Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga uit eten vanavond, tafelgenoot heeft gereserveerd, ik laat me verrassen. Lief maakt voor hem en de frutjes taco's met bonen enzo. Iedereen blij .

Hier sopt man ook altijd de keuken na het eten (inclusief vaatwasser), daar staat tegenover dat hij niks aan de was doet.

Man kookt vanavond ook, meestal fastfood friday. Ik vermoed broodje hamburger met friet uit de airfryer,  zin in.

Fijn dat het slapen beter gaat Afro, hopelijk blijft dat zo 🤞

Rodebietjes met uitgebakken spekjes en ui, met krieltjes en gehaktballetjes

Rode bietjes met uitgebakken spekjes en ui, met krieltjes en gehaktballetjes

vanavond macho’s met kipgehakt, paprika, ui, tomaat, jalapeno, veel kaas en zelfgemaakte quacamole. 

Gisteren werd het geen borrel, maar samen eten. Er stond pastinaak en groene asperges op het menu. 

Dus: vanavond tijd voor het Shiz Andaz-experiment. En het ruikt al veelbelovend in de keuken! Misschien ben ik gewoon gek op aubergine. Ik eet er volkoren basmatirijst bij. 

Nikki1973 schreef op 27-03-2026 om 14:45:

vanavond macho’s met kipgehakt, paprika, ui, tomaat, jalapeno, veel kaas en zelfgemaakte quacamole.

Slacht je er zelf een of trek je toch maar gewoon een zak k&k open? Flauw hè, maar ik ben een beetje melig. De rest klinkt erg lekker.

Hier straks een bak sla, escalope de veau en truffelrisotto. Morgen worden het allemaal restjes die op moeten, want zondag weer een paar weken naar Nederland. Ik kan me nu al verheugen op bepaalde dingen: haring, kroketjes, een zak friet met mayo, de Chinees tegenover onze studio, een ontzettend gewoon broodje kaas of pekelvlees. 
Het hogere segment komt wel aan de orde bij de familie-etentjes. Natuurlijk zijn onze favoriete adressen aan het verbouwen, permanent gesloten, vol of zijn ze getransformeerd tot pannenkoekentent. En als ik ergens een hekel aan heb...
We gaan het zien en beleven. Maar eerst die zo langzamerhand strontvervelende reis, hopelijk schiet het een beetje op.

Goede en voorspoedige reis, Dewi!

Manlief reisde met de benenwagen naar de buurtsuper en gaat voor ons maken: aardappelpuree, uitgebakken spekreepjes en fijngesneden andijvie. Die al fijngesneden is, met gehaktballetjes die lijken op Finse/Zweedse balletjes. Hij maakt er room/mosterdsaus bij. 

Goede reis, Dewi! Hopelijk valt het mee. 

Wij eten vanavond risotto uit de oven met erwtjes prei en spekjes. 

Dubbel

Gisteravond uit eten geweest, heel gezellig. Eerst 2 voorgerechten gedeeld: halloumi met groene asperges, en arancini. Daarna had ik homemade ravioli met spinazie en ricotta, met salieboter. I  salie, maar helaas zat er ook peterselie op en dat was onnodig en overheersend. Toe had ik een honingcake, soort vierkant stukje in laagjes, qua uiterlijk leek het iets op spekkoek. Met noten. 
Glaasje biologische pinot grigio uit Sicilië erbij en goed gezelschap, dus was een fijne avond.
Vanavond maak ik ajam roedjak voor man en mij, Javaanse kip voor frut II (nr I is uit logeren) en sperziebonen en rijst.

Ik ga restjes geraspte kaas en bladerdeegplakjes  uit de diepvries opmaken door een soort kaasflapjes ofzo te maken. En heb een soort vleeswaren /tapas plankje van picnic. En heb iets van 4 zakken gesneden soepgroenten in de diepvries dus sowieso soep. Denk met kip en gember want ben niet helemaal fit. Snotter en ongesteld.

Vanavond iets k&k's, want geen zin meer in afwas en troep. Morgen willen we om 6 uur in de auto zitten, wat dus eigenlijk 5 uur is. Brrr.

Dewi-Sri2 schreef op 27-03-2026 om 18:01:

[..]

🤣 macho’s waren lekker hoor.
Wat is k&k?

k&k is de luie ehm efficiënte versie van “kant en klaar”.
Ik maakte de brunch: tomaten-blauwe bessensalade met gesmashte ui (of zal ik maar gewoon geplet schrijven), olijfolie en balsamico. Kiemgroenten: basilicum en broccolikers. Chiazaadjes. Met een glutenvrij afbakbroodje. 
Manlief maakt het diner, later vandaag: kipfilethaas, mango, gewokte ui+paprika en een restje gekookte rijst. Hij kan kiezen: opwarmen in de magnetron of in de oven op de bakplaat. Beetje Skyr gemengd met chilisaus erbij.

Deze: 

AHI_6b414a537a3444475258716e36366b4d776663664151?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.