Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

Danseres

Danseres

17-03-2026 om 07:36 Topicstarter

Nog steeds nul noppes nada. Alle opties die openstonden zijn van de baan. Ze kunnen op mijn cv zien dat ik al 25 jaar heel het land door rijd dus echt niet voor 1 gat te vangen ben. Ik kan nog aangeven bereid zijn te verhuizen (maar dat ben ik dus totaal niet) Ik krijg van recruiters terug dat ik perfect in het plaatje val. En daarna is het stil. Als ik dan het bedrijf mail hoor ik na 3 gesprekken precies helemaal niks meer. Ik ben er echt schijtziek van.

Wat balen, Danseres. Ik heb even geen tips. 

Leuk dat recruiters dat zeggen. Maar het blijkt niet zo te zijn. Tijd om de boel echt om te gooien zou ik zeggen. Je brieven helemaal anders aanpakken, je cv helemaal opnieuw maken, andersoortige functies aanpakken, wat dan ook. Maar echt een andere aanpak. Blijkbaar past wat bedrijven nu van je te zien krijgen niet bij wat ze zoeken. 

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

Danseres

Danseres

17-03-2026 om 17:13 Topicstarter

Ja die zin ken ik en zeg ik continu hardop. Ik heb al zo zaak alles omgegooid. Zo veel versies van mijn cv uitgeprobeerd, andersoortige functies en andere brieven. Nabellen, namailen, niet mailen niet bellen, koffie drinken, geen koffie drinken, netwerken, even niet netwerken, linkedin opfrissen, postings doen om zichtbaar te blijven, recruiters benaderen.  Het levert letterlijk NUL op.

Na 3 gesprekken niks meer laten horen vind ik ook gewoon aso. Dan heb je als sollicitant echt veel tijd geïnvesteerd. (Eerlijk gezegd zijn dat dan ook bedrijven waar ik niet voor zou willen werken maar goed ik heb makkelijk praten). 

Je post springt denk ik wel van de hak op de tak. Want heb je alleen gemaild,  3 gesprekken met de recruiter gehad of 3 gespreken met het bedrijf?

Als je het aandurft wil ik wel een keer meelezen op een brief of cv. Is niet perse mijn expertise maar ik zie wel regelmatig sollicitanten en daarmee brieven

wat Een ellende!!

Het wordt steeds gekker. Vooral het niks meer laten horen na meerdere gesprekken vind ik te zot voor woorden. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt of gehoord. Is dat 'normaal' in de branche waarin jij werkt?

Heel klote en demotiverend. Ik wil ook wel met je meekijken. Ik heb 15 jaar recruitmentervaring - van operationeel tot strategisch en van bureauzijde tot corporate, maar altijd binnen IT en Telco. Laat maar weten, kan me ook voorstellen dat je een beetje murw geslagen bent van tips en feedback. 

Danseres

Danseres

18-03-2026 om 07:33 Topicstarter

Lena55 schreef op 17-03-2026 om 20:36:

Het wordt steeds gekker. Vooral het niks meer laten horen na meerdere gesprekken vind ik te zot voor woorden. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt of gehoord. Is dat 'normaal' in de branche waarin jij werkt?

Blijkbaar, maar na ruim een jaar mag ik wel spreken van een trend. Het is niet voor niks dat ik een hele goede baan in potentie heb afgeblazen na het doen van een enorm uitgebreide test waarin ik met innovaties voor het bedrijf in de toekomst moest komen incl hele presentatie en die moest ik ook nog in the flesh gaan komen verdedigen. Daarna niks meer. Ik was het zat en hem gezegd er van af te zien en ze niks met mijn innovaties mogen doen in de toekomst. Ik voel me gewoon gebruikt. Gratis en voor niks en daarna weggegooid.

Ik werk in de ict en e-commerce en nee ik vind dit niet normaal.

Danseres

Danseres

18-03-2026 om 07:33 Topicstarter

Ik ga er over nadenken of ik mijn privacy wil opgeven en iemand wil laten meelezen. Voelt heel kwetsbaar.

Danseres schreef op 18-03-2026 om 07:33:

Ik ga er over nadenken of ik mijn privacy wil opgeven en iemand wil laten meelezen. Voelt heel kwetsbaar.

Je kan een anoniem mail adres maken en je gegevens anonimiseren. P. Puk uit pukkedal. Werkervaring idem, wel jaar en functie maar dan werkte je bij hupseflups detachering. 

Ik begrijp je bezwaren qua privacy. Heb je onder deze naam veel gedeeld op het forum? Je kunt een alias aanmaken, volgens mij kan dat nog steeds, voor vragen en onderwerpen die je gescheiden wilt houden. Niet met terugwerkende kracht, dan zul je de moderator moeten vragen om hulp bij het verwijderen van topics die je niet aan je professionele leven wilt koppelen. 

Voor het verkrijgen van een baan is een netwerkcontact juist onmisbaar. Veel contracten komen tot stand via een netwerkcontact. De meeste zelfs, volgens mij. 

Ik meen me te herinneren dat je niet zo van ‘kantoorpolitiek’ houdt; als ik die denklijn doorzet, kan het ‘gebrek’ daaraan tegen je werken als het duidt op een ontbreken van vaardigheden op dat vlak. Je kunt nog zo (over)gekwalificeerd zijn, als de ‘klik’ er niet is, kiezen ze een ander.  Wrang maar waar. 

ik zou inderdaad nu zo veel mogelijk inzetten op netwerken.

Sluit daarbij niet bij voorbaat mensen uit 

Jouw stokoude buurman heeft misschien een dochter die in de IT werkt. 

Of je neef die schilder is van landschappen, is misschien weer bevriend met iemand die on de marketing werkt van een bedrijf waar ze iemand als jou nodig hebben.

Of de dochter van een vriendin is influencer voor nagellak maar weet dan wel weer iets over social media dat handig kan zijn of hoe he een cv modern kan opmaken.

Vertel mensen dat he op zoek bent. Wees wel positief naar mensen toe. Als je gaat klagen over hoe oneerlijk... dan haken veel al af. 
Dat kan hier wel, maar niet als je netwerkt.

Breidt ook je netwerk uit. Dus doe die cursus of workshop al heeft het niks met IT te maken, en ga naar dat verjaardagsfeest.   

Danseres

Danseres

23-03-2026 om 13:23 Topicstarter

Kan ik nog iemand inhuren om mij te bemiddelen? ik ben door al mijn opties heen. Als iemand mijn linkedin wil mag die mij mailen op 

-knip-

ajb help mij aan een baan want dit ben ik totaal niet gewend en ik snap we ook serieus niks van

Danseres schreef op 23-03-2026 om 13:23:

Kan ik nog iemand inhuren om mij te bemiddelen? ik ben door al mijn opties heen. Als iemand mijn linkedin wil mag die mij mailen op

-knip-

ajb help mij aan een baan want dit ben ik totaal niet gewend en ik snap we ook serieus niks van

Dit is het kernpunt: we begrijpen niet wat er misgaat. Jij niet en dus wij ook niet. Eén ding is mij wel duidelijk: het ligt op het vlak van jouw persoonlijke kenmerken. Je komt op mij gestrest en wanhopig over, ik adviseer je om daar als eerste mee aan de slag te gaan. Bel eens met de POH-GGZ van je huisarts om je probleem te verhelderen en om te onderzoeken welke opties er zijn om jou verder te helpen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.