Eten
Moosey
25-07-2026 om 22:02
lief had gekookt, fatoosh met stukken hard gebakken pitabroodjes erdoor en wat kippendij. En een soort zoete aardappelfriet erbij, die we, hoewel ie ze erg lekker gebakken had, toch niet echt te eten vonden. Ik vind zoete aardappel alleen in soep een beetje te doen, verder eigenlijk niet (maar hij zat per ongeluk in ons groentenpakket)
Morgen rijden we even met schoonouders naar onze toekomstige woonplaats en gaan we daar eten bij de Griek.
Teigera
26-07-2026 om 09:09
Wij eten vanavond een filodeegtaart met veel tomaten, ricotta, citroen en za'atar.
Dolfje
26-07-2026 om 10:28
Ik denk dat ik wat gyoza stoom maar we gaan nog naar de supermarkt straks na het sporten dus wie weet wordt het iets anders maar ik ben lui 
ToetieToover
26-07-2026 om 10:47
Wortels met linzen, kabeljauwfilet, in schil gekookte nieuwe aardappelen.
Verder Chinese tomatensoep (o.a. gember, knoflook) met geplukte kip en konjcnoedels. Ik bak er een panbroodje bij van kikkererwtenmeel: socca.
buufie
26-07-2026 om 11:16
ik denk dat ik taco's maak. Heb gehakt liggen, nog wat courgette en paprika en uien.
Ted68
26-07-2026 om 11:18
We eten 2 Sorten pide; een met rode peper , feta en Pak choy. En een met gehakt en tomaat. Daarbij een griekse salade. Als toetje panna Cotta met vruchtsalade.
Dolfje
26-07-2026 om 12:29
Het worden frietjes met een kipcorn uit de airfryer. Zei toch dat ik lui was 
anijsblokje
26-07-2026 om 20:03
Hier namen vrienden overgebleven Indiase hapjes van een verjaardagslunch mee. Wat ik precies heb gegeten weet ik dus niet, wel dat het erg lekker was!
Verder had ik nog wat salade van komkommer en tomaat met vinaigrette.
Dolfje
27-07-2026 om 09:13
Hier wordt het een linzensalade met tomaat, komkommer, ijsbergsla, hamblokjes en mozzarella.
Teigera
27-07-2026 om 09:13
Wij eten vanavond een agv-tje: gebakken minikriel, "Catalaanse" worstjes en rode kool. Die rode kool lag nog in de vriezer, die wil ik graag opmaken. Beetje winterse maaltijd maar ach. Ik dacht dat het zou regenen vandaag, maar hier is het nu zonnig en een lekker windje.
Moosey
27-07-2026 om 09:26
Wij hadden het heel leuk in de toekomstige woonplaats gister
Wat een leuk stadje is het, nog leuker dan we al dachten. En we zitten overal zo dichtbij straks, echt luxe.
De Griek was prima maar niet bijzonder. Ik had geen zin in vlees en er stond welgeteld 1 vis hoofdgerecht op de kaart, en daar zat zoveel verschillends op dat ik dacht dat het wel een megaportie moest zijn. Dus ik ging voor 2 voorgerechten, dolmadakia en octopus op een linzenpuree. Was wel echt smakelijk. De vleesgerechten van de tafelgenoten waren ook wel echt goed klaargemaakt. Dus allemaal prima maar ik denk niet dat we er heel vaak gaan eten als we er wonen. Oh ik kan echt niet wachten 
afrodite05
27-07-2026 om 18:15
Moos, wanneer gaan jullie verhuizen?
Ik had gele rijst in de voorraadkast gevonden, die wilde ik niet mee verhuizen. Tussen het kasten bouwen door (in het nieuwe huis) ben ik in het oude huis die rijst gaan koken en daarbij roerbakte ik kip, courgette, paprika en tomaat. De rijst ging er ook nog doorheen. Als je een optater van een Spanjaard wil riskeren, zou je het paella kunnen noemen, maar man klaagde al dat er geen chorizo in zat, dus ook hij vond het magertjes. Ach, het was wel lekker en daar gaat het om.
Ted68
27-07-2026 om 18:17
Leuk Moos!!!!
IK kwam thuis en de Tafel is gedekt; Er kookt een Kind bolognaise, met komkommersalade, en orecchiette