Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantievoorpret

Wij gaan eind juni 3,5 week naar noord Italië. Daarna zijn we 1 dag thuis en dan gaan we een weekend naar het skûtsjesilen. En ik hoop in september nog een weekend naar Berlijn te gaan.

Hemke schreef op 15-05-2026 om 09:22:

[..]

Camping Sprookjesmolen.
leuke,schone camping.

Wow, alleen al bij de website krijg ik error…mijn hemel 🙈 maar zie dat ze geen fatsoenlijk zwembad hebben, dus dan valt hij al af. 

Net nog een nachtje Keulen geboekt in december 🥰 ben al een paar keer een dag naar de kerstmarkt geweest, maar ga nu 2 dagen met een vriendin. Keulen blijft toch de leukste markt, maar nu kunnen we dan ook rustig uit eten en op het gemak de markten en het centrum af struinen ipv dat we om een uur of 8 alweer terug moeten! Echt zo’n zin in! Hotel ligt vlak bij het station, dus we lopen zo de markt op ook. Ideaal!

MMcGonagall

MMcGonagall

16-05-2026 om 12:34 Topicstarter

Jongste en ik zijn net terug van een weekje Engeland, op bezoek bij oudste. Die woont in een mooie omgeving dus we hebben verschillende leuke uitstapjes gemaakt, o.a. naar Bath en Oxford.
Voor de zomervakantie staat een verhuizing op het programma. 1 juli krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. In het najaar wil ik nog wel 10-14 dagen weg. Ik hoop naar Azië, maar dat hangt een beetje af van de toestand in de wereld. Het is de vraag of ik via de Emiraten wil vliegen en/of er nog kerosine beschikbaar is. Anders wordt het wat anders, maar dat bekijk ik tegen die tijd wel.

Nog twee weekjes, dan naar Spanje. We vliegen met Easyjet, die schijnt wel beter te zijn dan Ryanair. Het zal me benieuwen. Ik ben Transavia gewend.

We hebben in december geboekt voor 2000 euro. Man heeft gisteren de website gecheckt. Dezelfde reis zou nu 8000 euro moeten kosten? Waarschijnlijk omdat veel mensen niet meer naar Dubai e.d. op vakantie gaan. Daardoor schijnt Spanje het drukker te krijgen.

Hotel met ontbijt, direct aan de zee. De reviews op Google en Tripadvisor klinken goed. Ik ben benieuwd. 

Deze week  toch maar een transfer bijgeboekt, als we aankomen zouden we als het goed is nog met een overstap met de bus kunnen gaan, maar bij vertraging hebben we een probleem. Plus nog anderhalve kilometer slepen met je koffers.
Dan is het toch wel fijn als je je gewoon op het vliegveld kunt melden en voor de deur van je hotel wordt afgezet.

We boeken nog steeds ouderwetsch via een reisbureau. Snel en simpel, beter dan wekenlang dingen uitpluizen op internet.

De Spanje boeken opgedoken van zolder (OMG, nog in pesetas 😝). 

Waarschijnlijk gaan er twee boeken mee, die zijn van de streek waar we naartoe gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.