Eten
anijsblokje
22-03-2026 om 09:47
Hopelijk heb je je handen even vrij, afro!
Ik twijfel nog, mogelijk wordt het volkoren pitabroodjes met falafel, home made knoflooksaus en rode kool-wortelsalade. Maar een ovenschotel met cannellinibonen, paprika, tomaat, bleekselderij, volkorenpasta en blauwe kaas (geïnspireerd op een recept uit de Groene bakplaat) maakt ook nog kans.
Koreveen
22-03-2026 om 18:00
Gisteren aten we bij het restaurant van een bekende van ons.
Vooraf hadden we allebei rilette van eend met toast. Daarna tartaar, heerlijk romig met eidooier en parmezaan. Hoofd had ik venkelrisotto met zeekraal en pastis. En toe kaasplank. Het was erg goed met heerlijke wijnen. We waren gelukkig met de bus.
Nu staat lief butter chicken met bloemkool en naan te maken. Hij heeft de kip eerst sous-vide gegaard. Het ruikt al heerlijk
Dewi-Sri2
22-03-2026 om 18:44
Gelukkig heb ik gisteren al uitgebreid gekookt voor echtgenoot (rijst, sambal goreng telor en sajoer boontjes die wegens een voorraadfout sajoer erwtjes is geworden). Kan straks in de herhaling. Hoop voor mezelf dat ik een bakje yoghurt binnen houd, dat glibber je tenminste zo naar binnen. Over een paar weken een gastroscopie, hopelijk komt daar wat uit. Bizar probleem in het 'lekkerste' land ter wereld
. Voordeel: m'n kleinste kledingmaten passen weer
.
ToetieToover
22-03-2026 om 21:24
Oei Dewi, dat klinkt zorgelijk.
Manlief hoorde het woord ‘pannenkoeken’ en besloot dat te maken. Ik bedankte en maakte met het beslag een hartige ovenpannenkoek voor mezelf, met kimchi, prei, tonijn, barbecuesaus én mayonaise.
Later aten we nog een soep met deegballetjes. Ik had deeg te rijzen gezet maar geen zin om er brood van te maken. Ik maakte soep van paddestoelen, miso en kippenbouillon, heb dat licht gebonden in een lage, brede pan. Broodballetjes gerold en erin gelegd. Kaas gestrooid. Vervolgens alles tegelijk in de oven laten garen, konden wij rustig douchen en omkleden in onze bankhangkleding. Peterselie gestrooid en voila, TV dinner.
GeorgieBrown
22-03-2026 om 22:04
Wat naar, Dewi. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat je dat ze je dan kunnen helpen.
Goed idee, Teig, flammkuchen. Moet ik ook weer eens doen.
Vandaag heb ik venkel en aardappels geroosterd in de oven. Ik heb een lauw-warme salade gemaakt van spinazie, met de venkel en aardappels, parmezaan en olijven. Nog en portie voor de lunch morgen.
Teigera
23-03-2026 om 09:42
Tagliatelle met bloemkool en pijnboompitten, met voor ons een sausje met n'duja en voor de frutjes een sausje met rode pesto. Denk niet dat ik die een plezier doe met n'duja, dat vinden ze pittig. Tot verdriet van mijn geliefde is "pittig" hier geen positief woord aan de eettafel.
Tagliatelle met 'nduja, bloemkool en pijnboompitten recept - Allerhande | Albert Heijn is het idee.
Dewi, sterkte: geen fijne reden om af te vallen, als je zo beperkt bent in wat je kunt eten.
afrodite05
23-03-2026 om 10:11
Sterkte, Dewi...
Ik heb allemaal dingen op de weekplanning staan qua menu, maar de appie komt pas vroeg in de avond. Waarschijnlijk te laat om op tijd te kunnen eten voor oudste, dus in dat geval moet ik iets anders verzinnen. Maarja... mogelijk komen de boodschappen wel op tijd... Keuzes keuzes.
afrodite05
23-03-2026 om 12:43
afrodite05 schreef op 23-03-2026 om 10:11:
Sterkte, Dewi...
Ik heb allemaal dingen op de weekplanning staan qua menu, maar de appie komt pas vroeg in de avond. Waarschijnlijk te laat om op tijd te kunnen eten voor oudste, dus in dat geval moet ik iets anders verzinnen. Maarja... mogelijk komen de boodschappen wel op tijd... Keuzes keuzes.
Ik speel toch maar op safe, heb net een bakje curry uit de diepvries gehaald. Erbij gaat naanbrood en komkommer, misschien maak ik nog een yoghurtdip. Dan ben ik in elk geval niet afhankelijk van de bezorgtijd.
ToetieToover
23-03-2026 om 16:13
Herkenbaar, dat wachten op de bezorging van boodschappen. Ik ga er niet op wachten vandaag.
We aten Thaise pompoensoep. Zo noem ik dat als ik er currypasta, kokosmelk en limoenblad inkieper. Met zadenmix in hartige yoghurt plus wat crispy chili olie.
En verder een lading groene groenten plus taugé en komkommer, onder een k&k pindasaus van Ratu. Kip en ei erbij. Alles staat al klaar, behalve de saus maar dat is een kwestie van heet water erbij en aan de kook brengen. Geen idee waarom ik dacht dat gisterenavond nog allemaal te moeten klaarmaken, want ik ben ziek thuis, werk niet en ga niet sporten.
ik moet nog even wennen aan het verplicht lagere tempo van mijn leven. En aan het gebrek aan eetlust door lagere activiteiten, moet ik ook wennen. De vriezer komt zo helemaal vol te zitten!
Ted68
23-03-2026 om 17:27
Vandaag maak ik tagliatelle met zalm, en dille room saus.
Dewi Beterschap! En wat vervelend voor je…
Dolfje
23-03-2026 om 18:39
Beterschap Dewi!
Wij aten een kom van de noedelsoep van gisteren en verder vegetarische tenders van vales met sla en komkommer en cottage cheese en hot honey.
MijnNaamIsHaas73
23-03-2026 om 19:05
Sterkte Dewi! En ook Tootie, dat klinkt niet best, hopelijk knap je snel op! Voor jullie allebei
Ik weet niet waar ik gebleven was. Dus even een korte recap: zaterdag maakte man een heerlijke risotto met een stukje zalm en groene asperges. Gisteren aten we op een feestje: broodje kroket, worstenbroodjes en knakworst voor de kinderen. Vanavond weer worstenbroodjes (dat was dus onvoorzien) en tomaten groentensoep met stokbrood.
Dolfje
24-03-2026 om 07:44
Ik heb een bak keema curry uit de diepvries gehaald en dat eten we met paratha. Lekker en makkelijk.
Chiquita
24-03-2026 om 08:42
ik lees altijd wat jullie allemaal maken en eten, maar wil nu toch ook iets schrijven: yes, gisteren weer de eerste witte asperges gegeten!