Eten
MijnNaamIsHaas73
12-02-2026 om 09:27
Oh het aftellen is nu echt begonnen! Fijn Afro!
Wij eten vanavond soep net een broodje kroket/frikandel
Teigera
12-02-2026 om 09:43
Tjee Afro het zijn echt de laatste loodjes! Lekker hoor. En spannend.
Wij eten vanavond rode kool, gekookte aardappelen en een "Italiaans" worstje.
irmaladouce
12-02-2026 om 11:34
Het schiet nu lekker op, Afro ! Fijn en spannend !
Het is een beetje onduidelijk wie er vanavond meeëet in huize irma, ik denk dat ik maar voor gemakkelijk ga : verse worstjes vermomd als hotdogs op buns met naar keuze rauwe zuurkool, rauwe/gebakken uien (en/of K&K gefrituurde uitjes). Erbij sla en rauwkost en sperziebonen en de nodige sauzen, natuurlijk.
yette
12-02-2026 om 15:10
Ik maak een salade met oa rucola en gegrillde paprika en courgette, lamsmerguez en gekruide ovenfriet van een veel te duur merk.
Smulkruimel
12-02-2026 om 18:44
Na jaaaaaren eindelijk weer eens zelf rendang gemaakt en wat was het goed gelukt! Met sperzieboontjes, zoetzure komkommer, rijst, atjar en kroepoek. Zo lekker gegeten.
Nu ik de smaak te pakken heb, morgen maak ik nog een portie rendang maar dan een recept dat ik van een vriend gekregen heb. Eens kijken welk recept het lekkerste is.
@Afrodithe, wat zul jij hard aan aftellen zijn!!
afrodite05
12-02-2026 om 19:16
Wankelend op m'n benen heb ik uiteindelijk krieltjes gebakken, kipschnitzels in de airfryer geworpen en erwtjes gekookt.
Ted68
12-02-2026 om 19:19
We aten zalm in mosterd roomsaus, met tagliatelle, broccoli en bietensalade
Dolfje
13-02-2026 om 08:20
Ik heb kipgyros uit de diepvries gehaald, haal daar wat frietjes en sla bij.
yette
13-02-2026 om 09:02
Ik ga bij een vriendin eten, geen idee wat.
Hier thuis eten ze de kliek van de caldo verde en stokbrood met wat smeerseltjes.
Teigera
13-02-2026 om 10:56
De voorjaarsvakantie is begonnen, om dat te vieren eten we vanavond zelfgemaakte pizza's. Ieder met beleg naar keuze. Jongste vier kazen, oudste mozzarella-salami-pesto, ze zijn gewoontedieren als het om pizza gaat.
afrodite05
13-02-2026 om 11:17
Hollandse pot hier (al twijfel ik nog steeds over de bloemkool, dat slachten is toch altijd een klusje): bloemkool, aardappelen en braadworst met jus.
Nikki1973
13-02-2026 om 11:21
vriend is vanavond de kok, ik laat me verrassen.
We wachten nog op een klusser. Mocht het allemaal lang duren dan halen we of bestellen we iets denk ik.
fijn weekend!
Smulkruimel
13-02-2026 om 12:28
Vanavond weer rendang. Zat gisteren zo lekker te eten dan ik het vanavond gewoon nog een keer eet.
Man eet geen rendang en wil het ook niet proberen, dus hij krijgt albondiga's met rijst.
anijsblokje
13-02-2026 om 20:36
Smulkruimel schreef op 13-02-2026 om 12:28:
Vanavond weer rendang. Zat gisteren zo lekker te eten dan ik het vanavond gewoon nog een keer eet.
Man eet geen rendang en wil het ook niet proberen, dus hij krijgt albondiga's met rijst.
Waarom wil hij geen rendang poberen?
Wat de boer niet kent...?
Afro...echt aftellen, ook al kan het je waarschijnlijk niet snel genoeg gaan! Wat een spannende tijd. Is het nog gelukt met de bloemkool? Ik maak nooit nette roosjes, gewoon een beetje hakken met een mes. Toevallig afgelopen week ook bloemkool gegeten. Zit de vriezer goed vol?
Vanavond stond er hier ovenschotel met witlof, ham en kaas op het menu, zeer traditioneel. Met veel extra mosterd door de puree, dat dan weer wel. Ik vind het idee dat witlof een vergeten groente dreigt te worden maar niks! Het is ook heel lekker gekaramelliseerd met balsamico bijvoorbeeld.
ToetieToover
13-02-2026 om 21:43
Ik heb weinig geduld met groenten en fruit slachten. Een ananas snijd ik doormidden in plakken en dan schil ik die plakken lekker dik, geen zin om de putjes eruit te steken. De bloemkool keer ik ondersteboven en dan snijd ik langs de steeltjes. Hopla hoor. Na het koken zijn de roosjes makkelijker kleiner te maken. Kropsla ook; vroeger haalde ik de nerven ertussenuit. Tsja, zachte moestuinsla gewend hè maar tegenwoordig was ik die hele krop, slinger ‘m droog in een theedoek (niet binnen doen hoor, tip) en dan snijd ik dat ding doormidden. Harde stronk eruit en dressing eroverheen. Op je bord verder snijden dan maar. Pompoen wil ik geschild, die leg ik eerst in zijn geheel in een pan heet water. Snijd het ook soepeler doormidden. Snijbonen gingen vroeger in de molen (ik ben oud) maar nu zet ik ze rechtop om de eindjes gelijk te krijgen, leg neer, snijd puntjes eraf, zet de bos andersom rechtop, leg weer neer en hup andere rij puntjes eraf. En dan hak ik die stengels nog een paar keer door. Paprika duw ik het steeltje naar binnen, trek het eraf, scheur ze open, scheur ze in grove stukken, zaadjes en zaadlijsten laat ik gewoon zitten. Echt ik heb geen geduld. ![]()