Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Beterschap ook voor jou Toetie! 
Wij eten vanavond ook Indiase curry, geloof korma, met bloemkool, kikkererwten, vegetarische "stukjes" en naan. En raïta want dat is lekker fris erbij. Ik lees hier paratha, dat is ook wel weer eens lekker ja. Al heb ik de boodschappen al in huis voor vanavond dus ga niet meer naar de supermarkt, zal een andere keer worden.

Zoon koos net voor aardappelen. Daar gaan tuinbonen en een slavink bij. Oh, en ongetwijfeld ook een kuipje appelmoes voor hem erbij. 

Hier maak ik kipfilet met seranoham omwikkeld, broccoli, en Spätzle.,

Leuk chiquita, schrijf vooral mee! En lekker asperges, ga ik dit weekend op het menu zetten.

Wij eten vanavond lasagne, wordt voor ons gekookt  😋

Net 2 dozen dadels gekocht bij Marokkaanse winkel, proeven of er verschil in zit (lekker, pit eruit, monchou erin). Vanavond beetje macaroni koken en als vulling gebruiken bij sla, tomaatjes, avocado, zelf ingelegde ui, grote schilfers provolone kaas en garnalen. Zoals je ziet, van alles, hopen dat t smaakt

Bedankt voor de beterschapswensen! Manlief kookt. We aten ‘dus’ pannukakku met vers fruit en yoghurt.
En verder gaat-ie vissoep opwarmen en er Braziliaanse kaasbroodjes bij afbakken. Beide komen uit de diepvriesvoorraad. Heel fijn, zo’n vriesvoorziening. Maar hij twijfelt nog (of dat te gezond is??) en of hij toch naar de buurtsuper loopt voor glutenvrije pizzabodems + beleg. 

Dat twijfelen kan tot kort voor onze etenstijd aanhouden. Ik plan eten langer vooruit, zet het klaar en eet het op. Hij niet. Hij gaat naar de winkel en koopt waar hij op dat moment zin in heeft. Ik kan eigenlijk wel al voorspellen dat hij zin krijgt in pizza  

yette schreef op 24-03-2026 om 07:48:

Grappig, hier ook keema matar. 

Het was weer lekker! 

Volgende week maar weer een nieuwe voorraad maken.

Vandaag eet ik tussendoor iets op het werk.
Volgende week zelfs 2x volgens mij.
Man heeft geloof ik nasi goreng uit de diepvries gehaald.

Zoon heeft wederom gekozen, dit keer voor pasta. Daar gaat kipfilet bij, snijbonen en pesto. Hopelijk lukt het om het deels vanochtend al voor te bereiden, want eind van de middag hebben we allerlei afspraken, niet zo lekker gepland.

Voor de lunch is het de bedoeling dat ik een salade maak van kikkererwten, tomaat, komkommer, paprika en feta, plus wat kruiden. Het kan prima een paar dagen bewaard worden, dus als het te veel is, kunnen we er morgen ook nog van eten. 

Vandaag kookt oudste, ze maakt shakshuka. Erbij een ciabatta om lekker te dippen. 

yette

yette

25-03-2026 om 08:40 Topicstarter

Ik heb gisteren alvast een pan bolognesesaus gemaakt - deels voor de vriezer, deels voor vandaag. Er komt farfalle of volkoren spaghetti bij en een stukje zelf te raspen parmezaan op tafel. 

vandaag volkoren woknoedels met gehakt en roerbakgroente. Simpel. 

Manlief bakte gisteren de kaasbroodjes te hard en de k&k soep was niet lekker. Vandaag kook ik maar weer zelf. Een ovenomelet met rode linzenmeel en restjes groenten, bovenop spekplakjes en geplette/gemarineerde uiringen. 

De katten hadden ook al zo’n pech met een blikje (gratis gekregen) natvoer. Bliefden ze niet! De ekster zit het nu op te eten in de tuin. 

Manlief wil heel graag Mexicaans eten vanavond want hij dacht dat die weer ging koken. Zal ik hem laten, of zou die weer iets te hard bakken? Ben ik nou een controlefreak?  Hij heeft erop geoefend 

ToetieToover schreef op 25-03-2026 om 13:29:

Manlief bakte gisteren de kaasbroodjes te hard en de k&k soep was niet lekker. Vandaag kook ik maar weer zelf. Een ovenomelet met rode linzenmeel en restjes groenten, bovenop spekplakjes en geplette/gemarineerde uiringen.

De katten hadden ook al zo’n pech met een blikje (gratis gekregen) natvoer. Bliefden ze niet! De ekster zit het nu op te eten in de tuin.

Manlief wil heel graag Mexicaans eten vanavond want hij dacht dat die weer ging koken. Zal ik hem laten, of zou die weer iets te hard bakken? Ben ik nou een controlefreak? Hij heeft erop geoefend

Oefening baart kunst!

ToetieToover schreef op 25-03-2026 om 13:29:
[...]

Manlief wil heel graag Mexicaans eten vanavond want hij dacht dat die weer ging koken. Zal ik hem laten, of zou die weer iets te hard bakken? Ben ik nou een controlefreak? Hij heeft erop geoefend

Zelf laten koken, en geen commentaar leveren!  Alleen positief bekrachtigen...! 

Dewi, ik hoop dat er wat meer duidelijkheid komt mbt waar je klachten vandaan komen (en dan vervolgens ook een oplossing ervoor, natuurlijk). Het klinkt heel rot. 

Hier heb ik vandaag eindelijk tijd/rust om de eerder aangekondigde pasta-cannellinibonenschotel te maken uit de groene bakplaat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.