Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Broodjebrie
22-05-2026 om 14:59
Volgende week gesprek bij de organisatie waar ik deze week heb gesolliciteerd
Van de andere nog steeds niks gehoord.
Roodborstje9
22-05-2026 om 16:26
Gefeliciteerd met jullie nieuwe baan HAHA! en lichtbron!
En wat een goede keus TumTum om niet verder te gaan als het niet goed voelt. Maar wel jammer dat het zo ver in het proces was. En hopelijk vind je snel iets waar je wel een goed gevoel bij hebt.
Het lijkt me ontzettend vervelend om veel afwijzingen te krijgen of lang te moeten wachten op meer duidelijkheid.
Ik had vanochtend een kennismakingsgesprek en het was een heel leuk gesprek. Ook meteen gesproken over een openstaande vacature. Dat is eigenlijk een perfecte instroom/springplank functie.
Ik word woensdag of donderdag teruggebeld, dan heeft hij ook tijd om even met collega's en HR te overleggen.
En dan kan ik dit lange weekend ook nog goed nadenken over deze mogelijke overstap.
Dit haal ik straks weer weg:
Ik heb een hele technische studie (bachelor TU Delft) en werk nu in een boekhandel. Dit gesprek was richting financieel advies en lijkt een goede combinatie van inhoud en klantcontact
TumTum
22-05-2026 om 22:13
Jullie gaan lekker hier hoor, allemaal positieve berichten 💪!
Ik wil ook zo graag kunnen overstappen….naar iets wat goed voelt en je blij van wordt….
Momenteel niks meer lopen dus daar baal ik ook wel weer van, en er staat nu ook niets geschikts online. Kijk elke dag opnieuw. Hopelijk komen er snel weer wat opties voorbij en wordt het ook iets.
HAHA!wait..what
22-05-2026 om 22:22
Broodjebrie schreef op 22-05-2026 om 14:59:
Volgende week gesprek bij de organisatie waar ik deze week heb gesolliciteerd
![]()
Van de andere nog steeds niks gehoord.
Super! Dit klinkt al goed (en snel) in ieder geval 
HAHA!wait..what
22-05-2026 om 22:29
Winterkoud schreef op 21-05-2026 om 21:42:
@hahawait_what
Dat zijn idd verschillende kanten op, maar toch wel een algemene deler in alle drie de functies. Maar je baan nu zal vast wat zakelijk voor je voelen misschien.
Ah waar je nu gaat werken haal ik eruit hoor, en snap zeker als je het straks weer weghaalt, maar daar zit je wel goed. Ik heb een sibling die daar ook werkt, maar dat zegt net niks in dat bedrijf, gezien de grootte. Hopelijk ga je hier goed op je plek zitten en is er veel mogelijkheid tot doorgroeien/ andere functies.
En uiteraard gefeliciteerd dat het nu officieel is!!
Dankjewel
Ja klopt, allemaal administratief! Wat ik nu doe is inderdaad zakelijk en ik vind het gewoon best saai
Ik hoop ook dat ik op het nieuwe werk echt op m'n plek zit! Wel echt een plek waar ik veel kan leren en groeien denk ik.
HAHA!wait..what
22-05-2026 om 22:33
Oh wat leuk Roodborstje! Hopelijk kom je er uit dit weekend en krijg je ook positief nieuws als je besluit dat je deze stap wil zetten. Wel spannend maar ook heel leuk 
HAHA!wait..what
22-05-2026 om 22:35
TumTum schreef op 22-05-2026 om 22:13:
Ik wil ook zo graag kunnen overstappen….naar iets wat goed voelt en je blij van wordt….
Momenteel niks meer lopen dus daar baal ik ook wel weer van, en er staat nu ook niets geschikts online. Kijk elke dag opnieuw. Hopelijk komen er snel weer wat opties voorbij en wordt het ook iets.
Jammer is dat he. Ik hoop het ook voor je
ben je al lang aan het zoeken?
Winterkoud
22-05-2026 om 22:41
TumTum schreef op 22-05-2026 om 22:13:
Dat is lastig, zeker als je nu niet meer op je plek zit. En als er iets komt dan is zo’n vacature vast populair aangezien er weinig van online komen? Hopelijk komen er toch binnenkort nog weer leuke opties online!
Ik vind het dan weer lastig dat er bij mij (te) veel keuze is in hetgeen wat ik leuk vind en ook in zit. Vacatures blijven lang openstaan (sommige zie ik al een paar jaar openstaan) , dus ik hoef ook niet nu te beslissen.
Ik kijk vooral heel kritisch naar mijn baan nu, flexibel, veel vrijheid, zelfstandige functie en prettige directe collega’s waarmee ik samenwerk, en anderzijds mijn werk inhoudelijk. En wat ik inhoudelijk aan werk nu echt leuker vind op termijn.
Winterkoud
22-05-2026 om 22:44
@roodborstje, goed nieuws ook! Dit weekend inderdaad goed overwegen en voor / nadelen naast elkaar leggen, heb je nog aanvullende vragen en dan duimen dat ze ook met jou verder willen na intern overleg.
Broodjebrie
23-05-2026 om 08:16
HAHA!wait..what schreef op 22-05-2026 om 22:22:
[..]
Super! Dit klinkt al goed (en snel) in ieder geval
Ja, ik was ook echt verbaasd dat ze gisteren al belde. Want het is nu lang weekend dus ik dacht, die belt volgende week. Maar alleen maar mooi dat ze zo snel belde. Ik ken ook wat mensen die op die locatie gewerkt hebben en die waren er eigenlijk wel positief over. Ik ga het zien, ben erg benieuwd.