in mijn fantasie wel gelijk de kansspel belasting vanaf)
Nikki1973
12-03-2026 om 16:32
Groentetuin schreef op 12-03-2026 om 16:14:
[..]
Waarom niet?
Mijn oudtante won ooit de hoofdprijs ( ver voor mijn geboorte) t kan dus wel.
Ik vind al die mensen die zeggen ;" ik win nooit wat" en dan blijkt dat ze geen lot kopen zo flauw
Idd de kans is verrekte klein,maar t kan wel, als je meedoet
Ik zie meedoen als de prijs die ik betaal voor t fantaseren, koop ik een lot van 2euro bij de euro jackpot terwijl die op 60 miljoen staat dan kan ik lekker fantaseren ( ik trek er in mijn fantasie wel gelijk de kansspel belasting vanaf)
Ik heb ook nog een lot voor de eurotrekking van zaterdag dus wie weet 😁
yette
12-03-2026 om 17:08
Grappig Jujubee, ik heb ooit een Alfa gekocht toen ik als student ineens veel (smarten)geld kreeg. Een rode natuurlijk
Op dat moment had ik nog geen rijbewijs, maar ik moest en zou die auto kopen. Mijn rijlessen heb ik er gelukkig ook van kunnen betalen.
Dus die kan ik afstrepen!
Als ik veel geld zou hebben, zou ik een huisje in the middle of nowhere kopen. Hoeft niet groot te zijn, maar wel met een flinke lap grond en uitzicht op natuurwater. Liefst in Zuid Frankrijk. De rest van het geld gaat naar de kinderen en naar het epilepsiefonds.