Vakantie en reizen
Auwereel
04-07-2026 om 21:59
Poezenmeisje schreef op 04-07-2026 om 19:52:
Plastuit is geen vakantie-item. Als je die één keer hebt gebruikt, wil je nooit meer zonder. 😆
Ik heb er drie.
Werktas, vrijetijdtas en in de auto.
Ik heb er één, maar ben er vrij onhandig mee, dus aarzel om te gebruiken. Als er bosjes zijn waar ik uit de broek kan, kies ik daarvoor.
IngridT
04-07-2026 om 22:36
Auwereel schreef op 04-07-2026 om 21:59:
[..]
Ik heb er één, maar ben er vrij onhandig mee, dus aarzel om te gebruiken. Als er bosjes zijn waar ik uit de broek kan, kies ik daarvoor.
Ik heb m voor t eerst gebruikt in Lapland, afgelopen januari. Geen bosjes. 30 graden onder 0. En geen broek maar een thermo overall ….Wat was ik blij met t ding 😀
Auwereel
04-07-2026 om 22:38
IngridT schreef op 04-07-2026 om 22:36:
[..]
Ik heb m voor t eerst gebruikt in Lapland, afgelopen januari. Geen bosjes. En -30. en geen broek maar een thermo overall ….Wat was ik blij met t ding 😀
-30! Ik zie voor me hoe de urine heel snel bevriest! Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je bij die temperaturen niets wil laten zakken!
Poezenmeisje
05-07-2026 om 00:31
Auwereel schreef op 04-07-2026 om 21:59:
[..]
Ik heb eerst zonder broek 'droog geoefend' in de tuin. Het lukte direct goed. Als je geen tuin hebt, kun je in douchecabine gaan staan om te oefenen.
Welke heb je?
Ik heb een UIXI / Liberpee. Die is van hard plastic en werkt echt goed.
ToetieToover
05-07-2026 om 06:59
IngridT schreef op 05-07-2026 om 06:55:
Hier ook liberpee. Alleen de naam al 😀
Jaaaa die heb ik ook! Heerlijk wildplassen zonder met je kont in de prikkelstruiken te zitten, je kunt blijven rondkijken of er misschien een beer (of andere mensen, in geval van minder wilde omgeving) aankomt en je ‘veegt’ jezelf ermee droog. Ik zie alleen maar pluspunten.
wild-flower
05-07-2026 om 10:16
Door jullie enthousiasme overweeg ik nu ook om er een aan te schaffen ![]()
wild-flower
05-07-2026 om 10:29
Mijn tip: kleding oprollen van onder naar boven in plaats van opvouwen in koffer.
Ik neem altijd mee: knijpers, een klein trechtertje ( om water van die grote 8 of 5 liter watertanks uit de supermarkt in Spanje in onze bidons/bekers/glazen te kunnen gieten zonder morsen), een grote effen dunne sjaal voor over je schouders, een Wibra handwastube, oude theedoek/schuursponsje/vaatdoekje om daar weg te gooien, een klein schaartje in toilettas en Deet.
Roodkapjeendewolf
05-07-2026 om 10:31
baby billen doekjes! Komt de hele dag van pas. Handen, billen en make-up etc schoonmaken. Ik neem er altijd flink aantal mee in een plastic zipper zakje. Dan nemen ze minder ruimte in de handtas.
karabijnhaken om (fiets)sleutels snel aan de tas vast te maken.
Opvouwbare rugzak. Voor dagtripjes.
crossbody tas waar alle belangrijke benodigde in kunnen.
dunne sjaal voor kou en zon.
Poezenmeisje
05-07-2026 om 11:06
wild-flower schreef op 05-07-2026 om 10:16:
Door jullie enthousiasme overweeg ik nu ook om er een aan te schaffen
Je krijgt er geen spijt van.
Hij is klein genoeg om bij een avondje stappen in je tas te passen.
Roodkapjeendewolf
05-07-2026 om 11:10
Ik ben fan van de reis spullen van Reismonkey! Door de stevige waterdichte cubes blijft alles overzichtelijk , ook op plaats van bestemming. Toilettas met haak ook super fijn.
Dolfje
05-07-2026 om 11:44
wild-flower schreef op 05-07-2026 om 10:29:
een Wibra handwastube,
Goed dat je dit zegt, dat moet ik nog kopen. Had dat voorheen altijd van Kruidvat maar die is veel minder fijn. Morgen daar eens kijken. Bij de laatste drie vakanties was er een wasmachine aanwezig maar het hotel waar we de komende vakantie heen gaan heeft dat niet. En dan kan je wel naar een wasserette ergens in de buurt maar dat doe ik dan weer niet.
Auwereel
05-07-2026 om 12:00
Ik neem altijd Biotex groen mee en een ossengalzeepstick. Maar nu overweeg ik om ook Soak mee te nemen, dat spul hoef je niet uit te spoelen. Kwartiertje weken, uitwringen, drogen en de boel is weer fris.
Auwereel
05-07-2026 om 12:10
Poezenmeisje schreef op 05-07-2026 om 00:31:
[..]
Ik heb eerst zonder broek 'droog geoefend' in de tuin. Het lukte direct goed. Als je geen tuin hebt, kun je in douchecabine gaan staan om te oefenen.
Welke heb je?
Ik heb een UIXI / Liberpee. Die is van hard plastic en werkt echt goed.
UIXI, en ik heb een poos terug, toen ik 'm net had aangeschaft, ermee geoefend het een paar keer goed ingezet bij wandelingen. Maar de laatste keer in gebruik mis, toen bleek er nog aardig wat urine in te zitten toen ik de tuit wegtrok, en dat kwam deels in mijn broek terecht, yuk!
Ik heb me voorgenomen om er weer mee te oefenen, handig voor mijn volgende wandelvakantie, maar ik moet me er nog toe zetten.
Dus tip: rustig verwijderen en/of checken of-ie leeg is
Poezenmeisje
05-07-2026 om 14:30
Ik duw hem verder 'naar beneden' als ik klaar ben, dan loopt een eventueel restje eruit.