Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Koettie
02-07-2026 om 07:16
Een van de managers is op vakantie en er is een vervanger. Deed maandag een agressie melding en ze stond binnen 20 minuten aan mijn bureau! Ik was erg verbaasd, nooit eerder gehad. Was heel prettig. En gister was ze bereikbaar op haar vrije dag omdat er een mogelijke mrsa uitbraak is op een afdeling. Ik wil niet dat die andere manager nog terugkomt, wil deze!
Neweve
02-07-2026 om 08:38
Koettie schreef op 02-07-2026 om 07:16:
Een van de managers is op vakantie en er is een vervanger. Deed maandag een agressie melding en ze stond binnen 20 minuten aan mijn bureau! Ik was erg verbaasd, nooit eerder gehad. Was heel prettig. En gister was ze bereikbaar op haar vrije dag omdat er een mogelijke mrsa uitbraak is op een afdeling. Ik wil niet dat die andere manager nog terugkomt, wil deze!
Ik zou het benoemen naar haar. (En vragen of er nog plek is in haar vaste team
Koettie
02-07-2026 om 09:46
Neweve schreef op 02-07-2026 om 08:38:
[..]
Ik zou het benoemen naar haar. (En vragen of er nog plek is in haar vaste team
![]()
Ze is manager van secretariaat dus helaas haha, niet mijn vakgebied. Maar heb het zeker benoemd!
MMcGonagall
02-07-2026 om 11:00
Mijn collega die er wat aparte communicatie op nahoudt heeft weer een misser gemaakt. Eerder had hij al eens van de TL zijn excuses aan mij moeten maken wegens creëren van een onveilige situatie (ik had er niet onder geleden, maar vond het wel heel bijzonder). Nu heeft hij per abuis zijn visie op het functioneren van enkele teamgenoten gedeeld met het hele team. Niet OK, maar gelukkig was ik een van de weinigen die daar goed vanaf kwam
Collega zit overigens sinds een half jaar in ons team, maar heeft al flink naam gemaakt.
DeOnbekende
02-07-2026 om 12:44
MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 11:00:
Mijn collega die er wat aparte communicatie op nahoudt heeft weer een misser gemaakt. Eerder had hij al eens van de TL zijn excuses aan mij moeten maken wegens creëren van een onveilige situatie (ik had er niet onder geleden, maar vond het wel heel bijzonder). Nu heeft hij per abuis zijn visie op het functioneren van enkele teamgenoten gedeeld met het hele team. Niet OK, maar gelukkig was ik een van de weinigen die daar goed vanaf kwam
Collega zit overigens sinds een half jaar in ons team, maar heeft al flink naam gemaakt.
Zo, dat is wel écht heel slecht
Schemerlampje
02-07-2026 om 12:47
MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 11:00:
Dan is het voor het team maar weer duidelijk hoe hij over hen denkt...
Courage
02-07-2026 om 13:13
Hoe kreeg die collega dat voor elkaar in hemelsnaam?! En was het zijn taak om collega's te "evalueren"?
MMcGonagall
02-07-2026 om 15:39
Courage schreef op 02-07-2026 om 13:13:
Hoe kreeg die collega dat voor elkaar in hemelsnaam?! En was het zijn taak om collega's te "evalueren"?
Omwille van de herkenbaarheid kan ik dat niet beschrijven, maar het was in ieder geval niet zijn taak. Er werden collega’s gevraagd voor een bepaalde klus en hij benoemde wie daar volgens hem (on-) geschikt voor zouden zijn.
Martje80
03-07-2026 om 17:04
MMcGonagall schreef op 02-07-2026 om 15:39:
[..]
Omwille van de herkenbaarheid kan ik dat niet beschrijven, maar het was in ieder geval niet zijn taak. Er werden collega’s gevraagd voor een bepaalde klus en hij benoemde wie daar volgens hem (on-) geschikt voor zouden zijn.
Oei in 6 maanden tijd al twee zulke missers