Vakantie en reizen
buufie
26-08-2026 om 12:08
Mooiste vakantie ervaring
Ik ga binnenkort op vakantie. Tijden niet echt op vakantie geweest en nu ga ik voor het eerst alleen weg (wel in een groep, maar met vreemden) naar IJsland. Als ik alle foto's ed zie, dan worrdt dat een prachtige ervaring.
Wat is jou mooiste vakantie ervaring tot nu toe en waarom?
Dolfje
26-08-2026 om 14:27
IJsland lijkt me gaaf! Veel plezier vast!
Ik heb veel mooie vakanties gehad maar wat me nu te binnen schiet is een heel stuk lopen over hard geworden lava op Hawai en daar lava uit de vulkaan bij zonsondergang in zee zien zakken.
Kaassoufflee
26-08-2026 om 14:38
Ik vond de vakanties die ik met elk van mijn puberzonen apart heb gemaakt heel mooi.
Tuinfluiter
26-08-2026 om 14:53
Ik vind het heel moeilijk om er één specifiek te noemen. Ik heb er best een aantal die ik heel bijzonder vond. Het zijn wel allemaal reizen waar de natuur overweldigend was.
IJsland zit daar ook bij.
Beterlaat2021!
26-08-2026 om 15:30
Tot zo'n 30-40 jaar geleden (!) heerlijke paardrij-vakanties in Ierland en Schotland en Wales.
Ik hield altijd een dagboek bij tijdens die vakanties en het is nog steeds leuk om dat door te lezen. Word ik helemaal vrolijk van!
Herfstappeltaart
26-08-2026 om 15:45
Geweldig Buufie. Heel veel plezier alvast!
Wij zijn geen wereldreizigers maar aan de bergen van Zwitserland en de mooie kusten van Bretagne heb ik goed herinneringen.
MRI
26-08-2026 om 15:49
Glen coe en Glen etive in Schotland. Veel plezier IJsland lijkt me machtig mooi!
Dorestad
26-08-2026 om 17:28
mijn mooiste vakanties waren de vakanties waarbij ik geen op de achtergrond of eigenlijk ook wel op de verantwoordelijkheid aanwezigheid voor familielid met laag verstandelijke beperking had. Waarbij ik met gezin of met man alleen kon genieten van de tijd en rust in een andere omgeving. Waarbij ik uitzicht heb op groen. Het liefst niet te ver reizen want ik heb een hekel aan reistijd. Eilat, Gran Canaria en noem maar op: mooi. Maar Zuid Limburg vind ik minstens zo mooi.
Elmo1972
26-08-2026 om 17:48
IJsland staat hier ook op de planning, zit met smart te wachten op goedkeuring van werkgever.
Zodra dat akkoord is gaan we gelijk boeken!!
Maar goed, een van de mooiste vakantie ervaringen waren, de cruises naar Noorwegen met de HAL
En afgelopen maart met de Hurtigruten gevaren in Noord Noorwegen, een fantastisch landschap en ook het noorderlicht gezien..
En in Kirkeness met de husky slede weg geweest, was ook echt een geweldige ervaring!!
stokstaart
26-08-2026 om 17:58
Namibië vorig jaar was heel bijzonder. Ik was nog nooit ver geweest en die dieren die ik daar gezien heb waren echt fantastisch!
Maar Schotland en Slovenië zijn minstens net zo mooi. We grappen hier thuis vaak dat het geheim moet blijven want anders wordt het verpest door hordes toeristen. 
Het voordeel van deze landen is dat je er heerlijk samen door kunt reizen. Namibië leek ons niet zo veilig als 4 vrouwen in een auto. Dus deden we een groepsreis.
Doemaarwat
26-08-2026 om 18:57
ik heb bijna de hele wereld gezien,
maar mijn vakantie op ameland bracht me een heel speciaal gevoel.
Ysenda
26-08-2026 om 19:49
in een hotpool zitten in de avond op IJsland
Zwemmen tussen schildpadden op curaçao
Op de rijdende bus zitten in Nepal
Zwemmen in een steenkoud 50 m bad in Windhoek Namibië
De zon in de zee zien zakken aan de Waddenzee
Vind het moeilijk kiezen.
Auwereel
26-08-2026 om 20:11
Ik heb ook een mooie herinnering aan de zon in de zee zien zakken, op Texel. We stonden aan de voet van een duin en zagen het laatste puntje van de zon verdwijnen (let op, niet in de zon kijken!). Toen de kinderen als een speer het hoge duin op gerend om nog een keer de zon te zien verdwijnen. "Mam, ik zie het nòg eens!"
Verder goede herinneringen aan Tsjechië, een donkere nacht met een prachtige sterrenhemel.
Ierland, de Ox Mountains op fietsen, zo de wolken in.
BlairW
26-08-2026 om 20:28
Ons bezoek aan Alcatraz. We hadden het geluk om de night tour te kunnen reserveren, dan ga je in het licht weg en kom je in het donker terug. We liepen op een gegeven moment met z’n tweetjes om de gevangenis heen, in het donker, terug richting de boot. Beetje zo’n spooky sfeer hing er. En de lichten aan zien gaan in San Francisco, dat was een mooi gezicht 🥰
Sowieso hing die hele reis langs de westkust van Amerika van geweldige momenten aan elkaar. Het eerste zicht op de grand canyon, prachtig!! Gewoon niet te omschrijven hoe diep die kloof is en hoe groots het daar is. De bijzonder gevormde rotsformaties in bryce canyon in de sneeuw. Door de woestijn rijden, niemandsland met alleen een snelweg, tussen 2 heuvels door komen en ineens in de verte las Vegas zien liggen. Bizar gezicht, zo’n gigantische stad met die hoge hotels ineens in de middle of nowhere.
Aan de buitenkant van de cable car hangen in San Francisco, terwijl de tram van de heuvel af raast!
Moosey
26-08-2026 om 20:34
Beterlaat2021! schreef op 26-08-2026 om 15:30:
Tot zo'n 30-40 jaar geleden (!) heerlijke paardrij-vakanties in Ierland en Schotland en Wales.
Ik hield altijd een dagboek bij tijdens die vakanties en het is nog steeds leuk om dat door te lezen. Word ik helemaal vrolijk van!
Wat gaaf BeterLaat! Ik heb net bedacht dat ik dat echt een keer wil gaan doen met een vriendin, al even zitten spieken en er zijn zoveel mooie opties!
Het eerste wat mij te binnen schiet is toch Schotland, in m’n eentje in een bothy met uitzicht op Lake Torridon… zo gaaf.
Maar in een hotspring met een biertje naar een stuk rood verlichte Sierra Nevada (Amerika) liggen kijken tijdens zonsondergang, of die ene avond op de buffaloranch in Canada met die mistflarden en dat spectaculaire licht of dat diner in Australië op een heuvel bij een restaurant waar ze alles zelf verbouwden of zitten op het terras van de Walvis op Terschelling en naar de zee staren of die fietstocht langs de Maas waar er continue kwikstaartjes op de weg gingen zitten en alle meidoorns in bloei stonden… echt kiezen gaat niet nee
Kampeerder
26-08-2026 om 20:38
Voor mij waren mijn mooiste vakantie niet gelinkt aan een land of omgeving. Na een heel moeilijke periode in mijn leven een heel verre reis gemaakt. Dat was geweldig om het af te sluiten.
De laatste reis met de kinderen die we heel bewust als laatste reis met de kinderen hebben beleefd. Was duidelijk dat daarna ieder zijn eigen weg zou gaan met de vakantie.
Een reis die man en ik met mijn oudere ouders maakten, was achteraf een eens-in-je-leven-mogelijkheid want daarna hadden ze die reis door gebreken nooit meer kunnen maken.