Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

FaithfulDuck87
01-08-2021 om 20:23
die wortels gaan zo diep, Tickel, dan moet je wel minimaal 2 meter diep
EnchantedDragonfly18
01-08-2021 om 20:37
Friezinnetje schreef op 01-08-2021 om 20:23:
die wortels gaan zo diep, Tickel, dan moet je wel minimaal 2 meter diep
Dan zou ik echt een bedrijf huren die een soort damwand van 3 meter diep tussen mij en de buren legt. Van beton en staal
EnchantedDragonfly18
01-08-2021 om 20:37
Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 20:24:
Het zit aan beide kanten en je komt bijna de grond niet in.
Is er nergens een mogelijkheid om die buren aan te zetten tot het verwijderen? Is het een huurhuis?
DownrightChinchilla41
01-08-2021 om 20:46
Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 20:21:
[..]
Is het een zelfbestuiver?
Wij zijn ons ook wat aan het oriënteren op appelbomen voor in de tuin
Een perzik is ook heel leuk en mooi maar heeft wel veel zon nodig (zeker ook in het voorjaar) Maar elk jaar echt heerlijke vruchten, zoveel lekkerder dan uit de winkel!
Mama-Inge
01-08-2021 om 20:59
Tickel schreef op 01-08-2021 om 20:37:
[..]
Dan zou ik echt een bedrijf huren die een soort damwand van 3 meter diep tussen mij en de buren legt. Van beton en staal
Daar hebben we het geld niet voor.
Anders had ik de boel flink laten afgraven
Mama-Inge
01-08-2021 om 21:02
Tickel schreef op 01-08-2021 om 20:37:
[..]
Is er nergens een mogelijkheid om die buren aan te zetten tot het verwijderen? Is het een huurhuis?
Ja het is een huurhuis en die van ons ook
Woningbouw weet ervan maar omdat zij het laten staan begint de woningbouw er niet aan.
Want dan zit het binnen no time weer in onze tuin, dat zien ze als verloren werk en doen ze dus niet.
ToetieToover
01-08-2021 om 21:05
Heb je het al bij de gemeente gemeld? Die zijn er heel erg alert op. Grote kans dat de woningbouwvereniging er dan toch iets aan moet doen.
Mama-Inge
01-08-2021 om 21:06
Gemeente doet niets omdat het op eigen grond is (woningbouw of zelf is hun uitspraak daar over)
Op de site van de gemeente staat dat ze alleen op openbare plekken verwijderen en dat je in eigen tuin zelf moet afknippen of uitgraven
EnchantedDragonfly18
01-08-2021 om 21:11
Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 21:06:
Gemeente doet niets omdat het op eigen grond is (woningbouw of zelf is hun uitspraak daar over)
Op de site van de gemeente staat dat ze alleen op openbare plekken verwijderen en dat je in eigen tuin zelf moet afknippen of uitgraven
Jammer zeg. En gericht gif gebruiken? Ik lees dat dat eigenlijk de enige juiste oplossing is om het echt weg te krijgen.
duet
01-08-2021 om 21:13
Moosey schreef op 25-07-2021 om 22:50:
Wat tof Yolo! Zo mooi, koninginnepages
Hier bloeit de vlinderstruik ook eindelijk. Zag koolwitjes, atalantas, een dagpauwoog en een Europese hoornaar erop. Wist helemaal niet dat die ook nectar dronken. Indrukwekkend groot beest.
Verder was ik op stap met de schoonouders en gingen we naar Villa Augustus in Dordrecht. De tuin daar was weer prachtig. En ik heb me in het winkeltje vergrepen aan een zeer compleet (en ongetwijfeld te duur) boek over snoeien. Erg blij mee.
Ik ga hier komende week ook naar toe! Ben weer een paar daagjes bij mijn dochter en we waren van plan een vriendin van mij in Dordt te bezoeken. Toen ik haar vroeg of ze in Dordt een leuke gelegenheid kende om een high tea te doen, kwam ze met villa Augustus. Ik moest direct aan jouw berichtje denken, ik had naar aanleiding daarvan ook al op de website gekeken. Dus dit was wel heel toevallig. Ben heel benieuwd naar de tuin.
duet
01-08-2021 om 21:15
Yolo schreef op 01-08-2021 om 20:46:
[..]
Een perzik is ook heel leuk en mooi maar heeft wel veel zon nodig (zeker ook in het voorjaar) Maar elk jaar echt heerlijke vruchten, zoveel lekkerder dan uit de winkel!
Krijg jij ze goed rijp hier in ons hollandse klimaat?
ToetieToover
01-08-2021 om 21:17
Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 21:06:
Wat erg. Ik zou er toch een flinke burenruzie voor over hebben denk ik. Misschien willen je buren het wel afdekken? Ik las dat dit nog best succesvol is toegepast. Weinig moeite voor ze.
ToetieToover
01-08-2021 om 21:22
Die duizendknoop, hierover een artikel over afdekken:
https://www.hortipoint.nl/hortipoint/rijn-en-ijssel-boekt-goede-resultaten-met-afdekken-japanse-duizendknoop/
En ze proberen ook stoom en elektrocutie inmiddels. Ik snap die woningbouw niet. Het tast de funderingen van de huizen aan!
Mama-Inge
01-08-2021 om 21:23
ik heb er geen burenruzie voor over.
We zijn verhuisd vanwege burenruzie, daar hebben we geen trek weer in.
Ik weet niet wat voor spul je nodig hebt om het af te dekken, gewoon plastic werkt niet
En van gif heb ik geen verstand en wil ik ook niet gebruiken met kinderen en een hond in huis
Hier bloeit de vlinderstruik ook eindelijk. Zag koolwitjes, atalantas, een dagpauwoog en een Europese hoornaar erop. Wist helemaal niet dat die ook nectar dronken. Indrukwekkend groot beest.