Vakantie en reizen
Due-scimmie
23-07-2026 om 13:15
Leuke vakantieregio Duitsland met kinderen
Ik denk altijd graag vooruit als het om vakanties gaat. Na een vakantie in Slovenië dit jaar willen we volgend jaar iets dichter bij huis blijven en nu denken we over Duitsland.
Maar we zijn beiden eigenlijk nog nooit in Duitsland op vakanyie geweest. Welke regio vinden jullie leuk? Aanraders voor campings?
BlairW
24-07-2026 om 15:14
Due-scimmie schreef op 24-07-2026 om 08:56:
[..]
Ik gok dat onze jongste dan nog net te klein zal zijn om in alle achtbanen te mogen.
Ik weet niet hoe klein ze zijn, maar er zijn voor alle leeftijden achtbanen in dit park. Voor silver star moet je 11 zijn en 1.40m, maar qua leeftijd hebben ze ons nog nooit wat gevraagd. Meeste zijn vanaf 1.20m of kleiner en een paar vanaf 1.30m. Maar dit park heeft zoveel meer te bieden dan alleen achtbanen hoor 😊 en het waterpark dat er bij hoort is ook echt een dikke aanrader.
Due-scimmie
24-07-2026 om 16:31
BlairW schreef op 24-07-2026 om 15:14:
[..]
Ik weet niet hoe klein ze zijn, maar er zijn voor alle leeftijden achtbanen in dit park. Voor silver star moet je 11 zijn en 1.40m, maar qua leeftijd hebben ze ons nog nooit wat gevraagd. Meeste zijn vanaf 1.20m of kleiner en een paar vanaf 1.30m. Maar dit park heeft zoveel meer te bieden dan alleen achtbanen hoor 😊 en het waterpark dat er bij hoort is ook echt een dikke aanrader.
Thanks! Hij is nog geen 1,30 maar zijn grotere broer is wel 1,40 en mag bij pretparken overal in en hij niet ![]()
Netherfield
24-07-2026 om 20:28
Ik vond het zwembad en de dierentuin van Nordhorn erg leuk. We waren toen op een camping in Denekamp. In Duitsland heb je veel wat kleinere dierentuinen die toch heel leuk zijn. Misschien als tip voor als je eentje in de buurt hebt. In de Harz vond ik het ‘s avonds en ‘s nachts nogal koud. Ook de stuwmeren daar zijn nogal fris als je wil gaan zwemmen.
TineWinkel
25-07-2026 om 17:13
Netherfield schreef op 24-07-2026 om 20:28:
Ik vond het zwembad en de dierentuin van Nordhorn erg leuk. We waren toen op een camping in Denekamp. In Duitsland heb je veel wat kleinere dierentuinen die toch heel leuk zijn. Misschien als tip voor als je eentje in de buurt hebt. In de Harz vond ik het ‘s avonds en ‘s nachts nogal koud. Ook de stuwmeren daar zijn nogal fris als je wil gaan zwemmen.
Net in de Harz geweest. Inderdaad heerlijk koel, met slechts 23 graden overdag, s nachts 12. Terwijl heel Europa zuchtte door hitte en bosbranden. Wat mij betreft dus juist n aanrader?
Due-scimmie
25-07-2026 om 17:22
TineWinkel schreef op 25-07-2026 om 17:13:
[..]
Net in de Harz geweest. Inderdaad heerlijk koel, met slechts 23 graden overdag, s nachts 12. Terwijl heel Europa zuchtte door hitte en bosbranden. Wat mij betreft dus juist n aanrader?
Die temperaturen vind ik heerlijk