Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Stresskipje
13-02-2026 om 13:34
wat erg dat er zo mee omgegaan wordt Ciska! Krijgt ze nog steeds zo zuinig oxazepam? Onbegrijpelijk dat ze haar niks geven. Beter verslaafd/gedrogeerd/weetikwat dan dat ze zichzelf iets aandoet zou je denken.
Heel veel sterkte!
Sil1970
13-02-2026 om 15:48
Stresskipje schreef op 13-02-2026 om 13:34:
wat erg dat er zo mee omgegaan wordt Ciska! Krijgt ze nog steeds zo zuinig oxazepam? Onbegrijpelijk dat ze haar niks geven. Beter verslaafd/gedrogeerd/weetikwat dan dat ze zichzelf iets aandoet zou je denken.
Heel veel sterkte!
Ik krijg nu ruim oxazepam van huisarts ,ik ga er echt zorgvuldig mee om ,ik heb opgebiecht dat ik t online had gekocht ,enorm duur en gevaarlijk ,want ik kwam er pas achter dat het de verstrekker was van die dodelijke pillen, was laatst in het nieuws, maar als ze zo zuinig geven is dit dus het gevaar...En dit meisje kan idd beter even wat meer gebruiken, want deze hel is pas schadelijk! Ik word er zo boos om!
Sil1970
13-02-2026 om 15:53
Sil1970 schreef op 13-02-2026 om 15:48:
[..]
Ik krijg nu ruim oxazepam van huisarts ,ik ga er echt zorgvuldig mee om ,ik heb opgebiecht dat ik t online had gekocht ,enorm duur en gevaarlijk ,want ik kwam er pas achter dat het de verstrekker was van die dodelijke pillen, was laatst in het nieuws, maar als ze zo zuinig geven is dit dus het gevaar...En dit meisje kan idd beter even wat meer gebruiken, want deze hel is pas schadelijk! Ik word er zo boos om!
En over verslavend gesproken, ik ken iemand die veel paracetamol slikte ,wat als best onschuldig wordt gezien ,en ook oxazepam.Afkicken van oxazepam ging prima, maar paracetamol was een hel.
ToetieToover
13-02-2026 om 17:44
Ciska,
ik denk aan jou. Ik ken je helemaal niet, alleen van dit forum, maar toch denk ik af en toe even aan jullie gedurende mijn dag. Hopend op een relatief goede dag voor jullie gezin.
Stresskipje
13-02-2026 om 18:43
Sil1970 schreef op 13-02-2026 om 15:48:
[..]
Ik slik het ook al jaren met langere periodes 1 tot 3 maal daags. Ipv ad, waar geen enkele goed werkte zonder erge bijwerkingen. Geen ideaal alternatief, maar ik moet door kunnen.
Kan ik 1,2,3 zonder? Nee. Moet dat? Nee. Ik vind het ook frustrerend om te lezen hoe moeilijk erover gedaan wordt bij een meisje die zo gillend gek wordt.
Onderhands kopen is idd heel gevaarlijk. Je zult wel geschrokken zijn! Gelukkig heb je een meegaande huisarts.
Sil1970
13-02-2026 om 19:03
Stresskipje schreef op 13-02-2026 om 18:43:
[..]
Ik slik het ook al jaren met langere periodes 1 tot 3 maal daags. Ipv ad, waar geen enkele goed werkte zonder erge bijwerkingen. Geen ideaal alternatief, maar ik moet door kunnen.
Kan ik 1,2,3 zonder? Nee. Moet dat? Nee. Ik vind het ook frustrerend om te lezen hoe moeilijk erover gedaan wordt bij een meisje die zo gillend gek wordt.
Onderhands kopen is idd heel gevaarlijk. Je zult wel geschrokken zijn! Gelukkig heb je een meegaande huisarts.
Heb je niet steeds meer nodig ,dit werkt goed voor jou? ik zei laatst ook, kon ik ditmaar zonder problemen dagelijks slikken , ad hielp vorig jaar ook niks, en dit helpt goed, ook voor mijn stemming,als ik mij niet angstig voel ben ik meteen vrolijker.
Ciska78
13-02-2026 om 19:13
Dochter slikt al een paar maanden 3x daags oxazepam, de vorige psychiater wilde dit niet voorschrijven, onze huisarts wel toen dochter weer thuis woonde.
En daarnaast nog genoeg andere medicatie.
En dan ook nog zo nodig lorazepam.
Waar het nu om gaat is medicatie voor het acute van nu, daar wil dr nieuwe psychiater niet aan, hoogstwaarschijnlijk omdat ze dochter npg niet goed genoeg kennen ofzo.
Maar goed er wordt achter de schermen druk gewerkt aan een oplossing.
En voorlopig gaat dochter niet meer naar " therapie" totdat duidelijk is wat er nu precies verwacht wordt en hoelang ze nog nodig hebben om dochter te leren kennen voordat ze iets in medicatie willen doen
Stresskipje
13-02-2026 om 19:20
Sil1970 schreef op 13-02-2026 om 19:03:
[..]
Heb je niet steeds meer nodig ,dit werkt goed voor jou? ik zei laatst ook, kon ik ditmaar zonder problemen dagelijks slikken , ad hielp vorig jaar ook niks, en dit helpt goed, ook voor mijn stemming,als ik mij niet angstig voel ben ik meteen vrolijker.
Nee, ik heb niet steeds meer nodig. Uit angst daarvoor sla ik wel over zodra ik me enigszins goed voel. Dat voel ik dan wel, maar dat is een ander gevoel dan de angst, stress, somberheid en piekeren waar ik het voor gebruik.
Sil1970
13-02-2026 om 19:38
Stresskipje schreef op 13-02-2026 om 19:20:
[..]
Nee, ik heb niet steeds meer nodig. Uit angst daarvoor sla ik wel over zodra ik me enigszins goed voel. Dat voel ik dan wel, maar dat is een ander gevoel dan de angst, stress, somberheid en piekeren waar ik het voor gebruik.
Naar he...maar gelukkig heb je iets gevonden wat voor jou werkt..kun je wel gewoon je leven leiden zoals je dat wil?
Sil1970
13-02-2026 om 19:41
Ciska78 schreef op 13-02-2026 om 19:13:
Dochter slikt al een paar maanden 3x daags oxazepam, de vorige psychiater wilde dit niet voorschrijven, onze huisarts wel toen dochter weer thuis woonde.
Waar het nu om gaat is medicatie voor het acute van nu, daar wil dr nieuwe psychiater niet aan, hoogstwaarschijnlijk omdat ze dochter npg niet goed genoeg kennen ofzo.
En voorlopig gaat dochter niet meer naar " therapie" totdat duidelijk is wat er nu precies verwacht wordt en hoelang ze nog nodig hebben om dochter te leren kennen voordat ze iets in medicatie willen doen
Hopen dat er snel een oplossing komt! Heel veel sterkte voor jullie.
Lizzyliz
13-02-2026 om 19:47
Maar als ze zo ontzettend angstig is, wat is dat dan voor rare reden dat ze haar wellicht nog niet goed genoeg kennen? Jeetje, geef gewoon wat ze nu op dit moment even nodig heeft om minder angstig te zijn. Ik snap niet waarom ze dat niet doen. Dit is toch slopend voor haar en voor jullie.
Stresskipje
13-02-2026 om 20:41
Ciska78 schreef op 13-02-2026 om 19:13:
O, dat is al aardig stevig. Fijn, van dr huisarts. Maar daar komen de stemmen nu dus doorheen. Heftig. Hopelijk heeft de nieuwe psychiater snel door hoe serieus haar worsteling is.