Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

BrightEchidna89
13-07-2021 om 12:51
Cocorico schreef op 13-07-2021 om 12:30:
Wat doe je met al dat fruit Valdemar? Opeten, laten hangen, weggeven, inmaken, sap?
Een heel deel is opgegeten, een deel is weggeven en natuurlijk laten we een deel hangen voor de vogels.
Zelf confituur van maken doe ik niet omdat ik het niet eet en mijn partner geen suikers mag eten. Vries wel een deel in zodat ik dit tijdens de wintermaanden kan gebruiken in fruitsla.
Zou nog eens moeten uitzoeken wat ik er nog mee kan doen, want er hangt nog zeker eens zoveel aan.
En dan komen de bosbessen nog.
DownrightMouse59
13-07-2021 om 12:56
Vlinderstruiken ontploft: check. Een ervan begint nu echt te bloeien, de andere volop in de knop.
ShowyHummingbird30
13-07-2021 om 13:01
De bomen en struiken hangen hier ook vol fruit.
In mijn postzegel:
- appelboom (rare geente boom met 3 soorten, waarvan er sinds mensenheugenis maar 2 appels leveren)
- pruim (ik verlang nu weer naar pruimenvlaai)
- aalbes (oude rode struik en jonge zwarte, oudste at deze vroeger altijd zo van de struik, die vond zuur toen heerlijk)
- kruisbes (in het najaar verplaatst, nu geen vruchten)
- witte + blauwe druif (geeft een bescheiden oogst, maar ik gebruik vooral de jonge bladeren voor dolmas)
- wijnbes (neeeeeeee, hij is nog niet in de tuin van de buren verschenen
)
ShowyHummingbird30
13-07-2021 om 13:02
Meerkat schreef op 13-07-2021 om 12:56:
Vlinderstruiken ontploft: check. Een ervan begint nu echt te bloeien, de andere volop in de knop.
Hier ook. Zal het vreemde weer wel zijn. Maar nog geen bloemen, terwijl hij bij de overburen vol in bloei staat.
Sophia_!
13-07-2021 om 13:05
nu ga ik me toch afvragen hoe groot jullie tuinen wel niet zijn? Ik heb een kersenboom, maar die wordt niet groot. En een verdwaalde braam met 5 vruchtjes eraan.
(jij bent dus zo'n aso met woekerplant...ga je schamen Coreopsis
)
Sophia_!
13-07-2021 om 13:10
Zijn Spaanse margrieten nou echt zulke moeilijke planten? Voor het derde jaar op rij gaan ze heel snel dood hier. Van mijn buurvrouw hoorde ik dat ook al over gewone margrieten, die doen het bij haar ook echt nooit. Wel jammer
BrightEchidna89
13-07-2021 om 13:12
Sophia_! schreef op 13-07-2021 om 13:05:
nu ga ik me toch afvragen hoe groot jullie tuinen wel niet zijn? Ik heb een kersenboom, maar die wordt niet groot. En een verdwaalde braam met 5 vruchtjes eraan.
(jij bent dus zo'n aso met woekerplant...ga je schamen Coreopsis)
Om je nieuwsgierigheid te stillen.
Iets minder dan 7 are.
ShowyHummingbird30
13-07-2021 om 13:13
Sophia_! schreef op 13-07-2021 om 13:05:
(jij bent dus zo'n aso met woekerplant...ga je schamen Coreopsis)
Formaat postzegel. 5 breed en 6 diep. Officieel een meter of negen diep, maar achterin staat een schuur en daarnaast tegels met de klikos.
Die fruitbomen en struiken zijn bij mij de basis. De bloemen en bodembedekkers erom heen zijn aanvulling. Ik heb dus geen andere bomen of struiken in mijn tuin. Druif 1 hangt over de pergola, druif 2 tegen de schutting, wijnbes tegen de schuur.
Oh en in de voortuin nog een peer.
Wil je ook een woekeraar die gratis fruit levert? Dan trek ik een stekje voor je uit de grond.
Sophia_!
13-07-2021 om 13:14
Valdemar schreef op 13-07-2021 om 13:12:
[..]
Iets minder dan 7 are.
Wow, wat heerlijk!
ShowyHummingbird30
13-07-2021 om 13:14
Valdemar schreef op 13-07-2021 om 13:12:
[..]
Iets minder dan 7 are.
Ik ben jaloers!
Sophia_!
13-07-2021 om 13:17
Coreopsis schreef op 13-07-2021 om 13:13:
[..]
Formaat postzegel. 5 breed en 6 diep. Officieel een meter of negen diep, maar achterin staat een schuur en daarnaast tegels met de klikos.
Die fruitbomen en struiken zijn bij mij de basis. De bloemen en bodembedekkers erom heen zijn aanvulling. Ik heb dus geen andere bomen of struiken in mijn tuin. Druif 1 hangt over de pergola, druif 2 tegen de schutting, wijnbes tegen de schuur.
Oh en in de voortuin nog een peer.
Wil je ook een woekeraar die gratis fruit levert? Dan trek ik een stekje voor je uit de grond.
![]()
Klinkt echt geweldig, ik dacht dat jouw tuin veel groter zou zijn. Slim gedaan! Dat zou hier dus ook makkelijk moeten passen, mijn tuin is 5,5 x 25 m.
Ja, stuur maar een stekkie, al was het maar om mijn irritante buren te pesten 😂
Masami
13-07-2021 om 13:18
Hallo iedereen, wat een super leuk en mooi topic.
Hier wordt de tuin steeds mooier en ik geniet van dit topic.
Hoe krijg ik foto's geplaatst hier, via de laptop en telefoon.
Ik heb in dat andere topic mijn 65 posts volgemaakt, zodat ik in dit topic mee kan schrijven en foto's te plaatsen en nu lukt me dat helaas niet.