Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
15-12-2025 om 18:23
Vandaag gestart bij een nieuwe ergo. Deze zegt nog veel voor me te kunnen betekenen. De andere zei " klaar " te zijn. Maar ik ben er bij lange na nog niet ! Verder voel ik me sinds zaterdag eindelijk weer wat beter. Qua wandelen ben ik behoorlijk achteruit gegaan. Ik mag max 1200 meter per keer twee maal per dag. Maar het is toch vaker een keer. Deze week zeker. Heb veel medische afspraken en die vragen ook energie. En ik merk inmiddels wel dat en en en niet lukken gaat nog. Wat betreft de kerstdagen maak ik me er makkelijker af dan andere jaren. Ik heb veel uitbesteed dit jaar. Gezin en aanhang komt altijd steengrillen. Ik maak verse salades , bak en snij stokbrood en loop af en aan met bordjes. Dek de tafel, zorg voor de afwas enz. Dit jaar doe ik het wat anders. Wel steengrillen. Maar dochter en man mogen aan de bak wat betreft de tafel. Salades heb ik besteld. Stokbrood ook al kant en klaar gesneden. En verder heb ik besloten iedereen aan te sturen en veel te vragen of een ander het gaat doen. Anders trekt mijn hoofd zo'n dag niet vrees ik. En ik wordt juist altijd zo blij van mijn hele gezin om me heen dus moet voorkomen dat ik achteraf een terugval heb.
lientje69
17-12-2025 om 10:41
Roos57 schreef op 17-12-2025 om 10:06:
succes Lientje met de mri
Dank je Roos! Ben net gebeld dat hij verzet is naar vanmiddag in verband met een spoedgeval. Had net wat extra kalmerends ingenomen. Vanmiddag dan maar nog een keer.
Voordeel is wel dat ik nu nog even een was kan draaien. En ik heb mijn ( verkorte ) ochtendwandeling al gehad. Die overigens verdomd moeizaam ging vanmorgen ondanks de kortere afstand. Maar goed. Beweging is beweging en beter dan stilzitten.
lientje69
17-12-2025 om 17:04
Ik heb het achter de rug gelukkig. Heb een half uur in dat ding gelegen. Wat een takkeherrie. Ging erin en begon al bijna te hyperventileren. En eruit helemaal duizelig en hoofdpijn natuurlijk.
Noglangnietjarig
17-12-2025 om 18:02
lientje69 schreef op 17-12-2025 om 17:04:
Ik heb het achter de rug gelukkig. Heb een half uur in dat ding gelegen. Wat een takkeherrie. Ging erin en begon al bijna te hyperventileren. En eruit helemaal duizelig en hoofdpijn natuurlijk.
Vreselijk Lientje, ik werd er heel angstig in.
Was dat voor je hoofd?
Broodjebrie
17-12-2025 om 18:03
pfoe lientje, het lijkt me ook geen pretje inderdaad. Wel fijn dat het nu achter de rug is 
lientje69
17-12-2025 om 18:36
Noglangnietjarig schreef op 17-12-2025 om 18:02:
[..]
Vreselijk Lientje, ik werd er heel angstig in.
Was dat voor je hoofd?
Ja vooruit mijn hoofd. Ik was ook angstig ja. Vind het net een doodskist. Is nu de derde keer in mijn leven dit. Man snapt er niks van. Die zegt : gewoon rustig liggen. Is zo voorbij..nou ik vind een half uur nog best lang eigenlijk.
lientje69
17-12-2025 om 20:25
lientje69 schreef op 17-12-2025 om 18:36:
[..]
Ja vooruit mijn hoofd. Ik was ook angstig ja. Vind het net een doodskist. Is nu de derde keer in mijn leven dit. Man snapt er niks van. Die zegt : gewoon rustig liggen. Is zo voorbij..nou ik vind een half uur nog best lang eigenlijk.
Vooruit? Hoe komt dit nu weer daar terecht?
Afijn.. begin januari belt de arts en als deze scan goed is kan ik weer starten met bloedverdunners. Andere dan ik had overigens. Die ik slikte waren verouderd zeg maar. Voortschrijdend inzicht , er zijn nu betere. Het was dus inderdaad een scan van mijn hoofd. Bijzonder dat dat zo lang moet duren. Je zou zeggen , je weet de plek van de bloedingen en doet dat stukje dan. Maar volgens mij hebben ze alles weer bekeken.
lientje69
17-12-2025 om 20:28
Leatje schreef op 17-12-2025 om 19:18:
Wat naar Lientje...maar je hebt het weer gehad gelukkig...
Gelukkig wel. Hoop het niet meer te hoeven ooit.
Vanavond nog naar een condoleance geweest. Heb nu behoorlijk pijn en lig uitgeteld op de bank. Op tijd naar bed vanavond maar want ik heb morgen om 9 uur fysio
lientje69
19-12-2025 om 16:02
Iedereen alles al klaar voor de kerstdagen? Gaan jullie nog iets bijzonders doen?
lientje69
19-12-2025 om 16:08
Hier morgen de meeste boodschappen halen met man. Woensdag haal ik dan de verse dingen. Wij gaan als gezin steengrillen met aanhang erbij. Schoonmoeder komt ook. Ik doe dit jaar zo min mogelijk vanwege de omstandigheden. Geef nagenoeg alles uit handen en heb kant en klare salades en gesneden stokbrood besteld.
Qua energie gaat het dus nog steeds matig hier. Vaak hoofdpijn , duizelig en heel erg moe. Vanmiddag mezelf toch maar even gedwongen om te wandelen. Even een frisse neus halen . Was koud windje trouwens maar de zon kwam toch nog een beetje door.
Nu lig ik me wat te vervelen op de bank. Man naast me , die is in slaap gevallen.
ik straal blijkbaar niet veel gezelligheid uit . ![]()
Noglangnietjarig
19-12-2025 om 16:53
lientje69 schreef op 19-12-2025 om 16:02:
Iedereen alles al klaar voor de kerstdagen? Gaan jullie nog iets bijzonders doen?
Alles klaar als in NIETS
Morgenvroeg gaan de mannen naar de wintersport en ik blijf thuis.
Leek me niet verstandig toen ik net die sleutelbeenbreuk had…
Daar denk ik inmiddels anders over, goh?!
Nahjah, heb de conditie er ook niet voor, ben deze week pas weer naar de sportschool geweest, het is goed zo.
Maar men hoeft mij niet voor een kerstdis uit te nodigen. Ik ga liever een serie bingen.
Noglangnietjarig
19-12-2025 om 16:55
Haha Lientje, man ligt ook altijd te slapen naast me in de woonkamer met die k..tkast (tv) aan.
lientje69
19-12-2025 om 17:05
Noglangnietjarig schreef op 19-12-2025 om 16:55:
Haha Lientje, man ligt ook altijd te slapen naast me in de woonkamer met die k..tkast (tv) aan.
Dat gebeurt in de avond nogal eens. Nu staat deze uit. Maar de lichten ook en het begint inmiddels knap donker te worden in huis. Alleen licht van dd kerstboom en de kerstliedjes voor de ramen. Lezen van een boek of handwerken wordt niets zo. Dus ik probeer me maar met mjn mobiel te vermaken.