Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vriendlief roosterde op een buitenvuurtje worstjes voor de lunch, nadat we in de tuin hadden gewroet. Met mosterd gegeten, in een servetje, zo serveert hij dat graag. We aten vanwege al dat tuinwerk een beetje hap-snap en iets te weinig. Vanavond wordt het ovenfriet met mayo voor de buis. Ik ga zo in bad liggen weken en ga daarna op de bank liggen. Ik pel wel een paar mandarijntjes voor de vitamines. Frambozen hebben we ook nog. Ik heb vandaag aardperen uitgegraven, die wil ik in een ovenschotel verwerken maar ik denk dat de energie daarvoor ontbreekt. Morgen weer een dag. 

Hier ook flink in de tuin gewerkt: de abrikozenbomen gesnoeid en al het snoeisel bijelkaar geraapt. 

Ik heb al Mexicaanse slowcookkip gemaakt - maar wel in de snelkookpan  . Daar komt rijst bij, mini white corn wraps, nacho's, guaca (hoop dat de avocado rijp en niet rot is) en Griekse yoghurt met koriander. En fijngesneden ijsbergsla.

Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf een gerecht met krab en mango (koud,  want fruit in mn eten is zelden een goed idee, maar bij dit (koude) gerecht wel). En een stoofpotje van vis met friet.

Man heeft vanmiddag chili con carne gemaakt die nu lekker staat te pruttelen. Dat eten we vanavond met rijst en nacho chips

Klinkt een beetje Thais/Vietnamees die salade, Haas. Is normaal ook niet mijn favo, maar soms werkt het. 

Ik had een soort gevlochten kaas in een pot meegenomen bij de Marokkaanse buurtsuper. Ik dacht / hoopte het mozzarella-achtig zou zijn, want ik wilde een soort Melanzane Parmigiana maken. Er bestaat wel van die een beetje neutrale witte kaas, maar dat is mss meer Turks. Dit lijkt eigenlijk meer op haloumi qua structuur en zoutgehalte. Ik heb het evengoed gebruikt, en in de rest dan weinig zout gedaan, maar het was toch zouter dan ik het normaal zou maken. 

Iemand suggesties wat ik met de rest van de kaas kan doen? Mss toch gewoon grillen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.