Vakantie en reizen
KnorrendKitten
23-07-2026 om 19:28
Wat kopen jullie in de buitenlandse supermarkt?
Ik kwam het volgende bericht op nu.nl tegen.
https://www.nu.nl/economie/6404132/hoe-kan-de-franse-hypermarche-zo-groot-goedkoop-en-populair-zijn.html
Ons meest populaire uitje is op vakantie de supermarkt.
Door ziekte blijf ik thuis maar de supermarkt ga ik het meest missen 
Het boodschappenlijstje doorgeven voelt niet het zelfde.
Ted68
24-07-2026 om 18:06
En in Oostenrijk koop ik graag Knödel; of marienknödel( Dessert) of Leberknödel,…We vinden het heerlijk…
Uit de USA Poptarts… Ontbijt… Alleen daarna heb je wel een hoge bloedsuiker, en de tandarts verdient er ook nog aan
Fenyw
24-07-2026 om 19:05
Uit Frankrijk:
Taboulé van Garbit. Fantastisch voor een dag waarop je geen zin hebt om te koken en nog vegan ook. Beetje olijfolie, lenteui, komkommer en tomaatjes toevoegen.
Carambars.
Vroeger ook altijd siroop en essences voor het bakken.
Voor vrienden een bepaald soort meel wat hier niet te krijgen is.
Bouillonblokjes.
Ik heb ook altijd een lijstje voor de pharmacie, sommige dingen zijn veel goedkoper dan in Nederland of enkel daar verkrijgbaar en dan koop ik een voorraad voor een half jaar.
Auwereel
24-07-2026 om 20:02
Niet noodzakelijk in de supermarkt, maar bij een stalletje, in Duitsland, Brezel.
Overal ga ik kijken bij de koekjes/koeken afdeling en regelmatig gaat daar wat van mee naar huis.
In Elzas peperkoek bijvoorbeeld.
Smulkruimel
24-07-2026 om 20:25
* In Spanje/Canarische Eilanden groene potten aloe vera en lancome parfum. Die is daar veel goedkoper.
* In Duitsland zuurdesem brood, pakjes bauernbrot, streuselkuchen, appel-vlierbloesemlimonade en vanalles bij de DM.
Herfstappeltaart
25-07-2026 om 08:51
oudmaarnognietkoud schreef op 24-07-2026 om 09:58:
[..]
Ja dat vind ik dus ook een beetje jammer. Zo een 20 jaar geleden vond ik allerlei leuke/lekker dingen in die grote Franse supermarkten. Nu kun je bijna alles kopen in Nederland of via het internet.
Een bezoekje aan zo een supermarkt in Frankrijk was voor mijn echt een uitje. Nu nog wel maar wel wat minder.
Wat ik echt heel lekker vind is paté en croute. In plakjes bij een glaasje wijn. Hoewel het goed is dat dat hier niet te koop is want dat vliegt gelijk op mn heupen...
![]()
Paté en croute ken ik niet. Ik zal volgende keer in Frankrijk eens opletten 
Poezenmeisje
25-07-2026 om 09:08
Herfstappeltaart schreef op 25-07-2026 om 08:51:
[..]
Paté en croute ken ik niet. Ik zal volgende keer in Frankrijk eens opletten

TineWinkel
25-07-2026 om 17:02
net terug uit Duitsland, meegenomen: enkele pakken vanille soße, honing gurken, kleine citroenkoekjes (van die dubbele koekjes met vulling ertussen, hier alleen met hazelnoot, maar die met citroen...). En natuurlijk n lading zonnebrand, 5 euro voor n fles die hier 24 kost
Herfstappeltaart
25-07-2026 om 19:31
Poezenmeisje schreef op 25-07-2026 om 09:08:
[..]
Ah dank voor de info!
KnorrendKitten
25-07-2026 om 19:34
Mijn dochter vertrekt morgen naar Engeland en heeft al gezegd dat de bank plat gaat voor de hoeveelheid cider die aangeschaft gaan worden.
Schommelstoel
25-07-2026 om 19:42
KnorrendKitten schreef op 25-07-2026 om 19:34:
Mijn dochter vertrekt morgen naar Engeland en heeft al gezegd dat de bank plat gaat voor de hoeveelheid cider die aangeschaft gaan worden.
Ze weet dat er limieten gelden voor het invoeren van alcohol van buiten de EU?
watertoren
26-07-2026 om 08:32
In Spanje een fles Hierbas. Dat is die likeur met een tak in de fles. Ik zou verder niet weten wat ik zou willen uit de supermarkt. Wel koop ik meestal kleding en schoenen als ik op vakantie ben. Ik kan ook niet te veel kopen want het moet wel in de koffer passen en die moet niet te zwaar worden als je gaat vliegen.
oudmaarnognietkoud
26-07-2026 om 09:55
KnorrendKitten schreef op 24-07-2026 om 12:08:
[..]
Bij de Sligro is paté en croute te koop.
ik ben er ook dol op (op het boodschappenlijstje voor man)
Dat wil ik helemaal niet weten
watertoren
26-07-2026 om 14:20
oudmaarnognietkoud schreef op 26-07-2026 om 09:55:
[..]
Dat wil ik helemaal niet weten
![]()
Als je naar de Sligro wilt dan moet je wel een pasje hebben.
JackieBrown
26-07-2026 om 18:44
Duitsland: bij de apotheek Olivenöl dagcrème van Medipharma.
Alles met duindoorn. Grote zakken maanzaad. Obatzda. Mosterd, vooral de zoete Beierse.
Frankrijk: douchegel van Le petit Marseilles met mimosa. Sowieso alles met mimosa. Goede Madeleines, met roomboter. Zoutsoorten, kruiden. Bouillonblok Secret des aromes persil ail. Mosterd, hoe obscuurder hoe beter. Bretonse wafeltjes. Bij de farmacie douchegel van La Roche-posay. Dingetjes van Nuxe.
Spanje: dagcrème-gel factor 50 van de Mercadona. Paella-kruiden. Saffraan. Wasmiddel met Marseille-zeep.
wild-flower
26-07-2026 om 18:57
Oja, ik vergeet nog Spaanse Reflex Spray voor mijn spieren bij de apotheek.
Werkt bij mij 10x beter dan Voltaren emulgel extra sterk