Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

Danseres schreef op 02-07-2026 om 21:36:

Even kort: een aantal gesprekken en tweede gesprekken en ik heb me ingeschreven bij een duur bemiddelingsbureau die met me gaat kijken wat ik kan aanpassen etc. Ik heb hoop maar ben inmiddels wel echt depressief en oververmoeid en down. Het duurt echt veel en veel te lang en dat vindt het uwv (die niks doet) en dat bureau (die loeiend duur is trouwens) ook. Het klopt niet dat ik na anderhalf jaar met mijn ervaring en papieren nog thuis zit. Klopt echt niet. Ik kom me wel melden als er iets positiefs is. Ik heb dus een aantal gesprekken dat is voorzichtig positief. Ik meld me wel weer. Dankjewel allemaal voor het blijven meedenken en schrijven.

Dikke knuffel! Hopen dat dit de oplossing is.

de zomerperiode is altijd een beetje gek qua sollicitaties, maar toch ben ik benieuwd:
Hoe gaat het nu?

Ik duim voor je

Fijn om iets van je te horen. Ook ik duim voor je. 

Danseres

Danseres

19-08-2026 om 19:56 Topicstarter

HEHE, IK HEB EEN BAAN!!! Ik begin 1 september. Zijn bezig met de onderhandelingen maar ik heb van de week het voorstel gekregen. Afgelopen maand druk bezig geweest, was een hele zware en stressvolle procedure. Het is een zware baan. Met veel reistijd (ook buitenland) maar basisloon is zelfde als waar ik mee uitstroomde. Maar prima. Ik ben nu bezig met wat ik nog kan doen in die onderhandelingen. Tips zijn welkom. Maar dan zijn jullie weer even op de hoogte. Iedereen bedankt. Ik ben enorm opgelucht.

Gefeliciteerd! Waar wil je nog over onderhandelen?

Danseres

Danseres

19-08-2026 om 20:13 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-08-2026 om 20:07:

Gefeliciteerd! Waar wil je nog over onderhandelen?

Overal over. Loon, secundaire arbeidsvoorwaarden. Ze hebben me een aanbod gedaan maar wil daar niet meteen op in gaan. Het is een groot bedrijf maar relatief laag basisloon (zeker gezien waar ik vandaan kom) Ik wil er uit halen wat er in zit zonder greedy te zijn. Ik ben natuurlijk allang blij dat ik een baan heb. 

Wat fijn, gefeliciteerd!

Wat super fijn voor je! Gefeliciteerd

wat fijn, gefeliciteerd 

Gefeliciteerd!

Nou kijk eens aan, gefeliciteerd! 

hehe je hebt een baan. Dat is fantastisch.
En nu neem je je voor overal over te gaan onderhandelen??
Dat snap ik niet.

straks kun je weer van voor af aan beginnen.

Geweldig, wat een goed nieuws! Wat zal jij blij en opgelucht zijn. 

Wat fijn! Ik zou qua onderhandelingen in elk geval niet alles proberen te verbeteren aan het aanbod. Kies één ding uit waar jij het meest gelukkig van zou worden als dat nog een beetje wordt aangepast. En ik zou het ook niet heel hard spelen eigenlijk, je wilt niet nu al "ruzie maken" met de mensen waar je de komende jaren mee moet samenwerken. Zeker als je nu al aangeeft dat het loon gelijk is aan je vorige loon. Dat is al heel erg fijn zou ik denken!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.