Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Lichtbron
19-05-2026 om 21:25
Donderdag morgen sollicitatiegesprek bij een thuiszorgorganisatie.
Hoop zo dat ik aangenomen. Gisteren en vandaag een fijn gesprek gehad via de telefoon. Dus ik sta er best positief in. Fingers crossed. 🤞
HAHA!wait..what
19-05-2026 om 21:28
Lichtbron schreef op 19-05-2026 om 21:25:
Hoop zo dat ik aangenomen. Gisteren en vandaag een fijn gesprek gehad via de telefoon. Dus ik sta er best positief in. Fingers crossed. 🤞
Wat goed en leuk! Veel plezier en succes met het gesprek
Ik duim voor je. Al heel fijn dat je al een leuk gesprek hebt gehad via de telefoon. Scheelt al een heleboel!
Winterkoud
19-05-2026 om 21:34
HAHA!wait..what schreef op 19-05-2026 om 20:53:
Ik loop de hele dag al te stuiteren. Komende donderdag onder werktijd dus het gesprek. Al aangegeven bij leidinggevende dat ik tussendoor even weg moet en of ze tijd heeft voor een gesprek diezelfde dag.
Wil het zo snel mogelijk geregeld hebben allemaal. Er spelen allerlei dingen nu daar dus voel me echt heel rot dat ik nu ook slecht nieuws kom brengen.
Ook het andere arbeidsvoorwaardengesprek moet ik nog afzeggen. Voel ik me ook rot over en schuldig.
Ik moet het echt wat meer loslaten want ik merk dat mijn gedachten en emoties alle kanten op schieten 😅
O goed nieuws!! Welke functie/vakgebied zit je nu in? En ga je echt totaal andere functie doen nu? Mei duurt gelukkig nog paar weken dus dat ga je wel redden!
Feit dat je al hele dag stuitert geeft zeker aan dat je de goede keuze maakt 😁
Nadat ik heb meegemaakt (meerdere keren) dat werkgevers ook slecht nieuws aan personeel kunnen geven op zakelijke basis, zie ik het ook als zakelijke overeenkomst, en is je schuldig voelen niet nodig. Ook niet als er andere dingen spelen. Wel altijd zorgen dat je het goed afhandelt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Winterkoud
19-05-2026 om 21:34
Succes vast, komt vast goed!
Broodjebrie
19-05-2026 om 21:49
Oh fijn, succes!! Ze zitten echt te springen om mensen in de thuiszorg.
Happyapple
20-05-2026 om 06:46
Succes !
Succes!
Happyapple
20-05-2026 om 06:47
HAHA!wait..what schreef op 19-05-2026 om 20:53:
Ik loop de hele dag al te stuiteren. Komende donderdag onder werktijd dus het gesprek. Al aangegeven bij leidinggevende dat ik tussendoor even weg moet en of ze tijd heeft voor een gesprek diezelfde dag.
Wil het zo snel mogelijk geregeld hebben allemaal. Er spelen allerlei dingen nu daar dus voel me echt heel rot dat ik nu ook slecht nieuws kom brengen.
Ook het andere arbeidsvoorwaardengesprek moet ik nog afzeggen. Voel ik me ook rot over en schuldig.
Ik moet het echt wat meer loslaten want ik merk dat mijn gedachten en emoties alle kanten op schieten 😅
Wat goed! (Niet schuldig voelen trouwens)
Broodjebrie
20-05-2026 om 12:49
nou knoop doorgehakt, ik heb net gesolliciteerd bij die andere organisatie. Ik verwacht wel snel gebeld te worden, dat was de vorige keer ook zo.
Van de andere nog steeds niks gehoord. Begin er steeds meer over te twijfelen.
TumTum
20-05-2026 om 16:07
Ik had nog een andere vacature lopen in mijn directe woonomgeving (ideaal!) maar zoals verwacht afgewezen. Want veel reacties ontvangen en ze kiezen er dan dus voor om mensen met ervaring uit dit werkveld uit te nodigen.
Hoewel ik dat ergens wel begrijp, kom je er als buitenstaander dan dus never nooit tussen als je een switch wil maken naar een andere branche. Echt balen. Dit leek me een superleuke baan waar ik wel blij van werd.
Meestal bel ik er nog wel achteraan naar de reden van afwijzing maar dit is denk ik zinloos.
TumTum
21-05-2026 om 07:49
Veel succes vandaag met je sollicitatiegesprek Lichtbron !
En Hahawait met je voorwaarden-gesprek!
Ik heb besloten af te zien van het vervolg nav het 2e gesprek. Het voelt niet goed.
Wel balen want weer verder zoeken.
Maar goed, ooit moet er toch iets op mijn pad komen wat mijn kant op valt en ook goed voelt. Alleen hoop ik dat het nu snel is en niet weer zolang bezig zijn in dit sollicitatie proces.
Broodjebrie
21-05-2026 om 07:51
TumTum schreef op 21-05-2026 om 07:49:
Veel succes vandaag met je sollicitatiegesprek Lichtbron !
En Hahawait met je voorwaarden-gesprek!
Ik heb besloten af te zien van het vervolg nav het 2e gesprek. Het voelt niet goed.
Wel balen want weer verder zoeken.
Maar goed, ooit moet er toch iets op mijn pad komen wat mijn kant op valt en ook goed voelt. Alleen hoop ik dat het nu snel is en niet weer zolang bezig zijn in dit sollicitatie proces.
Wat balen tumtum. Maar je gevoel volgen is heel belangrijk, als het niet goed voelt moet je het niet doen.
Lichtbron
21-05-2026 om 10:45
Eind van de middag weet ik of ik aangenomen ben. Het was een positief gesprek. 🤞👍