Werk en Opleiding
Danseres
10-12-2025 om 18:02
Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?
Ik ben al maanden werkloos. Heb een ww. En zit thuis. Ik probeer een ritme aan te houden van elke dag op tijd opstaan, vacatures zoeken, met recruiters bellen, netwerken, aan mijn linkedin werken etc maar het lukt gewoon niet. Ik ben inmiddels dik in de 50 en hoewel recruiters zeggen dat het juist fijn is dat ik wat bagage meeneem begin ik inmiddels anders te denken. Ik solliciteer niet zomaar in de rondte, doe dit heel selectief en sta in nauw contact met headhunters sta open voor interim maar het lukt echt niet. Ik snap dat de markt dun gezaaid is in mijn werkveld maar dit is me in al die jaren (35 plus) nog nooit overkomen. Mijn werkveld is de ict. Mijn laatste functie was senior product owner. Ik wil overal aan de slag in Nederland en ben gewend veel te reizen. Maar het thuiszitten breekt me op. Ik moet mezelf echt aanjagen en ook in huis krijg ik inmiddels weinig uit mijn handen. Het uwv kan niks voor me doen want die zeggen alleen dat ik een goed cv heb en er wel weer tussenkom. Ik heb in de tussentijd cursussen gevolgd, heel veel genetwerkt, ben naar bijeenkomsten geweest, heb mijn cv tig keer opgepoetst, honderden brieven geschreven maar ik krijg 99 procent van de keren niet eens een reactie, geen afwijzing helemaal niks. En als er al een afwijzing komt dan is het een standaard afwijzing en kan er niet achteraan gebeld worden. Ik heb dus geen idee hoe het komt dat ik maar niet aan de baan kom. Ik heb mijn looneis allang losgelaten. Vind het prima om aan de andere kant van het land te moeten werken. Is er hier iemand die nog tips heeft of kan meedenken wat ik eventueel nog zou kunnen veranderen?
Netherfield
29-03-2026 om 20:17
https://www.werkenbijgroningen.nl/vacatures/adviseur-datagedreven-werken-371695
is werken bij de gemeente Groningen een idee?
Marie111
30-03-2026 om 14:20
Ik weet niet precies hoe dat met die niveaus zit, maar heb je hier al eens gekeken en/of een profiel aangemaakt?
www.werkeninfriesland.nl
Is je LinkedIn profiel up-to-date? (vast wel)
Danseres
14-04-2026 om 17:37
Nou geen nieuws is geen goed nieuws. Ik doe wat ik doe en nul zero nul komma niks niet. Dit was mijn update weer voor vandaag. Het gaat overigens oprecht niet goed met me.
Ploef
14-04-2026 om 22:11
Och nou! Wat een hel voor je. Kan me heel goed voorstellen dat je erdoorheen zit. Weet even niet wat te zeggen… heel frustrerend. Houd moed!
Lena55
14-04-2026 om 22:14
Ik vind het heel naar voor je to! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.
Neweve
15-04-2026 om 12:04
knuffel.
Is het misschien een idee om met de huisarts of praktijkondersteuner te gaan praten. Gewoon zodat je fysiek van je af kan praten en beter in je vel komt te zitten?
En heb je ook dit moment liever geen werk, slecht betaald maar leuk werk of medium betaald maar stom werk?
Danseres
15-04-2026 om 15:45
Zoals ik al eerder heb gezegd: ik heb hulp bij oa een POH. Maar sommige dingen zijn niet 1,2,3 op te lossen. Ik wil gewoon weer ah werk.
Ploef
16-04-2026 om 23:58
Ineens bedenk ik me: Hoe beantwoord je in een sollicitatiegesprek je exit/ werkloze periode? Dat je ontslagen bent kun je wellicht ook in andere termen vatten. Geen idee of t helpt, maar voorkomt wellicht negatieve beeldvorming
Neweve
22-04-2026 om 08:59
Danseres schreef op 15-04-2026 om 15:45:
Zoals ik al eerder heb gezegd: ik heb hulp bij oa een POH. Maar sommige dingen zijn niet 1,2,3 op te lossen. Ik wil gewoon weer ah werk.
Excuus ik onthoud niet alles. Goed dat je hulp hebt. Alle kleine beetjes helpen.
Hoe gaat het nu?
Danseres
29-04-2026 om 16:53
Er zit hier en daar wat beweging in maar ik hou een flinke slag op de arm. Dit doet ook wat met het hele gezin, mijn vrouw werkt al meer dan een jaar non stop zonder pauze. Mijn kinderen krijgen geen toelage meer. Het moet niet langer duren. Ik durf het bijna niet te typen en het zal wel weer op niks uitlopen maar dan zijn jullie weer op de hoogte.