Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag aten we zoet-zure saus met ananas, ui, paprika en kipfilets. Jullie weten nu ongeveer hoe die groenten geslacht werden Brown basmatirijst erbij. 
Ik kookte extra rijst omdat ik heel erg van opgebakken rijst houd! Ik verheug me nu al op morgen. 

Waarom zou witlof vergeten groente worden Anijs? Laatst was hier een topic over wat voor groente mensen lekker vonden en dat was witlof denk ik de meest genoemde. Dus ik denk dat het wel meevalt met dat vergeten

Gister had leg pasta met nogal veel tonijn gemaakt (ik had vrij grote blikken aangeschaft bij de foodello, hij komt dan echt niet op het idee om bijvoorbeeld de helft in te vriezen ofzo..) Konden we vandaag nog ns van eten, nu opgefluft als pastasalade. Was prima. 

Oh en Toetie, pompoen schillen? Zeker voor iemand die het zichzelf graag makkelijk maakt qua groentenbereiding vind ik dat verbazend. 

Moosey schreef op 13-02-2026 om 21:55:

Oh en Toetie, pompoen schillen? Zeker voor iemand die het zichzelf graag makkelijk maakt qua groentenbereiding vind ik dat verbazend.

Ik heb pompoenen met pukkels en die wil ik eraf hebben. Van de moestuin. 

anijsblokje schreef op 13-02-2026 om 20:36:

[..]

Waarom wil hij geen rendang poberen? Wat de boer niet kent...?

Zoiets is het....hij vindt buitenlands eten al snel apart en te pittig. Maar ik maak  het gewoon lekker voor mezelf, hij weet niet wat hij mist 😊

Vandaag moeten we vlakbij de grens zijn en dan meteen boodschappen doen in Duitsland. Lekker even kaffee mit kuchen en een schitzel eten!

Gisteren aten we gegrilde asperges, met aioli, en een entrecote.
Vandaag gaan we eerst wellnessen aan de Bodensee, en daarna naar een Hotel waar we chateaubriard eten.

anijsblokje schreef op 13-02-2026 om 20:36:

[..]

Afro...echt aftellen, ook al kan het je waarschijnlijk niet snel genoeg gaan! Wat een spannende tijd. Is het nog gelukt met de bloemkool? Ik maak nooit nette roosjes, gewoon een beetje hakken met een mes. Toevallig afgelopen week ook bloemkool gegeten. Zit de vriezer goed vol?

De bloemkool is gelukt. Het was een heel groot ding met nog heel veel blad er omheen wat er eerst af moest. Mooie roosjes hoeven het van mij niet te worden, maar alleen al bij die blaadjes wegsnijden moest ik veel kracht zetten (en dat doe je blijkbaar deels vanuit de buik, maar momenteel heb ik gummi buikspieren dus dat is lastig). Oh en ik wilde hem niet in z'n geheel koken, maar dus in stukken in het stoommandje, dus er kwam toch wat snijwerk aan te pas. Van pure ellende ook maar een halve meloen gesneden als toetje. Viel nogal tegen, want die was nogal melig. Was te verwachten aangezien het niet het seizoen is.

De diepvries ligt idd vol met maaltijden en componenten om snel iets mee te maken (trots op!) en ik heb al een weekmenu voor na de keizersnede ingepland. 

Vanavond wordt het pasta pesto met spekjes en erwtjes. 

Klinkt als een goede voorbereiding Afro!
@Smulkruimel: wat jammer, dat je man niet geniet van de lekkere rendang die zo goed gelukt is. 
Vanavond maak ik tagliatelle met twee sauzen. Voor manlief met blauwe kaas, spekjes, walnoten en rucola - voor mij en frut I met broccoli, pesto, zongedroogde tomaatjes en gerookte zalm. Frut II is uit logeren bij een vriendinnetje.

Wij doen vanavond hapjesavond om de start van de vakantie te vieren. We hebben stokbrood met aioli en tapenade, kaasjes, rauwkost, dadels met spek, wat spul voor in de airfryer, nachos met dip, yakitori spiesjes en iets van garnalen.

Gisteren maakte man een plaattaart met oude kaas en bietjes. Met rucola salade. Was wel lekker maar ik denk beter geweest met geitenkaas. Bij de kinderen viel het helemaal niet in de smaak helaas

Ik ben nasi goreng aan het maken. Erbij gebakken ei, uitjes, pindasaus.

uitgebreide lunch gehad, schaatsen en straks shorttrack kijken en tussendoor een pistoletje en een kop thee.

Moosey schreef op 13-02-2026 om 21:54:

Waarom zou witlof vergeten groente worden Anijs? Laatst was hier een topic over wat voor groente mensen lekker vonden en dat was witlof denk ik de meest genoemde. Dus ik denk dat het wel meevalt met dat vergeten
[...]

Volgens telers kopen en eten bijna geen mensen onder de 40 nog witlof. https://www.agf.nl/article/9797936/witlof-dreigt-vergeten-groente-te-worden/ (hier staat weer <35) 

Vanavond nog het laatste restje Insalata di rinforzo, met bloemkool dus. Wat ik erbij eet, weet ik nog niet. Misschien boekweit, misschien volkoren stokbrood, of volkoren couscous. Ik heb nu een slapende kat op schoot , dus kan niet gaan kijken wat er in de kast ligt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.