Vakantie en reizen
Kampeerder
28-03-2026 om 18:06
He/pi-vakantie
Ineens het plan bedacht om met vrienden hun nieuwe caravan te gaan uitproberen met Hemelvaart. Wij gaan met de tent, dus we willen nog niet boeken want bij heel veel regen gaan we niet.
Geen camping meer te vinden. Heel veel (alle tot nu toe bekeken) campings boeken alleen he/pi-arrangementen. We willen niet met Pinksteren, geen vakantie ook daartussen dus alleen woensdag t/m zondag met Hemelvaart. Sommigen campings zijn ook al vol. €340 euro is best veel geld als je dan 7 dagen niet afneemt.
Ooit, lang geleden deden we dit wel. Maandag voor Hemelvaart even bellen en woensdag vertrekken. Geen enkel ander weekend kunnen wij langer dan twee dagen weg in verband met verplichte werkdagen.
Hier baal ik van.
duizel
28-03-2026 om 18:25
wat voor camping zoek je? Misschien maakt dat nog verschil. Wij boeken elk jaar met alleen Pinksteren, dat lukt maar we reserveren inderdaad al in augustus/ september ofzo. Pech met slecht weer.
Kampeerder
28-03-2026 om 18:32
duizel schreef op 28-03-2026 om 18:25:
wat voor camping zoek je? Misschien maakt dat nog verschil. Wij boeken elk jaar met alleen Pinksteren, dat lukt maar we reserveren inderdaad al in augustus/ september ofzo. Pech met slecht weer.
Het maakt niet heel veel uit. Klein uurtje rijden rondom Haarlem. Zij willen caravan proberen, wij met de tent die we misschien willen verkopen en goede foto's van willen maken.
mikado123
28-03-2026 om 19:31
verder heel herkenbaar trouwens. Ik ben vaak jarig rond he/pi en wil sinds mijn verjaardag op een camping vieren. En ook pas heel laat boeken.
2 jaar geleden ergens rechts van Utrecht beland. Dit jaar zoek ik ook iets
masatu
28-03-2026 om 20:38
Als ik kijk op eurocampings.nl (acsi) en ik vul de gewenste data in, komen er nog best veel opties tevoorschijn in verschillende prijscategorieën. Had je daar al gekeken?
Kampeerder
28-03-2026 om 21:23
masatu schreef op 28-03-2026 om 20:38:
Als ik kijk op eurocampings.nl (acsi) en ik vul de gewenste data in, komen er nog best veel opties tevoorschijn in verschillende prijscategorieën. Had je daar al gekeken?
Ik ben er nu aan het kijken, maar op mijn telefoon werkt het filter niet goed. Ik krijg 9000 campings in Europa, ook als ik alleen Nederland aanvink.
Ga het morgen even proberen op de laptop. Dank je wel!
lientje69
28-03-2026 om 21:29
Kampeerder schreef op 28-03-2026 om 18:32:
[..]
Het maakt niet heel veel uit. Klein uurtje rijden rondom Haarlem. Zij willen caravan proberen, wij met de tent die we misschien willen verkopen en goede foto's van willen maken.
http://campingdemienthorst.nl/
Deze al geprobeerd? Ongeveer drie kwartier boven Haarlem.
masatu
29-03-2026 om 08:46
Kampeerder schreef op 28-03-2026 om 21:23:
[..]
Ik ben er nu aan het kijken, maar op mijn telefoon werkt het filter niet goed. Ik krijg 9000 campings in Europa, ook als ik alleen Nederland aanvink.
Ga het morgen even proberen op de laptop. Dank je wel!
Oh, bij mij geeft de website nu ook geen resultaten meer. Gister had ik er 500 oid. Ik heb wel vaker problemen gehad met de bereikbaarheid van die site. Soms werkt het om de kaartweergave te gebruiken ipv vooraf filteren op een bepaald gebied. Je kan ook nog kijken op anwbcampings.nl Daar krijg ik nu 100 resultaten te zien voor het Hemelvaartsweekend. Wel steeds even doorklikken, want soms is er bijv. alleen een camperplaats beschikbaar. Maar er lijkt nog meer dan genoeg over te blijven.
Tenzij je eigen tent ook als "bijzettentje" van de caravan door zou kunnen gaan, zou ik wel boeken eigenijk.. Hemelvaart en pinksteren zijn nu eenmaal erg drukke kampeerweekenden waarin veel mensen nog even lekker in eigen land kamperen (en evt te checken of er nog nieuwe kampeerspullen nodig zijn & hoe het nieuwe kampeermiddel bevalt) alvorens er in de zomervakantie op uit te trekken naar het buitenland.
Kampeerder
29-03-2026 om 08:53
masatu schreef op 29-03-2026 om 08:46:
[..]
Oh, bij mij geeft de website nu ook geen resultaten meer. Gister had ik er 500 oid. Ik heb wel vaker problemen gehad met de bereikbaarheid van die site. Soms werkt het om de kaartweergave te gebruiken ipv vooraf filteren op een bepaald gebied. Je kan ook nog kijken op anwbcampings.nl Daar krijg ik nu 100 resultaten te zien voor het Hemelvaartsweekend. Wel steeds even doorklikken, want soms is er bijv. alleen een camperplaats beschikbaar. Maar er lijkt nog meer dan genoeg over te blijven.
Tenzij je eigen tent ook als "bijzettentje" van de caravan door zou kunnen gaan, zou ik wel boeken eigenijk.. Hemelvaart en pinksteren zijn nu eenmaal erg drukke kampeerweekenden waarin veel mensen nog even lekker in eigen land kamperen (en evt te checken of er nog nieuwe kampeerspullen nodig zijn & hoe het nieuwe kampeermiddel bevalt) alvorens er in de zomervakantie op uit te trekken naar het buitenland.
We willen wel boeken, vlak voor vertrek dat wel, maar we willen alleen met mooi weer gaan. We hebben echt een eigen plek nodig voor onze gezinstent. Geen zin in korte vakantie en dan drijfnatte katoenen tent te moeten inpakken.
RaSa
29-03-2026 om 12:19
Dat kan nog wel lastig worden. Mijn ervaring is toch dat je hemelvaart ver van te voren moet boeken. Wij doen dat altijd al in januari. Zou eens kijken bij svr campings. En dan eens rond bellen of er nog iemand is met een plekje. Kom maar heel sporadisch tegen dat je hemelvaart en pinksteren moet combineren. Wel dat je een minimale hoeveelheid nachten moet afnemen.
Maar ik ben bang dat de meeste campings wel vol zitten inmiddels. Zeker omdat jullie twee plekken willen. Nog langer wachten met boeken gaat het alleen nog maar moeilijker maken om nog ergens een plekje te vinden. Dus als je nog iets wil zou ik dat nu gaan proberen vast te leggen.