Eten
buufie
22-08-2026 om 10:42
Favoriet gebakje
Mijn broer was jarig en vroeg of ik uit Friesland oranjekoek (met créme) wilde meenemen om te trakteren op zijn werk. Daar vinden veel collega's dat heerlijk.
Wat is jou favoriete gebakje?
Rogue
22-08-2026 om 15:02
Emel schreef op 22-08-2026 om 12:33:
Zelfgemaakte spekkoek!
Maar ook hazelnootschuim (alleen al vanwrge de herinnering aan mijn oma), plakkerige citroencake, kwarktaart, verse nog warme appeltaart, bossche bollen.
Ik ben best een makkelijke eter als het om gebak gaat
I loef spekkoek
als ik naar de toko ga, neem ik altijd een stuk mee
Vera8
22-08-2026 om 15:09
Ik vind die bodem van die aardbeienslof altijd zo’n droge hap. Hard ook vaak.
Groentetuin
22-08-2026 om 15:13
hazelnoot taart van de bakker in de buurt, de andere vallen altijd tegen.
Monchou is ook heerlijk
Geen gebak maar eigengemaakte fudge is ook lekker, toen ik dat dochter eens meegaf naar een event vroegen ze daar of haar moeder banketbakker was, ik was zo trots ( en elk jaar als ze naar dat event gaat maak ik het weer he, dat krijg je na zo n compliment)
Herfstappeltaart
22-08-2026 om 15:14
Groentetuin schreef op 22-08-2026 om 15:13:
hazelnoot taart van de bakker in de buurt, de andere vallen altijd tegen.
Monchou is ook heerlijk
Geen gebak maar eigengemaakte fudge is ook lekker, toen ik dat dochter eens meegaf naar een event vroegen ze daar of haar moeder banketbakker was, ik was zo trots ( en elk jaar als ze naar dat event gaat maak ik het weer he, dat krijg je na zo n compliment)
Ja dat vraagt om een recept.😉
ToetieToover
22-08-2026 om 15:48
Eens met Herfstappeltaart!
Mijn favoriet is lastig, want ik moet glutenvrij eten en zo’n beetje alles wat lekker is, bevat hazelnoten en daar ben ik allergisch voor. Tot mijn verrassing vond ik grote citroenmacarons bij ah die glutenvrij waren en best lekker. Maar eigenlijk houd ik meer van hartig.
Lali
22-08-2026 om 16:39
Het allerallerallerlekkerste vind ik zelfgemaakte kwarktaart! Liefst die van mijn moeder, maar dat kan niet meer. Dan maar die van mezelf of van mijn schoonzusje.
Dewi-Sri2
22-08-2026 om 19:29
Alles met mokka, maar dan met extreem sterke koffie, daarom maak ik het liever zelf. En alles met noten. Appeltaart met een lekkere dikke korst, frangipane en walnoten, en liefst met wat zeezout er door.
Al het fruitgebak, mwah, laat maar zitten.
En hier in Frankrijk: réligieuses au café. Je kan gelijk je lunch overslaan, dat scheelt weer. En de opéra, als je dol bent op pure chocola. Echtgenoot is helemaal om, die verheugt zich het hele jaar op zijn verjaardag.
En rond driekoningen de galette des rois. Als je een stuk krijgt, ga daar dan voorzichtig mee om. Van oudsher zit er een rauwe boon in (tegenwoordig een keramiekfiguurtje) dat je je kiezen kan kosten. Maar vind je hem, dan ben je wel de hele dag koning(in)
.
GroenTuintje
22-08-2026 om 19:52
die frisse kiwigebakjes uit Duitsland vind ik heerlijk
niet zo zoet en lekker fris met echte kiwi 
Loulou39
22-08-2026 om 20:01
Ik hou niet zo van zoet, ik ben meer van de hartige hapjes.
Maar soms kan ik ineens heel erg zin hebben in cheesecake of kwarktaart (niet die van m’n stiefoma, daar zaten altijd van die gelei-klontjes in 😳). Of een punt van de AH appeltaart met die dikke korst…