Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

MissHolmes schreef op 22-04-2026 om 08:41:

Ik wil even van mij afschrijven.
Ik werk in de thuiszorg als thuishulp (nog niet zo lang) en ik moet even mijn frustratie kwijt. Onverwachte situaties horen bij de zorg, ik weet het maar ik krijg gister ineens rond 21u een bericht van casemanager van een cliënt met dementie dat ze eergister opgenomen is in een zorginstelling. Aangezien ik goed contact heb met kinderen dacht ze dat ik al wel op de hoogte was, niet dus. Bel ik net met de planning, waren die gister ook al op de hoogte maar waren ze in de drukte vergeten mij in de lichten . Echt het is de zorg, ik begrijp het maar ik vind dit echt niet leuk... Ik kan nu niet eens afscheid nemen van mijn cliënt. Heb nu de neiging om een boze mail te sturen maar dat ga ik maar niet doen. (heb net aan de telefoon aangegeven dat ik het snap maar niet erg fijn vind zo)

Gelukkig heb ik na deze week 2 weken vakantie.

Afscheid nemen in de zorg is vaak niet mogelijk.  Ik ben nu ziek thuis maar soms kom je na een paar dagen vrij terug en zijn er opeens  2 bewoners weg. En dingen kunnen snel gaan. Zo had mijn schoonmoeder thuiszorg. En binnen één dag kon er opeens een spoedplek geregeld worden.  Thuiszorgmedewerker die veel kwam was blij dat ze nog even afscheid kon nemen want had dit ( uiteraard  ) niet aan zien komen. Maar  als je bijvoorbeeld maar 1 keer per week komt, ja dan is het jammer maar helaas.  Dat is helaas de zorg. Je zult er inderdaad aan moeten wennen . Maar snap dat je het niet leuk vind.

lientje69 schreef op 22-04-2026 om 09:00:

[..]

Afscheid nemen in de zorg is vaak niet mogelijk. Ik ben nu ziek thuis maar soms kom je na een paar dagen vrij terug en zijn er opeens 2 bewoners weg. En dingen kunnen snel gaan. Zo had mijn schoonmoeder thuiszorg. En binnen één dag kon er opeens een spoedplek geregeld worden. Thuiszorgmedewerker die veel kwam was blij dat ze nog even afscheid kon nemen want had dit ( uiteraard ) niet aan zien komen. Maar als je bijvoorbeeld maar 1 keer per week komt, ja dan is het jammer maar helaas. Dat is helaas de zorg. Je zult er inderdaad aan moeten wennen . Maar snap dat je het niet leuk vind.

Dank voor je uitleg! Ik doe dit werk nou ongeveer 1,5 jaar en ben dit nog niet gewend. Wel beetje lullig dat iedereen gisteren al op de hoogte was en ik het s'avonds pas hoorde...

Ik vind het overigens voor mn client wel beter..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.