Eten
Teigera
17-07-2021 om 08:45
Plaats hier je weekmenu
Gekopieerd van Viva, een topic waar je je weekmenu kunt plaatsen en die van anderen ter inspiratie kunt lezen.
Teigera
04-05-2026 om 17:15
Ma: tortelloni uit de oven met roomsaus, ham, champignons
Di: varkenshaasje (sous vide gegaard) met broccolipuree en gegrilde tomaatjes
Wo: mag oudste kind koken (zal wel pasta worden denk ik zomaar)
Do: nasi met roerbakgroenten en vegetarische kipstuckjes, satésaus
Vr: orzo of risotto denk ik, dat is al even geleden - ik doe vrijdag boodschappen dus dat wordt nog wel 'aangekleed'
Za: voor man en kinderen currywurst (worst in saus), voor mij een vega kipschnitzel, gebakken aardappelen en wortelen
Duufje
06-05-2026 om 10:43
Ma - tagliatelle met ragu. De ragu kwam uit de vriezer en er ligt er nu nog 1 te wachten. Dat was een verrassing, ik dacht dat we aan de laatste toe waren
Di - uit eten. Ik had scampi's vooraf en een verrukkelijk broodje hamburger als hoofd
Wo - pasta met romige saus. Met champignons, spinazie en nog iets. Heb niet goed opgelet bij het uitpakken. Hello Fresh
Do - een schoten met gebakken aardappelen, groenten en een gebakken ei. Nog steeds niet goed opgelet bij het uitpakken
Hello Fresh
Vr-Za-Zo nog geen idee. We zijn een weekend weg, dus vast lekker.
Teigera
08-05-2026 om 11:26
Teigera schreef op 04-05-2026 om 17:15:
Ma: tortelloni uit de oven met roomsaus, ham, champignons
Di: varkenshaasje (sous vide gegaard) met broccolipuree en gegrilde tomaatjes
Wo: mag oudste kind koken (zal wel pasta worden denk ik zomaar)
Do: nasi met roerbakgroenten en vegetarische kipstuckjes, satésaus
Vr: orzo of risotto denk ik, dat is al even geleden - ik doe vrijdag boodschappen dus dat wordt nog wel 'aangekleed'
Za: voor man en kinderen currywurst (worst in saus), voor mij een vega kipschnitzel, gebakken aardappelen en wortelen
Vanavond wordt het de curryworst - vega schnitzelgebeuren. Morgenavond ben ik alleen thuis met jongste en hij koos voor poffertjes - prima voor een keer. Zondagavond laat ik man en kinderen "pasta Alfredo" met spinazie en kip maken. Maandag vegetarische nasi (donderdag werd een "kerrie-boemboe" uit de toko, had niets met nasi te maken maar was wel lekker). Dinsdag orzo met spinazie, tomaat en kruiden (en kaas natuurlijk).
Duufje
13-05-2026 om 08:46
Ma: gestoofde spitskool, aangemaakt met een beetje ketjap en sojasaus. Gekookte aardappelen en een slavink.
Di: ravioli gevuld met spinazie, met gebakken pastinaak en witte asperges en een saus met zeekraal. Hello Fresh. Dit was typisch zo'n maaltijd waarom wij Hello Freshen. Echt iets wat ik uit mezelf niet zou maken. En het was ontzettend lekker.
Wo: gebakken parmezaan krieltjes, gemengde groenten, kipfilet met prosciutto ham. Ook Hello Fresh.
Do: man maakt op de bbq worstjes in biersaus met uien. Ofzoiets... Ik doe er een aardappel-preigratin bij. En dat moet maar genoeg zijn.
Vr: nog geen idee. Meestal halen we wat op vrijdag, maar wij wonen in een nogal toeristisch gebied en in het Hemelvaartsweekend (Pinksteren ook) hebben we duidelijk te weinig afhaal-aanbod en teveel mensen die daarnaar op zoek zijn
. Ik ben ook vrij, dus ik ga waarschijnlijk boodschappen doen en koken.
Za: slibtongetjes, gebakken aardappelen en sla
Zo: patatdag
Teigera
13-05-2026 om 15:17
Wo: spinaziekaasrondo, reibekuchen, broccoli
Do: wortelwraps met gebakken kip en rode paprika in fajita-kruiden, met avocado, sla, tomaat, komkommer
Vr & za zitten we elders, ze hebben in dat land vast ook supermarkten dus dat komt wel goed. Neem avondeten voor zondag meteen mee naar huis vanaf daar.
Ma: besengeh kip voor mij en lief, yakitori kip voor de kinderen - sperziebonen, rijst
Di: pastasalade
Wo: Griekse auberginestoof met feta met knapperige volkorenpita | Marley Spoon
Do: agv-tje denk ik, met iets van een kipschnitzel ofzo
Vr: ben ik niet thuis, vermoed dat man en kinderen de gelegenheid grijpen om chili sin carne te maken
Teigera
19-05-2026 om 17:32
Do: vega saté-schnitzel, gebakken aardappelen, broccoli
Vr: chili sin carne - aangezien ik er niet ben
Za: Pici all’aglione (Toscaanse pasta met tomaat & “kissing garlic”) & salade
Zo: kibbeling, ovenfrietjes, salade
Ma: misschien barbecue aan? Als het zomers weer wordt dan heb ik daar wel zin in...
Di: moksi meti met rijst, paksoi, edamame boontjes
Duufje
20-05-2026 om 10:17
Ma: macaroni. Een hele lading gemaakt, er liggen nu 5 2 persoons-porties in de vriezer
Di: risotto met venkel en gerulde worstvulling (dat klinkt smerig, was lekker) - Hello Fresh
Wo: gehaktballetjes in tomaten-parikasaus met gepocheerde eieren (in de saus) en platbrood - Hello Fresh
Do: gebakken aardappels, kropsla en iets vlezigs uit de vriezer
Vr/Za/Zo : we zijn een weekend weg. Voor vrijdag een restaurant gereserveerd, zaterdag waarschijnlijk bbq en zondag sushi.
Teigera
22-05-2026 om 14:08
Wo: mag oudste kind koken, die gaat nog wel iets verzinnen
Do: gnocchi met prei-vijgensaus, runderchipolata, basilicum
Vr: ben ik er (weer) niet, man mag iets lekkers verzinnen voor hem en de kinderen
Za: spinaziesoep, stokbrood kruidenboter, gevulde pasta uit de oven (vega)
Zo: reibekuchen, little willies en ovengeroosterde bloemkool