Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

Mooi gezegd Ysenda

Klinkt helemaal geslaagd Kaas 

Volgens mij zouden jouw zoons ook nog wat gaan ondernemen in de tweede helft van het tussenjaar toch? Hebben ze al plannen? 
En hoe voelt het nu dat ze straks bij vader gaan wonen?

Mvtj schreef op 02-07-2026 om 21:50:

Mooi gezegd Ysenda

Klinkt helemaal geslaagd Kaas

Volgens mij zouden jouw zoons ook nog wat gaan ondernemen in de tweede helft van het tussenjaar toch? Hebben ze al plannen?
En hoe voelt het nu dat ze straks bij vader gaan wonen?

In de tweede helft van het tussenjaar gaan ze bij hun vader wonen. En werken, hopelijk bij dezelfde werkgever als hier, maar dan in de vestiging aldaar. Zo willen ze alvast wennen aan de grote stad en hopelijk wat sociale contacten opdoen.

@Ysenda, dank voor je mooie woorden. We gaan het meemaken, ze zijn nu volop in ontwikkeling en ik zie daarin positieve groei. Mijn vertrouwen hebben ze.

Kaassoufflee schreef op 03-07-2026 om 14:23:

[..]

In de tweede helft van het tussenjaar gaan ze bij hun vader wonen. En werken, hopelijk bij dezelfde werkgever als hier, maar dan in de vestiging aldaar. Zo willen ze alvast wennen aan de grote stad en hopelijk wat sociale contacten opdoen.

@Ysenda, dank voor je mooie woorden. We gaan het meemaken, ze zijn nu volop in ontwikkeling en ik zie daarin positieve groei. Mijn vertrouwen hebben ze.

Rust doet vaak groeien. Wat fijn dat je vertrouwen hebt en ze dat meegeeft. Dat is zó belangrijk. 

Hier inmiddels een week elastiekjes gedragen. De eerste dagen waren wel echt wennen, soms even flink chagrijnig of een paar tranen, maar ze heeft dapper doorgezet en zonder zichzelf pijn te doen. Dat was één moment wel even lastig, toen zei ze letterlijk 'ik wil mezelf nu slaan, maar dat mag niet'. Gelukkig hielp het wel om haar op schoot te nemen en druk te geven. Het geeft wel weer hoop voor de toekomt. Dat ze uiteindelijk wel over de drempel en door de weerstand heen komt. En dat tijd geven de sleutel is.

Ik word hier soms wat moedeloos van mijn "tieners op zolder". Maar niet te ver vooruit kijken.
Heeft iemand nog tips voor een jobcoach voor een volwassen ASSer? De meneer van de gemeente loopt niet erg hard, wat meer persoonlijke begeleiding en eventuuel ook in het contact met potentiele werkgevers zou wel welkom zijn. Mag ook commercieel, dat lijkt me best een goede investering.
Heeft iemand ervaring met de bedrijven die speciaal ASSers inzetten? Het komt op mij gauw wat meer HBO over, en dat niveau haalt de mijne niet...

Vanmiddag controle gehad bij de oogarts. Dochter haar ogen zijn stabiel gebleven, dus dat is mooi. Ze was ontspannen en werkte goed mee en deed zelfs gezellig tegen de oogarts. Toch fijn dat die beste man deze kant van haar ook weer eens meemaakt. 
En in de wachtkamer was een ander kind verdrietig omdat hij geen bril wilde en toen heeft dochter dat jongetje getroost. 'Het is ook niet leuk, maar van alle stomme dingen valt het nog best mee'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.