Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zooooo, ik ben er ook weer 'ns. De drukke maand maart is voorbij. Hoewel…’t volgende “event” staat voor 20-21 april op de (werk)agenda…. We aten wel, en veelal ook prima lekker, maar niet veel spectaculairs.

Gisteren maakte man een soort bowl met jasmijnrijst, beetje kipgehakt, ui, rode puntpaprika en paksoy en Aziatische smaakmakers en pinda’s. Dat was lekker.

Vandaag wsch een beetje hapsnapperig. JV en verkering komen wat later op de avond om hier te slapen en vertrekken morgen (heel) vroeg naar de Franse riviera voor een weekje. Geen idee of ze dan nog moeten/willen eten, maar ik heb altijd wel K&K spicy chicken wings in de vriezer. Daar kan dan een stokbroodje en een simpele salade bij.

We hebben geen plannen voor de paasdagen. Man heeft geen vrij morgen en maandag. Ik denk dat ik één van die dagen een ochtendje ikea plan… ofzo… En als het weer meewerkt, wil man proberen zondag pizza’s op de bbq te maken. Vorig jaar aan het eind van het seizoen hebben we een nieuwe (gas)bbq gekocht en daar zit zo’n “pizzasteen “ bij. ben benieuwd...

Qua Pasen heb ik nog niks gepland /gehaald. Zaterdag moet ik werken en in de avond gaan we bij schoonouders Chinees eten op verzoek van schoonmoeder. Verder zien we nog wel.

Ik maak vandaag weer een flinke pan Keema. Kan het meteen mooi in de diepvries.

We gaan dit Weekend opruimen en schoonmaken... Alles in een rustig Tempo. Eind deze maand word ons huis geschat; met het ook op de toekomst….Dus moeten de puntjes weer op de I gezet worden. 
Volgend Weekend zijn er 2 verjaardagen te vieren, en we gaan Dan met het hele gezin uit brunchen.

Vanavond; groene asperges gegrild, met yoghurt munt saus. En Daarbij een roastbeef 

vanavond frietjes met snacks. 

Was het niet officieel de "regel" om op Goede Vrijdag vis te eten? Anyway, ik schuif de vismaaltijd door naar een andere dag, nu geen zin in. Ik maak vandaag een broccolitaart met hamblokjes. Wat komkommer ernaast om te snacken. Oh en vanavond tiramisu deel 2. 

Wij hebben overigens ook geen paasplannen. Of nouja, voor het eerst eieren zoeken met oudste, maar verder niets bijzonders. 

Leuk Afrodte. Eieren zoeken: Heb een Kind dat niet van chocolade houd; voor hem verstopten we Salami en babybel…. Een van de kinderen heeft de honden naar buiten gelaten zonder toestemming, en toen was alles weg….Huilend Kind, en ik zie man nog steeds Richtung benzine Station Met Kind vertrekken om daar Salami en kaas te kopen…

De Tankstelleshop is altijd de oplossing @Ted . Bij ons thuis werden vroeger echte eieren verstopt, die we zelf beschilderden. Eerst de ene kant, dan laten drogen en daarna de andere kant. Het kwam ook wel eens voor dat heel goed verstopte eieren pas diep in de zomer werden gevonden bij tuinklusjes...

Hier weet ik nog niet echt wat ik wil eten/maken. Ik heb wel trek, maar voel me niet lekker. Eén van de opties is volkoren spaghetti met spinazie en blauwe kaas. 

Lief bakte gisteren pannenkoeken en er is nog beslag over dus vanavond nog een keer. Datvinnikechtnietergnie 

We zouden naar Paaspop gaan maar lief heeft nog steeds veel last van zijn gebroken rib en ziet het niet zitten om in de meute te staan dus we hebben de kaartjes doorverkocht en hebben dus een lekker rustig weekend. 

Ik eet nooit vis dus ook niet op goede vrijdag 

Vandaag een experiment met kikkererwtenmeel. Volgens mij las ik dat hier, zoals polenta: meel eerst koken in de pan en daarna laten afkoelen op een bakplaat en vervolgens frituren in een laagje olie. Dat smaakte heerlijk! Ik volgde dit recept https://www.ekoplaza.be/recepten/detail/siciliaanse-kikkererwtenbeignets#

Ik serveerde er brandnetelsoep bij, zat bouillon, melk en knoflook doorheen.

Vandaag visdag? Kan geregeld worden  we eten later vandaag groene asperges met gekookte eitjes en gerookte zalm. Aardappelpuree erbij. Met spekjes voor manlief  ik prak wat sla met honing-mosterddressing door de puree. 

Oh leuk Toetie! Ik had het daarover inderdaad. Ga het zelf ook ns proberen.
Ik ga vanavond bij de Afghaan eten met lief en bejaarde vriendin. Altijd lekker.
Volgens mij is elke vrijdag visdag als je katholiek bent, niet alleen Goede Vrijdag

Ik heb vandaag traybake gemaakt, met verse zalm. Was heerlijk

Rozi schreef op 03-04-2026 om 18:35:

Ik heb vandaag traybake gemaakt, met verse zalm. Was heerlijk

Ik kreeg van zoon dezelfde reactie op de broccolitaart: "Ik vin dit hillik, mama!" 

Hopelijk krijg ik vanavond dezelfde waardering. Ik maak mac n cheese met veel rauwkost ernaast: worteltjes, komkommer, tomaat en paprika. 

Ik moet werken vandaag en we gaan meteen daarna door naar schoonouders waar we Chinees gaan halen. Lekker makkelijk dus.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.