Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Happyapple
04-06-2026 om 14:34
Ik weet dat iemand van ons deze rotklus moet doen en dat jij als een van de leidinggevenden vindt dat ik die iemand ben, maar ik trek het heel slecht dat dit nu allemaal én in bulk én met spoed moet, doordat jij het zo lang hebt laten liggen en dat de andere leidinggevende me vanmiddag een uurtje heeft geholpen en vindt dat ik dan blij moet zijn dat ik niet alles alleen hoef te doen.
MMcGonagall
05-06-2026 om 19:48
Ik heb op 1 mei een vraag gesteld aan de TL van een ander team. Hij heeft de contacten richting een projectteam dat zich bezighoudt met een grote wetswijziging. Vandaag kwam ik erachter dat TL de vraag heeft neergelegd bij de projectleider, die heeft het gevraagd aan een IT-tussenpersoon, die ging naar een beleidsmedewerker, die opperde een directe collega van mij, die de IT-tussenpersoon naar mijn TL verwees die vervolgens vandaag bij mij op de lijn kwam. Mijn eigen vraag weer terug, een maand later!
Ondertussen begin ik wel te vrezen dat er straks echt dingen verkeerd gaan, maar goed als de wetswijziging ingaat ben ik op vakantie. Succes ermee.
Neweve
06-06-2026 om 21:34
Nieuw werk: het geluid van mijn laptop valt op random momenten uit. Erg vervelend vergaderen als je iedere 1-10 minuten moet vragen "wat zei je, mijn geluid viel even weg".
Inmiddels al meerdere keren met de servicedesk gebeld:
"Opnieuw opstarten en bel naar terug als het nog niet werk"
"Update en bel maar terug".
Gisteren een boos mailtje aan gewaagd want dezelfde stappen kwamen weer aan bod en hij durfde zelfs te suggereren dat een collega met waarschijnlijk op mute zet... (het is geen mute want ik hoor de andere ook niet).
Geef me gewoon een werkende laptop...
Egel.
07-06-2026 om 08:18
MMcGonagall schreef op 05-06-2026 om 19:48:
Ik heb op 1 mei een vraag gesteld aan de TL van een ander team. Hij heeft de contacten richting een projectteam dat zich bezighoudt met een grote wetswijziging. Vandaag kwam ik erachter dat TL de vraag heeft neergelegd bij de projectleider, die heeft het gevraagd aan een IT-tussenpersoon, die ging naar een beleidsmedewerker, die opperde een directe collega van mij, die de IT-tussenpersoon naar mijn TL verwees die vervolgens vandaag bij mij op de lijn kwam. Mijn eigen vraag weer terug, een maand later!
Ondertussen begin ik wel te vrezen dat er straks echt dingen verkeerd gaan, maar goed als de wetswijziging ingaat ben ik op vakantie. Succes ermee.
Wow, next level. Erg dit!
Koettie
16-06-2026 om 20:59
Mijn manager die me een bericht stuurde of ik op de hoogte was van huppeldepup..
Dat is letterlijk mijn werk, vind het zo irritant dat het MT zo ver van de werkvloer af staat. Had vanmorgen al teruggeapt maar hij heeft het antwoord niet eens gelezen. Dus net verwijderd, ik ga er morgen een mail aan wagen met een beschrijving wat ik doe en van de week even binnenlopen met de boodschap dat ik die afstand wel vervelend vind voelen. Ben benieuwd.
Koettie
17-06-2026 om 07:32
Zo, hele mail geschreven met hoe we de informatie krijgen, een lijst met dingen die we doen over thema huppeldepup en een lijst met dingen die nog op de planning staan. En gevraagd hoe we de communicatie kunnen verbeteren richting MT gezien dit enorm doorgepakt wordt maar ze dat blijkbaar gemist hebben.
SuzyQFive
17-06-2026 om 07:54
mut schreef op 19-05-2026 om 19:44:
[..]
Duidelijkheid op mijn ene school. Er blijven ongeveer 113 uren over van de nu 230 uren levensbeschouwingen. Ik en 3 van mijn collega's zijn onze uren kwijt, sommige van de anderen moeten ook andere vakken gaan geven. Van mijn eigen 16 uur blijven er waarschijnlijk maar 2 (niet de verwachte 6) over en die gaan naar een vast-benoemde collega, die vermoedelijk les moet geven aan leerlingen uit klas 1 t/m 7 uit alle richtingen van vmbo tot vwo. Eigenlijk ben ik wel blij dat ik dat niet hoef te doen. Over heel Vlaanderen verdwijnen 1200 tot 1400 fulltime banen in de levensbeschouwelijke vakken. Omdat veel deeltijd werken worden nog veel meer mensen hierdoor getroffen.
Wat een drama zeg… Mag je ook geen andere vakken geven met je bevoegdheid?
Lebo is hier in Nederland vaak een eenuursvak, als het al gegeven wordt. Bij ons op school wordt het meestal door een docent ak/gs/ma met wat uurtjes over gegeven.
Sinds vorig jaar zit het bij mens & maatschappij ingeweven in de onderbouw (klas 1 en 2).
mut
17-06-2026 om 10:38
SuzyQFive schreef op 17-06-2026 om 07:54:
[..]
Wat een drama zeg… Mag je ook geen andere vakken geven met je bevoegdheid?
Lebo is hier in Nederland vaak een eenuursvak, als het al gegeven wordt. Bij ons op school wordt het meestal door een docent ak/gs/ma met wat uurtjes over gegeven.
Sinds vorig jaar zit het bij mens & maatschappij ingeweven in de onderbouw (klas 1 en 2).
Drama is voorlopig afgewend. De minister heeft haar plannen ingetrokken omdat ze toch niet kunnen volgens de grondwet. Er zullen vast wel een keer hervormingen komen maar dan toch net anders dan dat de plannen nu waren. En onduidelijk op welke termijn (meningen zijn verdeeld tussen over 1 jaar en over minstens 4 jaar).
Een ander vak mogen geven misschien wel, willen is een ander verhaal en dan is er nog de vraag of er wel uren zouden zijn om aan mij te geven. Voor geschiedenis ieg al niet, teveel die dat wel willen geven en maar weinig beschikbare uren. (1-uurs vak of binnen een combinatievak als PAV).
ToetieToover
17-06-2026 om 10:39
Koettie schreef op 17-06-2026 om 07:32:
Zo, hele mail geschreven met hoe we de informatie krijgen, een lijst met dingen die we doen over thema huppeldepup en een lijst met dingen die nog op de planning staan. En gevraagd hoe we de communicatie kunnen verbeteren richting MT gezien dit enorm doorgepakt wordt maar ze dat blijkbaar gemist hebben.
Wie is jouw vertegenwoordiger in het MT?
Auwereel
23-06-2026 om 16:48
Wel aanwijzingen geven als faculteit wat je moet doen als medewerker met de hitte, maar onze core business zijn studenten, dus daar moet ook wat voor geregeld worden. Zeker als je wil dat ze tentamen doen in een zaal waar het gemakkelijk 30 graden kan worden terwijl het buiten nog lang geen 30 graden is. Daar moet je ook nog eens bij zitten als medewerker, dus thuiswerken is dan geen optie.
Koettie
23-06-2026 om 17:57
ToetieToover schreef op 17-06-2026 om 10:39:
[..]
Wie is jouw vertegenwoordiger in het MT?
Wij hebben twee managers samen boven ons, een financiële en een zorginhoudelijke. Zijn vallen weer onder meer lagen, grote instantie. Maar managment boven ons weet dus amper wat we doen heb ik het idee.
Auwereel
24-06-2026 om 16:27
Waarom geef je nou altijd de foute locatie, en ook regelmatig foute tijd op als ik iets voor je moet doen? En als je een probleem hebt, wil ik best wel een deel van de oplossing zijn, maar het simpelweg in z'n geheel op mijn bordje gooien vind ik niet collegiaal.
Auwereel
24-06-2026 om 19:08
Auwereel schreef op 24-06-2026 om 16:27:
Waarom geef je nou altijd de foute locatie, en ook regelmatig foute tijd op als ik iets voor je moet doen? En als je een probleem hebt, wil ik best wel een deel van de oplossing zijn, maar het simpelweg in z'n geheel op mijn bordje gooien vind ik niet collegiaal.
Zo, dat is beter, dank je!
kerstbeer
25-06-2026 om 12:59
Doe gewoon je werk, sukkel. Dan hoeven mensen je ook niet elke keer tig herinneringen te sturen omdat je jouw kleine deeltje van een groot proces weer eens niet doet, zodat de rest dan in tijdsnood komt.
Koettie
25-06-2026 om 20:09
Vandaag naar manager gelopen met boodschap dat ik het zo zat ben dat ik me open ga stellen voor een andere baan. Veel voorbeelden kunnen geven en wat ik mis en advies gegeven om eens bij de rest van het team te informeren. Hij viel bijna van zijn stoel. Irritant want blijkbaar kwam het als verrassing, hoe dan!