Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Plassen in het zwembad.

Rekenenisleuktaalook schreef op 13-08-2026 om 12:57:

[..]

Een van op tijd gaan. Als je geen (half) uur kunt zwemmen zonder met hoge nood het bad uit te hoeven, ga dan gewoon expres halverwege even.

Waar ik zwem zijn douches en wc's vlak bij elkaar en zie je best veel mensen eerst even naar de wc gaan als ze uit het bad komen en dan daarna komen ze douchen.

Je zegt er niet bij of  je in een binnenbad of  een  buitenbad zwemt.  In mijn ruime ervaring is er een wezenlijk verschil.

Binnenbad: water verwarmd, snikhete binnentemperatuur, toiletten (meestal) dichtbij bassin.

Buitenbad: toiletten verder weg + kouder water  + buitentemperatuur kouder (ok vandaag even niet), dat werkt extra sterk op je blaas,

De aandrang komt pas als mensen het water UIT gaan, niet tijdens het zwemmen. In veel gevallen  dan ook meteen acuut. Ik red die toiletten nog wel, maar met moeite. Ik denk  dat veel ouderen  - bij het uurtje  baantjeszwemmen tussen 10 en  11  is het  buitenbad hier een bejaardensoos  - moeten  kiezen tussen het in zwembad te laten lopen of  het onderweg langs de dijen voelen sijpelen.

In zee is het aan te raden subiet te plassen zodra het  zeewater je kruis  raakt, ben je  meteen door.

Ik kan me er echt niks bij voorstellen, dat je dat als volwassene nog doet. Je zwemt er dan nota bene ook zelf in. 

Bij een dagje zwemmen ga ik wel een keer of 5 naar het toilet, ik moet altijd zo vaak. Maar echt geen enkele keer laat ik het lopen in het bad. En zelfs mijn 7 jarige dochter rent al even zo vaak even naar de wc. 

kenfan schreef op 13-08-2026 om 15:50:

[..]

Je zegt er niet bij of je in een binnenbad of een buitenbad zwemt. In mijn ruime ervaring is er een wezenlijk verschil.

Binnenbad: water verwarmd, snikhete binnentemperatuur, toiletten (meestal) dichtbij bassin.

Buitenbad: toiletten verder weg + kouder water + buitentemperatuur kouder (ok vandaag even niet), dat werkt extra sterk op je blaas,

De aandrang komt pas als mensen het water UIT gaan, niet tijdens het zwemmen. In veel gevallen dan ook meteen acuut. Ik red die toiletten nog wel, maar met moeite. Ik denk dat veel ouderen - bij het uurtje baantjeszwemmen tussen 10 en 11 is het buitenbad hier een bejaardensoos - moeten kiezen tussen het in zwembad te laten lopen of het onderweg langs de dijen voelen sijpelen.

In zee is het aan te raden subiet te plassen zodra het zeewater je kruis raakt, ben je meteen door.

Allebei, ik zwem zowel binnen als buiten en ik zie het bij beide regelmatig. In het buitenbad is het wel verder lopen naar de kleedruimte en het sanitair. Dat klopt. 

Brrrrr ik wil nooit meer een zwembad in. 

Kom maar hier zwemmen, Toetie  . Gegarandeerd plasvrij!

watertoren is

Broodjebrie schreef op 14-08-2026 om 07:23:

watertoren is

Op vakantie? 😜

Broodjebrie schreef op 14-08-2026 om 07:23:

watertoren is

Bakblik schreef op 14-08-2026 om 07:27:

[..]

Op vakantie? 😜

Plassen in het zwembad? 😂

haha zou goed kunnen dat ze op vakantie is

Broodjebrie schreef op 14-08-2026 om 07:36:

haha zou goed kunnen dat ze op vakantie is

Jouw zin was zó onaf, ik vulde hem even aan. Wat wou jij zeggen? 

watertoren

watertoren

14-08-2026 om 07:57 Topicstarter

Haha, ik ben thuis en ik heb een zwembad in mijn tuin maar daar plas ik niet in.

watertoren schreef op 14-08-2026 om 07:57:

Haha, ik ben thuis en ik heb een zwembad in mijn tuin maar daar plas ik niet in.

Je vriendinnen ook niet hoop ik voor je ? 

Biebel schreef op 12-08-2026 om 11:43:

Klinkt raar, maar ben blij te lezen dat er een verklaring is voor moeten plassen na het zwemmen. Ik verbaasde me er altijd over dat andere niet moeten na of tijdens het zwemmen, dacht dat het aan mij lag.

Maar nee, ik ga dus het water uit. En dat is best lastig, zo’n nat badpak uit en weer aantrekken, maar dat moet dan maar.

Tip voor in nat badpak plassen op de wc.

Houd het "kruis" opzij. 

(ook pas geleerd toen ik al 30 was ofzo)

Bakblik schreef op 14-08-2026 om 07:48:

[..]

Jouw zin was zó onaf, ik vulde hem even aan. Wat wou jij zeggen?

Wou verder niks zeggen hoor, had een beetje snel getypt omdat ik me aan het klaarmaken was voor werk.

Marie111 schreef op 14-08-2026 om 09:18:

[..]

Tip voor in nat badpak plassen op de wc.

Houd het "kruis" opzij.

(ook pas geleerd toen ik al 30 was ofzo)

Vandaag geprobeerd. Met de hoge ik kom net het bad uit nood. 

Leermoment; dat gaat wat minder goed als je een badpak met pijpjes draagt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.