Poezenmeisje schreef op 05-07-2026 om 14:30:

Ik duw hem verder 'naar beneden' als ik klaar ben, dan loopt een eventueel restje eruit.

Ik dacht dat ik dat ook voldoende gedaan had, maar helaas. Veel verder kon niet, broek zat nogal in de weg, dus ook geen strakkere broek aan!

Auwereel schreef op 05-07-2026 om 12:00:

Maar nu overweeg ik om ook Soak mee te nemen, dat spul hoef je niet uit te spoelen. Kwartiertje weken, uitwringen, drogen en de boel is weer fris.

Oh dat ken ik niet waar haal je dat?

Wat ik trouwens ook altijd meeneem is een klein spray flesje wat ik navul met febreze( of huismerk) kleding opfris spray. Veel vakanties trek ik in de avond iets aan wat na 2 uurtjes uit eten of naar het buffet weer uit gaat. Dan spuit ik dat spul en hang het buiten of in de douche.

Talkpoeder.
Ideaal om zand te verwijderen, de stokken gemakkelijker door lussen te laten glijden en verwijderen, bij heel warm weer mijn voeten mee in te "smeren" zodat ik niet glibber in mijn sandalen.

Bloem75 schreef op 04-07-2026 om 15:20:

Ik neem altijd mijn strandkluis mee.
https://amzn.eu/d/056FKkiG
De strandkluis leg ik vast aan de parasol of bedje. Zelfs bij het zwembad bij het hotel neem ik het mee.
Ik wil onbezorgd samen met man lekker zwemmen zonder dat ik ongerust ben dat mijn telefoon, pasjes of dure zonnebrillen weggepakt worden.

En dan jatten ze gewoon het hele kluisje, ze krijgen hem toch wel open. En bij een kluisje denken mensen juist dat er wat waardevols in zit. Ik prop mijn spullen tussen de boeken en de broodjes. 

Kledingverfrisser gaat altijd meeen idd de wasknijpers, altijd handig.
Een plastuit heb ik ook maar het is me nog nooit gelukt om er goed mee te plassen, mijn lichaam lijkt staant plassen niet te lukken ofzo. Dochter van 10 vind hem wel handig. 

Doemaarwat schreef op 05-07-2026 om 16:13:

Talkpoeder.
Ideaal om zand te verwijderen, de stokken gemakkelijker door lussen te laten glijden en verwijderen, bij heel warm weer mijn voeten mee in te "smeren" zodat ik niet glibber in mijn sandalen.

Hoe verwijder je daar zand mee? Blijft dat eraan plakken? Zand op je huid is altijd zo naar. 

PinkFlower schreef op 05-07-2026 om 16:16:

[..]

Hoe verwijder je daar zand mee? Blijft dat eraan plakken? Zand op je huid is altijd zo naar.

Hoe het technisch in elkaar zit durf ik je niet te zeggen, want dat weet ik niet.

Maar je doet gewoon flink wat op je handen en je wrijft het zand er zo af. Ooit gelezen op fb bij babyhacks en toen getest met gekregen, ik had nl een kind dat niets leuker vond dan zand en laat ik daar nou een hekel aan hebben... 😅

Dat je het dus ook kan gebruiken om stangen gemakkelijk door lussen te krijgen las ik toen ik een zwembad kocht jaren geleden met ijzeren buizen. Stond in de informatie folder van de wit destijds. 

PinkFlower schreef op 05-07-2026 om 16:15:

[..]

En dan jatten ze gewoon het hele kluisje, ze krijgen hem toch wel open. En bij een kluisje denken mensen juist dat er wat waardevols in zit. Ik prop mijn spullen tussen de boeken en de broodjes.

Kledingverfrisser gaat altijd meeen idd de wasknijpers, altijd handig.
Een plastuit heb ik ook maar het is me nog nooit gelukt om er goed mee te plassen, mijn lichaam lijkt staant plassen niet te lukken ofzo. Dochter van 10 vind hem wel handig.

Dan moeten ze wel gereedschap zoals een betonschaar meeslepen. De kluis bevestiging (de lus) is staaldraad. Dat pak je dus niet zomaar mee en zeker niet zonder gereedschap.  Of ze moeten de verankerde parasol meejatten maar aangezien je die huurt, ziet de lifeguard dat gelijk. Ook als ze mijn gehuurde strandbed meeslepen als de kluis daaraan vast zit. 

Auwereel schreef op 05-07-2026 om 12:10:

[..]

UIXI, en ik heb een poos terug, toen ik 'm net had aangeschaft, ermee geoefend het een paar keer goed ingezet bij wandelingen. Maar de laatste keer in gebruik mis, toen bleek er nog aardig wat urine in te zitten toen ik de tuit wegtrok, en dat kwam deels in mijn broek terecht, yuk!

Ik heb me voorgenomen om er weer mee te oefenen, handig voor mijn volgende wandelvakantie, maar ik moet me er nog toe zetten.

Dus tip: rustig verwijderen en/of checken of-ie leeg is

Jij bent toch ook bèta?? 

Enige waar je op moet letten bij gebruik is dat de voorkant minimaal 1 graad ( liefst iets meer 😂)  onder horizontaal zit. Zo doet de zwaartekracht zn werk. Samen met de hefboomwet. Want als je een broek aanhebt betekent voorkant naar beneden duwen automatisch  dat ie  aan de achterkant stevig omhoog wordt geduwd.  De broek fungeert als scharnierpunt. Geen lekkage opties dus. 

En als je klaar bent schuif je m naar voren terwijl je de voorkant nog steeds een beetje naar beneden blijft duwen. Zo  blijft de achterkant een beetje druk naar boven zetten en veeg je  zelfs een laatste druppel mee,

👍👍

oo, ik voel me nu echt heel onhandig want ik krijg t niet fatsoenlijk voor elkaar en durf m ook dus niet mee te nemen. Nu draag ik eigenlijk altijd Jemappelle broeken zonder rits, zou dat t zijn? Dan moet ik eigenlijk nog heel mn broek naar beneden duwen om de tuit goed op zijn plek te krijgen maar dat zit dan niet goed bij mn kont...
Rits broek aan dus?

Knutselkei schreef op 05-07-2026 om 21:09:

oo, ik voel me nu echt heel onhandig want ik krijg t niet fatsoenlijk voor elkaar en durf m ook dus niet mee te nemen. Nu draag ik eigenlijk altijd Jemappelle broeken zonder rits, zou dat t zijn? Dan moet ik eigenlijk nog heel mn broek naar beneden duwen om de tuit goed op zijn plek te krijgen maar dat zit dan niet goed bij mn kont...
Rits broek aan dus?

Ik wandel ook vaak in een ritsloze broek..om over mn Lapland outfit maar te zwijgen  (2 lagen thermisch ondergoed met een thermo overall)

Ik zou toch nog maar eens een paar keer oefenen op een rustig moment  

IngridT schreef op 05-07-2026 om 18:49:

[..]

Jij bent toch ook bèta??

Enige waar je op moet letten bij gebruik is dat de voorkant minimaal 1 graad ( liefst iets meer 😂) onder horizontaal zit. Zo doet de zwaartekracht zn werk. Samen met de hefboomwet. Want als je een broek aanhebt betekent voorkant naar beneden duwen automatisch dat ie aan de achterkant stevig omhoog wordt geduwd. De broek fungeert als scharnierpunt. Geen lekkage opties dus.

En als je klaar bent schuif je m naar voren terwijl je de voorkant nog steeds een beetje naar beneden blijft duwen. Zo blijft de achterkant een beetje druk naar boven zetten en veeg je zelfs een laatste druppel mee,

👍👍

Waarschijnlijk kwam het omdat ik ook niet horizontaal stond, er was geen vlak plekje te bekennen op die berg.

Auwereel schreef op 05-07-2026 om 21:37:

[..]

Waarschijnlijk kwam het omdat ik ook niet horizontaal stond, er was geen vlak plekje te bekennen op die berg.

Van de wind af plassen en van de Berg af plassen. Dat leren jongetjes als ze nog klein zijn 

Wat een handige tips! Ik heb ook een Liberpee besteld nu 😅 Vooral heel handig omdat de meeste wc's te laag zijn voor mij en ik daardoor vaak niet op kan staan. Nu kan ik gewoon blijven staan! Ik ga wel eerst even oefenen onder de douche ofzo

ToetieToover schreef op 05-07-2026 om 22:46:

[..]

Van de wind af plassen en van de Berg af plassen. Dat leren jongetjes als ze nog klein zijn

Maar niet voorover vallen de berg af!

Gebeurt ook wel bij grachten, dat ze in de gracht staan te zeiken, de bloeddruk daalt, en plons!

Poezenmeisje

Poezenmeisje

06-07-2026 om 23:25 Topicstarter

Plassen in de gracht ontspant.

Je ademt uit, kukelt (half)dronken het water in en het eerste wat je doet is in een reflex een teug water inademen.

We hebben zoon altijd verteld dat hij overal mag plassen in geval van nood, maar nooit bij het water.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.