Eten
Teigera
31-12-2025 om 08:14
yette schreef op 31-12-2025 om 08:12:
Ik maak voor vanavond romige pompoensoep met gepofte knoflook en nduja. Erover een topping van krokante spekjes, gefrituurde salie, pompoenpitten en parmezaanse kaas.
Dat klinkt superlekker. En ik heb nog steeds nduja in de kast staan
. Roer je die nduja er dan gewoon zo uit het potje doorheen?
Vanavond dus friet met snacks en daarna hapjes. Wordt vast heel gezellig, maar eerst nog even werken. Fijne jaarwisseling vanavond gewenst!
Ted68
31-12-2025 om 08:34
We maken tapa`s: gevulde tomaat, lamkarbonade, Garnelen, gegrilde Paprika salade, gevulde Aubergine, gehaktballetjes etc.
Iedereen een fijne avond geweest; of zoals ze hier al dagen zeggen: eine gute Rutsch…
afrodite05
31-12-2025 om 09:12
Klinkt goed, hoor, Toetie. Laat het jullie smaken.
Ik maak een soort kipragout, eens kijken of dat lukt zonder zuivel te gebruiken. Champignons, erwtjes en rijst erbij.
Voor wat later op de avond heb ik voor man huzarensalade, er ligt afbakstokbrood met kruidenboter, we kunnen ciabatta afbakken en daar kan kip kerrie op of tomatentapenade en ik wilde gevulde eieren maken. Maar ik denk dat ik het zelf niet red tot 00.00. Dat red ik de laatste maanden sowieso niet, maar vanochtend om 5.00 zat zoon huilend van het hoesten en snotteren rechtop in bed en sindsdien heb ik niet meer geslapen. Dus misschien zit man alleen vannacht, ook niet erg gezellig, maar dat is even niet anders, helaas. We hebben in elk geval oliebollen in huis en ik ga straks nog een paar appelflapjes bakken (echt alleen appel erin, geen suiker). Verhongeren zullen we niet.
Fijne jaarwisseling allemaal en bedankt voor jullie lieve woorden en medeleven wat betreft de zwangerschap en natuurlijk ook voor alle inspiratie op kookgebied het afgelopen jaar! 
Koreveen
31-12-2025 om 18:56
Ik was gisteren in Amsterdam met collega’s bij een bekend Kantonees restaurant. Jomig, niet te vergelijken met de Hollandsche Chinees. Allemaal gerechten op tafel en overal van proeven. Was heel gezellig. Ik had op het nippertje de laatste trein.
Net bakjes tomatensoep met een broodje. Zometeen zoals al 19 jaar met 2 stellen buurtjes spelletjes spelen.
Iedereen hele fijne avond!
Dolfje
01-01-2026 om 10:09
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dat we maar lekker mogen blijven koken en eten en posten
Qua koken begin ik slecht want ik trek de overgebleven Chinees van kerstavond uit de diepvries maar meer kan ik vandaag niet aan
Lagen om 4 uur in bed na een gezellige avond met vrienden en hitster.
Vandaag gelukkig geen plannen.
Ted68
01-01-2026 om 10:17
Allemaal een gezond en gelukkig 2026!
Hier eten we Raclette vanavond: had natuurlijk te veel kaas gekocht met de kerst; dus vandaag de Rest.
irmaladouce
01-01-2026 om 11:08
Een mooi en smakelijk 2026 gewenst !
Helaas zijn we met slecht nieuws opgestaan : vreselijke ontploffing/brand in een bar in een ski resort in ons kanton vroeg in de ochtend. Verschillende tientallen doden en honderd (zwaar) gewonden - veelal jonge mensen.
Vandaag wordt het gratin dauphinois, brocs, entrecôte en sla. Dat zal er bij JV en verkering wel ingaan na een dag skiën - ze zijn vanochtend om 8 uur vertrokken...
Ted68
01-01-2026 om 11:18
Irma; we zijn echt geschrokken…. Man is opgeroepen om te gaan werken in het Uni Spital…..
Moosey
01-01-2026 om 11:20
De beste wensen voor jullie allemaal!
Och Irma wat een afschuwelijk nieuws.. Ik las net nog een interview met iemand die 25 jaar geleden de cafébrand in Volendam meemaakte, 14 doden en meer dan 100 gewonden, allemaal tieners. Maar dit klinkt nog wel iets groter.
Hier is het nieuwe jaar ook niet vrolijk begonnen, in het dorp kwam er gister iemand bij een ongeluk bij het voorbereiden van het dorps-Oud en Nieuw-feest om het leven. En we kregen het nieuws dat er bij mijn nichtje die afgelopen jaar een zwaar traject met operatie en bestralingen heeft gehad toch een uitzaaiing is gevonden. Dus dat wordt nog een zwaar jaar voor haar en haar ouders en siblings.
Dus hier maar een beetje rustig aan. Heb gisteravond wel beweerd dat ik mee zou doen aan de plaatselijke nieuwjaarsduik, maar het regent hier nu.. Hoop dat het nog een beetje opklaart en zo niet haak ik misschien wel af.
Qua eten weet ik het nog niet. De ossenstaartsoep gisteren was heerlijk en ging schoon op. Heb vanalles in de groentenla liggen dus opties genoeg. Wellicht iets van een aardappelpuree met een stoof met linzen, champignons en knolselderij. Lekker.
afrodite05
01-01-2026 om 12:14
Voor iedereen de beste wensen!
Het was idd niet vrolijk opstaan met al die nare nieuwsberichten...
Ik ben kapotmoe van toch proberen opblijven, daarna een slechte nacht, vroeg opstaan en alles met zoon regelen inclusief een baby die letterlijk dwars ligt wat ontzettend pijn doet. Ik heb al geprobeerd hem te laten draaien maar het helpt allemaal geen bal. Bekkenpijn helpt ook niet mee. Tot zover mijn klaagzang.
Vanavond hamburgers, gekookte aardappelen (of misschien gooi ik ze in partjes/blokjes in de oven) en een prutje van ui, tomaat en paprika. Hoewel, dat kan mooi bij de aardappelen in de oven, samen als een traybake. Minder moeite voor mij.
MijnNaamIsHaas73
01-01-2026 om 13:26
Wat een heftige nieuwsberichten allemaal. Een vreselijk begin van het nieuwe jaar voor alle betrokkenen.
Ik weet nog niet wat wij vanavond eten. Er zijn nog veel restjes van gisteren, wij waren bij vrienden en ik had het eten verzorgd in de vorm van hapjes. Maar dat is niet echt een basis voor een gezonde avondmaaltijd. Maar ik heb ook echt geen zin om naar de supermarkt te gaan. Ik zal zo eens kijken wat er nog in de vriezer ligt. En ik ga zo eens wat sinaasappels schillen voor iedereen hier. In ieder geval wat fruit erin
Dewi-Sri2
01-01-2026 om 13:45
Ik wens jullie allemaal een gezond en vrolijk 2026, ondanks de vreselijke nieuwsberichten die ik hier lees. Die zijn nou niet bepaald van de categorie: volgend jaar lach je erom. Heel veel sterkte, alle betrokkenen.
Gisteravond heel rustig aan gedaan, want echtgenoot was weer niet lekker. Hij heeft de halve avond liggen slapen, maar was om 12 uur wel wakker
.
Ik sta nu geïmproviseerde chinese loempia's te maken, maar rol ze in dunne pannenkoekjes, het is mij te koud om buiten te frituren, hoewel het achter glas wel zomer lijkt. Voor vanavond zie ik het nog wel, ik heb ook nog gyoza's.
Bellebelle
01-01-2026 om 15:12
@dewi-siri: ik weet niet of je een airfryer heb, maar dat ging bij mij ook verrassend goed met loempia's maken. Ik kwam erachter toen mijn keuken verbouwd werd en vrij veel gebruik (moest) maken van de airfryer om te koken.
De beste wensen voor iedereen. Wij eten vanavond de restanten van de gourmet van gisteren.
yette
01-01-2026 om 15:22
Teigera schreef op 31-12-2025 om 08:14:
[..]
Dat klinkt superlekker. En ik heb nog steeds nduja in de kast staan
. Roer je die nduja er dan gewoon zo uit het potje doorheen?
Vanavond dus friet met snacks en daarna hapjes. Wordt vast heel gezellig, maar eerst nog even werken. Fijne jaarwisseling vanavond gewenst!
Ja, gewoon nduja naar smaak toevoegen, wel ff proeven tussendoor want het wordt al snel te pittig.
yette
01-01-2026 om 15:24
Ik wens jullie een gezond en smakelijk 2026!
Vanavond ga ik de borrelplank-kliek verwerken in nacho grande.