Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

Danseres

Danseres

24-03-2026 om 19:49 Topicstarter

Meander schreef op 24-03-2026 om 16:13:

Maar toch: zijn er mensen met gelijke negatieve ervaringen met solliciteren? Geen enkele reactie krijgen op zoveel brieven? Je totaal niet, nergens, serieus genomen voelen als sollicitant?

Ik weet dat het processen zijn die tijd kosten en niet altijd zorgvuldig verlopen. Maar zo'n drama als bij TO, dat lijkt me extreem. Niet dat ik haar niet geloof, maar wel: wáár kan dat in zitten? Wat gaat er zo heel erg fout?

Ja vertel het me ajb...

Danseres schreef op 24-03-2026 om 19:49:

[..]

Ja vertel het me ajb...

Als ik iets zou moeten zeggen:

Ik voel steeds iets verongelijktst, drammerigs, dwingerigs in je teksten.

Mogelijk Is het je drive, je zorgen, je angst voor de toekomst. Dus dat voelt wat naar om te schrijven, dat ik dat voel bij wat je schrijft. En mogelijk klinkt dat alleen hier zo, en niet in je sollicitaties.

Maar aangezien je blijkbaar gekwalificeerd bent, gedreven, capabel, bereid te reizen, plooibaar, tja zou het dan misschien je (onder)toon kunnen zijn.

Mijn laatste sollicitatie is 6 jaar geleden. Maar ik zag regelmatig in advertenties dat alleen mensen die werden uitgenodigd voor een gesprek een reactie zouden krijgen. Of ik kreeg na 2mnd een standaardmail dank voor je interesse maar de keuze is op iemand anders gevallen. Vaak nog met een zin dat ze helaas geen individuele feedback konden geven. 
Ik zou wel solliciteren bij je oude werkgever. Maar wel nadenken over een goed verhaal. Wat heb je het afgelopen jaar gedaan? Iemand die vrijwilligerswerk heeft gedaan of mantelzorg zou bij ons anders bekeken worden dan iemand die een jaar steeds wanhopiger aan het solliciteren is geweest en verder niks.

Meander schreef op 24-03-2026 om 20:01:

[..]

Als ik iets zou moeten zeggen:

Ik voel steeds iets verongelijktst, drammerigs, dwingerigs in je teksten.

Mogelijk Is het je drive, je zorgen, je angst voor de toekomst. Dus dat voelt wat naar om te schrijven, dat ik dat voel bij wat je schrijft. En mogelijk klinkt dat alleen hier zo, en niet in je sollicitaties.

Maar aangezien je blijkbaar gekwalificeerd bent, gedreven, capabel, bereid te reizen, plooibaar, tja zou het dan misschien je (onder)toon kunnen zijn.

Ik heb hier ook wat over geschreven, dat het kan liggen aan je manier van doen, aan je (onder)toon. Houding en gedrag worden in het ‘moderne’ werkende leven net zo zwaar gewogen als je prestaties. Je soft skills tellen minstens voor de helft mee. Ik snap ook je paniek dus misschien krijgen wij geen realistisch beeld. Toch lijkt het op dit vlak te zitten. Heb je wel eens gereflecteerd op je soft skills, al dan niet op basis van feedback? Zit daar nog ruimte voor verbetering?

in welke provincie woon je, zodat we kunnen helpen met vacatures zoeken?

Danseres

Danseres

25-03-2026 om 13:22 Topicstarter

Ik woon in het hoge noorden, zoek vooral mee. Ik heb vandaag echt een off-day

Danseres schreef op 25-03-2026 om 13:22:

Neem ook vooral je rust. Bewust een dagje NIET ermee bezig zijn. 

Danseres schreef op 25-03-2026 om 13:22:

Vanuit de zorg zijn er verschillende gratis loopbaan coaches. Misschien ook wel vanuit andere sectoren. 

Bijvoorbeeld: https://sterkinjewerk.nl/

Ziekenhuizen zoeken regelmatig een projectleider of programmamanager innovatie, strategie of  digitalisering of hybride zorg. Een goed product Owner zou dat prima moeten kunnen. 

Kijk ook eens bij de regio samenwerking. (Gerrit in Noord Nederland). Afgelopen jaar is er best veel transformatie budget landelijk uitgereikt. Dus ook daar zoeken ze op verschillende plekken verandermanagers en projectleiders.

Joszy schreef op 24-03-2026 om 14:21:

[..]

Ik denk (hoop) dat ze alleen blij met je zijn als je er zelf ook zin in hebt. Als ik naar mezelf kijk, de ouderenzorg zou echt niets voor mij zijn. En ik mag hopen dat ze daar toch echt wel naar kijken. Praktische vaardigheden en handelingen kun je leren, maar ik vind dat je er toch wel enige interesse in moet hebben.

Ik snap deze gedachtengang heel goed en dit werkt ook zeker zo voor de primaire functies. Maar mensen vergeten weleens dat de 'organisatie' van zorg ook veel banen opleverd. Zo heeft de instelling waar ik voor werk bijvoorbeeld een behoorlijke groep mensen werken bij de technische dienst, de schoonmaak, beveiliging, management, personeelszaken, opleidingen, catering, noem maar op. Ook in deze functies zijn mensen van harte welkom en ook erg nodig! 

Danseres

Danseres

28-03-2026 om 16:16 Topicstarter

Weer niks. Zou iemand waar dan ook in NL een interne vacature kunnen doorsturen voor een c-level of senrior product owner?
Zelfs het uwv zei nog dat ik prima aan de baan kom dus cursussen etc gelden niet voor mij. ik word er inmiddels echt serieus gek van wil je inside in mijn linkedin etc laat me weten, alleen als je wat voor me kan betekenen

Danseres schreef op 28-03-2026 om 16:16:

Weer niks. Zou iemand waar dan ook in NL een interne vacature kunnen doorsturen voor een c-level of senrior product owner?

Zelfs het uwv zei nog dat ik prima aan de baan kom dus cursussen etc gelden niet voor mij. ik word er inmiddels echt serieus gek van

wil je inside in mijn linkedin etc laat me weten, alleen als je wat voor me kan betekenen

Wil je echt product Owner blijven of is programmamanager/projectleider ook een optie?

En c-level, zoek je dan zoiets als voor/manager digitalisering? 

Die laatste zochten we laatst, 80 sollicitanten... Dus misschien ook net wat lager zoeken en vanaf daar doorgroeien of verder zoeken. Solliciteren vanuit een baan is makkelijker. 

Zoiets? https://nl.indeed.com/viewjob?jk=0b859e05bf983b54

en heb je nog iets kunnen doen met mijn eerdere zoektermen. (Want heel eerlijk, waarom zoek je na bijna een jaar nog steeds op ongeveer dezelfde functie?)

En andere hoek, teammanager maar wel in de ict?
https://www.linkedin.com/jobs/view/4372852758/

Of buiten de ict?
https://www.linkedin.com/jobs/view/4385718337/

Bij IND zoeken ze een paar keer per jaar hoor- en beslismedewerkers. Krijg je een interne opleiding bij.

Danseres

Danseres

29-03-2026 om 16:22 Topicstarter

ik zit er even helemaal doorheen, sorry

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.