Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
lientje69
24-06-2026 om 12:06
Broodjebrie schreef op 24-06-2026 om 11:45:
[..]
Tja, de 1 vind het juist fijn om op pg te staan, de ander niet.
Kan hoor. Zo zou ik weer nooit met gehandicapten kunnen werken. Anderen vinden dat weer geweldig. Ik hoop dat er snel iets moois en passends voor je op je weg komt!
Amber82
24-06-2026 om 14:36
Leatje schreef op 24-06-2026 om 09:50:
Ik ga vanuit een handen-aan-het-bed zorgfunctie naar een administratieve baan. Ben al wel een poosje bezig met administratieve taken binnen mijn eigen werkveld. Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om jezelf te blijven. Maar soms dan lukt het me niet helemaal om de dingen te formuleren en dan krijg ik een blackout. Maargoed als dat gebeurt kan ik er toch niets aan doen.
Ik ben jaren geleden ook van handen aan het bed naar een kantoorbaan gegaan. Was nog wel gelinkt aan de zorg, maar niet in een zorgorganisatie.
Vanuit je functie neem je superveel ervaring mee die je echt wel breder kan trekken, denk aan oplossend vermogen, in de zorg past lang niet alles in de standaard, makkelijk kunnen switchen bij onverwachte dingen, lerend vermogen want in de zorg blijf je veel ontwikkelen en wordt dat iik van je verwacht, dus dat zit in je systeem, omgaan met 'lastigere' mensen, creatieve oplossingen zoeken, praktisch rapporteren etc.
Leatje
25-06-2026 om 15:31
Nou de warmte was nog goed te doen, dus dat viel mee. Wel was er een foutje gemaakt in de planning waardoor het even anders liep. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet weet of ik het wil. Het klonk als veel eisen, maar weinig van hun kant af naar mij. Ik heb ook een soort van inwerkperiode nodig en hoewel ze zeiden dat dat er was na mijn vraag klonk het niet helemaal zo. Dus twijfels...en een beetje teleurgesteld. Lig nu uitgeteld op de bank wel...
HAHA!wait..what
25-06-2026 om 15:36
Leatje schreef op 25-06-2026 om 15:31:
Nou de warmte was nog goed te doen, dus dat viel mee. Wel was er een foutje gemaakt in de planning waardoor het even anders liep. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet weet of ik het wil. Het klonk als veel eisen, maar weinig van hun kant af naar mij. Ik heb ook een soort van inwerkperiode nodig en hoewel ze zeiden dat dat er was na mijn vraag klonk het niet helemaal zo. Dus twijfels...en een beetje teleurgesteld. Lig nu uitgeteld op de bank wel...
Oh wat jammer, snap je teleurstelling goed! Hoe gaat het nu verder en wanneer zou je meer horen?
Hmm.. maar even goed over nadenken dus
Had je nog meer sollicitaties lopen?
Amber82
25-06-2026 om 16:08
Dat is jammer Leatje! Ik denk dat je goed naar je gevoel moet luisteren, ook omdat je echt een andere stap gaat maken. Hopelijk hoor je pas meer na het weekend, dan kan je het voor jezelf ook even goed laten bezinken en kijken wat er met je twijfelgevoel gebeurd.
Leatje
25-06-2026 om 21:29
ik heb nu nog 1 sollicitatie lopen, daar moet ik nog iets van te horen krijgen.
stokstaart
26-06-2026 om 13:11
ik ben al weer thuis. Ik ben begonnen met een grap over mij leeglopen want ik was zoals verwacht een waterval.
Het gesprek is volgens mij goed gegaan. Bij de introductie van mezelf ben ik direct begonnen met de werkzaamheden die ik nu doe vertellen en te linken aan de functie.
ik had het idee dat het goed viel.
ik kon overal wel goed antwoord op geven en het gesprek liep soepel. Ze hebben een hoop gesprekken vandaag en ik hoor vandaag of vlak na het weekend of ik doorga voor ronde 2
TumTum
26-06-2026 om 13:37
Jammer dat het tegenviel Laetje. Dus denk er rustig over na, móchten ze voor je kiezen ! Zou eerst een paar uur meedraaien helpen, denk je? Sfeer proeven, dingen kunnen inschatten en dat je daarna pas je besluit neemt? Denk dat je daar best om kunt vragen.
Wanneer hoor je meer over die andere lopende sollicitatie ?
En spannend stokstaartje! Hopelijk hoor je snel of je door bent! Maar deze maand afronden gaat het dan niet meer worden denk ik, als er nog een gespreksronde moet komen en dan arbeidsvoorwaarden gesprek. Maar goed, stap voor stap: eerst door mogen !
broodjebrie, hoe staat het bij jou? PG trekt je niet, je had nog andere lijntjes uitstaan, al meer nieuws? Of geïnformeerd om op andere afdeling es mee te kunnen lopen als de organisatie je verder wel aanspreekt maar net de PG niet?
Amber, jij komende week gesprek of de week erop? Succes vast!
ohja, heb niet helemaal teruggelezen, maar wie zijn er nog meer nog steeds zoekende?
Schemerlampje
26-06-2026 om 15:14
stokstaart schreef op 26-06-2026 om 13:11:
ik ben al weer thuis. Ik ben begonnen met een grap over mij leeglopen want ik was zoals verwacht een waterval.
Het gesprek is volgens mij goed gegaan. Bij de introductie van mezelf ben ik direct begonnen met de werkzaamheden die ik nu doe vertellen en te linken aan de functie.
ik kon overal wel goed antwoord op geven en het gesprek liep soepel. Ze hebben een hoop gesprekken vandaag en ik hoor vandaag of vlak na het weekend of ik doorga voor ronde 2
Fijn dat het goed ging! Hopelijk op naar ronde 2!
Winterkoud
26-06-2026 om 16:21
stokstaart schreef op 26-06-2026 om 13:11:
Klinkt positief, hopelijk door naar ronde 2!
Winterkoud
26-06-2026 om 16:24
Leatje schreef op 25-06-2026 om 15:31:
Altijd jammer is het niet helemaal gaat zoals gehoopt. De vragen die je hebt zeker nog stellen maar. En even de middag laten zakken verder.