Eten
Ted68
06-02-2026 om 09:05
Maak vandaag spinazie salade, met walnoot, feta en Granatapfel, en heb daarbij rosbief, en voor de liefhebbers aardappelstampf.
Dolfje
06-02-2026 om 09:12
Wij aten gisteravond Thais. Vooraf deelden we kipsaté en man had een curry als hoofdgerecht en ik fried Rice met Thaise basilicum. Was erg lekker.
Teigera
06-02-2026 om 09:34
Wij eten vanavond een vega Indiase curry, met spinazie, kikkererwten, groentela-restjes. Erbij naan. En ik maak een panna cotta als dessert.
irmaladouce
06-02-2026 om 09:53
Ben benieuwd wat je uiteindelijk met de pincanha gedaan hebt, Moosey ?
Hier worden het vanavond liflafjes (ofwel koelkastrestjes). Er ligt nog gerookte zalm, kerstomaatjes, mais, rauwe ham, avocado, eieren, enz... Mss maak ik er nog nachos met kaas uit de oven erbij of een tonijnslaatje. We zijn maar met z'n tweeën vanavond.
afrodite05
06-02-2026 om 10:11
Ik ga vandaag voor vandaag én morgen koken, denk ik. Voor vandaag een simpele pasta met wokgroente, tomatensaus, gehakt en een restje gegrilde paprika. Voor morgen een hartige taart met prei, spek, champignons en evt nog wat erwtjes. Vanmiddag lunchen man en ik met een broodje kroket en er zijn nog volkorenbollen die ik wil beleggen met uitgebakken spek, kipfilet en ofwel een beetje honing/mosterd, ofwel avocado, afhankelijk van hoeveel zin die avocado heeft.
afrodite05
06-02-2026 om 12:00
afrodite05 schreef op 06-02-2026 om 10:11:
Ik ga vandaag voor vandaag én morgen koken, denk ik. Voor vandaag een simpele pasta met wokgroente, tomatensaus, gehakt en een restje gegrilde paprika.
Voor morgen een hartige taart met prei, spek, champignons en evt nog wat erwtjes. Vanmiddag lunchen man en ik met een broodje kroket en er zijn nog volkorenbollen die ik wil beleggen met uitgebakken spek, kipfilet en ofwel een beetje honing/mosterd, ofwel avocado, afhankelijk van hoeveel zin die avocado heeft.
Bij nader inzien heb ik hier veeeeeel te weinig energie voor. Ik doe het maar rustig aan vandaag.
GeorgieBrown
06-02-2026 om 13:11
Gisteren was ik pas laat thuis. Ik haalde erwtensoep uit de vriezer. Gelukkig had ik dat nog. Nu zitten de 3 laatste empanada's in de oven, ook uit de vriezer.
Ik denk wel dat ik een pan soep moet maken vandaag.
Voor vanavond heb ik champignons, dus daar moet ik iets mee. Eigenlijk heb ik nog geen idee. Mss iets in de oven. Ga me er zo in verdiepen.
Nikki1973
06-02-2026 om 13:33
uitgebreide lunch gehad, voor vanavond iets uit de vriezer gehaald, kip in pindasaus. Ik fluf m even op met extra paprika en ui, en rijst met doperwtjes.
ToetieToover
06-02-2026 om 14:09
Mager vlees dat ik rood wil eten, combineer ik graag met een zoet-zure salade ehmmmm en vet zoals mayonaise of kruidenboter
mijn favoriet is bijvoorbeeld rosbief met mayo en een salade van witlof, komkommer, bleekselderij, ui en mango met azijn/suiker. Eventueel met geroosterde cashewnoten. Sushirijst erdoor werkt ook.
Ik heb ook ooit zo’n picanha gegeten als enorme spies in Brazilië maar dat heb ik thuis maar niet als opgave aan mezelf opgedragen.
ToetieToover
06-02-2026 om 14:10
Nikki1973 schreef op 06-02-2026 om 13:33:
uitgebreide lunch gehad, voor vanavond iets uit de vriezer gehaald, kip in pindasaus. Ik fluf m even op met extra paprika en ui, en rijst met doperwtjes.
Opfluffen