Eten
ToetieToover
08-02-2026 om 15:03
Vriendlief roosterde op een buitenvuurtje worstjes voor de lunch, nadat we in de tuin hadden gewroet. Met mosterd gegeten, in een servetje, zo serveert hij dat graag. We aten vanwege al dat tuinwerk een beetje hap-snap en iets te weinig. Vanavond wordt het ovenfriet met mayo voor de buis. Ik ga zo in bad liggen weken en ga daarna op de bank liggen. Ik pel wel een paar mandarijntjes voor de vitamines. Frambozen hebben we ook nog. Ik heb vandaag aardperen uitgegraven, die wil ik in een ovenschotel verwerken maar ik denk dat de energie daarvoor ontbreekt. Morgen weer een dag.
irmaladouce
08-02-2026 om 16:07
Hier ook flink in de tuin gewerkt: de abrikozenbomen gesnoeid en al het snoeisel bijelkaar geraapt.
Ik heb al Mexicaanse slowcookkip gemaakt - maar wel in de snelkookpan
. Daar komt rijst bij, mini white corn wraps, nacho's, guaca (hoop dat de avocado rijp en niet rot is) en Griekse yoghurt met koriander. En fijngesneden ijsbergsla.
MijnNaamIsHaas73
08-02-2026 om 16:09
Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf een gerecht met krab en mango (koud, want fruit in mn eten is zelden een goed idee, maar bij dit (koude) gerecht wel). En een stoofpotje van vis met friet.
Man heeft vanmiddag chili con carne gemaakt die nu lekker staat te pruttelen. Dat eten we vanavond met rijst en nacho chips
GeorgieBrown
08-02-2026 om 22:32
Klinkt een beetje Thais/Vietnamees die salade, Haas. Is normaal ook niet mijn favo, maar soms werkt het.
Ik had een soort gevlochten kaas in een pot meegenomen bij de Marokkaanse buurtsuper. Ik dacht / hoopte het mozzarella-achtig zou zijn, want ik wilde een soort Melanzane Parmigiana maken. Er bestaat wel van die een beetje neutrale witte kaas, maar dat is mss meer Turks. Dit lijkt eigenlijk meer op haloumi qua structuur en zoutgehalte. Ik heb het evengoed gebruikt, en in de rest dan weinig zout gedaan, maar het was toch zouter dan ik het normaal zou maken.
Iemand suggesties wat ik met de rest van de kaas kan doen? Mss toch gewoon grillen?
Teigera
09-02-2026 om 08:44
@GB: google zegt in je salade doen. Maar ik heb er dus zelf geen ervaring mee! Ziet er wel mooi uit hoor.
Wij eten vanavond Javaanse kip (gisteravond al snel in de marinade gezet), met sperziebonen en rijst.
Dolfje
09-02-2026 om 08:50
Wij aten Mexicaans. Taco's ( kleine zachte) ik had met rundvlees en man met kip dus we konden mooi ruilen. Erbij zat guacamole, een rood sausje en de ober waarschuwde ons voor de " very spicy" groene maar we zijn beiden ontzettend verkouden en wel wat gewend dus we aten dat zo op. Neus was wel ff lekker open daarna
Als bijgerecht hadden we refried beans.
Vanavond onze laatste avond hier gaan we weer Indiaas eten.
Morgenavond zitten we in het vliegtuig.
Ted68
09-02-2026 om 08:56
We zijn met z`n drieen thuis; de Rest is of in de bergen, of aan het fietsen op Mallorca…. Is altijd een beetje raar..
Maak vanavond Zürcher geschnetzeltes, met rösti
irmaladouce
09-02-2026 om 09:05
Hier wordt 't linguine met pittige tomatensaus met tonijn en zwarte olijven. Snel, simpel en smakelijk...
afrodite05
09-02-2026 om 09:42
Hier komt een milde curry op tafel, met kip, broccoli, bloemkool, kikkererwten, paprika, kokosmelk en naanbrood.
Gisteren hebben we ontzettend gelachen om zoon in het eetcafé. Hij zat lekker z'n knakworstjes en plakjes komkommer te eten (dat was interessanter dan de frietjes) en op een zeker ogenblik kwam de bediening vragen of alles naar wens was. Toen wij "ja" zeiden, liep ze weg, maar zoon riep haar na: "Meer worst!" Ik denk niet dat ze het hoorde, maar de hele manier waarop hij dat zei en de gezichtsuitdrukking die ermee gepaard ging, was ondanks dat het misschien wat brutaal was, zo grappig bij een 2-jarige. Man begon er gisteravond in bed nog eens over en toen hebben we nog eens flink gelachen met z'n tweeën. Binnenkort maar weer knakworst op het menu zetten voor hem, als hij die blijkbaar zo lekker vindt.
MijnNaamIsHaas73
09-02-2026 om 13:17
Haha, heerlijk Afro!
Bij ons willen ze ook altijd meer worst. Zal ik vanavond ook wel te horen krijgen. We eten hutspot met rookworst. Ik heb altijd 375 g voor 4 personen (kinderen zijn 14 en 11), en dat vinden zowel de kinderen als man te weinig...
Smulkruimel
09-02-2026 om 20:45
@mijnnaamishaas, ik haal de rookworst bij de slager en wij eten met 2 een hele worst op bij zuurkool of boerenkool. Weet niet hoe zwaar de worst is. Man eet dan meer dan de helft ik wat minder.
Vanavond hier zilvervliesrijst met kippedijen met stukjes paprika in een rode marinade van de Turkse slager en zoetzure komkommersalade.
En als toetje een stukje stoofpeer notentaart (vriendin kwam vanmid een overgebleven taart brengen) met een bolletje pecan karamel ijs.
Wil morgen weer eens Indisch stoofvlees maken. Man houdt er niet van maar ik vind het zo lekker. Weet alleen niet meer welk recept ik de vorige keer (is al lang geleden) gebruikte.
Teigera
10-02-2026 om 08:25
Vanavond ga ik met jongste uit eten. Traditie is dat oudste met lief uit eten gaat rond hun verjaardagen (ze zitten erg dicht bij elkaar) en wij gaan nu samen uit eten op de dag dat het tussen onze verjaardagen ín is. Ja je bedenkt eens wat. Hij heeft voor tapas gekozen, dus dat gaan we doen, hij heeft er veel zin in.
Lief kookt voor hem en frut I ramen.
MijnNaamIsHaas73
10-02-2026 om 09:11
Leuk Teig, veel plezier! Heel waardevol vind ik die momenten met de kinderen een op een.
Wij eten vanavond spaghetti met bolognesesaus uit de vriezervoorraad.
Dolfje
10-02-2026 om 09:12
Wij aten dus Indiaas. Omdat we in de middag al een zak nacho chips hadden weg geknaagd sloegen we papadums en pickle tray en voorgerecht maar over.
Man had chili chicken, dat waren stukjes kip met een korstje in een best pittige knalrode maar erg lekkere saus. Ik had keema mutter massala dus gehakt met erwtjes. Dat was zo ontzettend lekker! En ondanks onze verkoudheid proefden we dit tenminste.
Ga ik binnenkort thuis eens maken in een grote voorraad want handig voor in de diepvries. Erbij hadden we de lekkere pilau rijst. Geen naan dit keer.
Thuis deelden we nog een bakje kokos -ijs van de Mercadona.
Straks de laatste keer stokbrood halen voor het ontbijt en opmaken wat we nog aan beleg hebben. En belegde broodjes meenemen, zagen die gisteren in de supermarkt liggen en zagen er goed uit en zeker 75% goedkoper dan exact die broodjes op het vliegveld.
Vanavond dus in het vliegtuig, denk dat we dan een saucijzenbroodje of noedels bestellen en ik heb een bus pringles.
En dan morgen weer gezond. Hebben veel gegeten maar ook heel veel gewandeld elke dag. Behalve gisteren denk elke dag minstens 15 km dus hopelijk valt het met de kilo's mee
Zie wel op tegen het weer in Nederland wat er komend weekend aan komt. En buiten dat is de situatie met ouder nog steeds niet stabiel.