Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat vind jij belangrijk aan vakantie?

Naar aanleiding van een ander topic: waarom ga jij graag op vakantie of juist niet?

Wij willen vooral veel en mooie natuur zien.
En lekker eten.

Elmo1972 schreef op 28-06-2026 om 19:42:

Wij willen vooral veel en mooie natuur zien.
En lekker eten.

O en natuurlijk in die mooie natuur wandelen

Euphoria schreef op 28-06-2026 om 18:21:

na de afgelopen dagen hebben we hier thuis besloten volgend jaar zomer naar een land te gaan waar het koeler is dan in NL. als dat bevalt gaan we dat jaarlijks zo doen.

in dit geval is temperatuur dus van doorslaggevende waarde.

verder vinden wij vakantie fijn om er even tussenuit te zijn. We leven in nogal wat hektiek en stress. De zomervakantie van kind is een periode, zelfs los van of we op vakantie zijn of thuis zijn, waarin eens korte tijd diverse verplichtingen vervallen. Dat hebben wij echt nodig om ons te wapenen tegen alles wat ons kant op komt door het jaar heen.

Wij gingen in zomervakantie met schoolgaande kinderen niet vaak naar het zuiden omdat we te warm weer ook niet lekker vonden. Maar wij hebben twee keer een hitte golf meegemaakt in Schotland, in IJland miste ik een korte broek en in Alaska was ik blij dat ik er wel één bij mij had. Overal kun je overvallen worden door mooi weer.

Ik ben op vakantie liever lui dan moe. Hele dagen aan een zwembad vind ik zalig. Eindelijk de rust om te lezen. Ik verslind dus boeken op vakantie. Ik hou van warmte, dus altijd een zonbestemming. Totaal geen last van FOMO, dus ik zie weinig van de omgeving. Hooguit het dichtstbijzijnde stadje met de winkeltjes en lekkere restaurantjes. 
Wel nog de wens om naar  Noorwegen te gaan, dat wordt een actievere vakantie.

Alice12 schreef op 28-06-2026 om 22:03:

Ik ben op vakantie liever lui dan moe. Hele dagen aan een zwembad vind ik zalig. Eindelijk de rust om te lezen. Ik verslind dus boeken op vakantie. Ik hou van warmte, dus altijd een zonbestemming. Totaal geen last van FOMO, dus ik zie weinig van de omgeving. Hooguit het dichtstbijzijnde stadje met de winkeltjes en lekkere restaurantjes.
Wel nog de wens om naar Noorwegen te gaan, dat wordt een actievere vakantie.

Dat deed ik vroeger, voordat kind er was.

Nu word ik gek van zwembad, strand, zand etc.

Wij boeken de laatste jaren adults-only hotels. Dat bevalt heel erg goed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.