Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mooi Tuinfluiter!

Mooi tuinfluiter!
Mijn annemonen staan nog in de knop.
Vandaag twee vliegen in een klap, mijn vlinderstruik heeft eindelijk wat bloemen en er zat zowaar een vlinder op 

image.png

Ik ga vanmiddag mijn toscaanse jasmijn wat terug knippen, het dak van de garage en schuur overgroeit wat volgend man niet de bedoeling is 

Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 20:21:

[..]

Is het een zelfbestuiver?

Wij zijn ons ook wat aan het oriënteren op appelbomen voor in de tuin

Sorry Inge , ik zie je vraag net pas .   Een Alkmene is geen zelfbestuiver . Hij/zij heeft onze Elstar daarvoor nodig  .

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-08-2021 om 14:07

wild-flower schreef op 11-08-2021 om 13:12:

[..]

Sorry Inge , ik zie je vraag net pas . Een Alkmene is geen zelfbestuiver . Hij/zij heeft onze Elstar daarvoor nodig .

In aanvulling hierop: ik weet niet hoe groot je tuin is Inge. Ik heb een appelboom (en pruimenboom) waar 2 soorten op geënt zijn. Die bestuiven elkaar. Ziet er niet uit (2 kleuren appels die op verschillende momenten plukrijp zijn) maar oogst ging in dit geval vóór op uiterlijk.

Sophia_!

Sophia_!

11-08-2021 om 14:13

Tover-Feetje schreef op 11-08-2021 om 13:04:

Mooi tuinfluiter!
Vandaag twee vliegen in een klap, mijn vlinderstruik heeft eindelijk wat bloemen en er zat zowaar een vlinder op

image.png

Ik ga vanmiddag mijn toscaanse jasmijn wat terug knippen, het dak van de garage en schuur overgroeit wat volgend man niet de bedoeling is

20210811-140905.jpg

Haha, was je bij mij in de tuin  Tover-Feetje? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-08-2021 om 14:37

Mijn vlinderstruik barst vandaag ook van de vlinders. Ze willen alleen niet stil blijven zitten voor de foto. Dus ik heb nu 10 foto's van mijn struik, waar af en toe een halve vleugel op te zien is 😂

Tover-Feetje schreef op 11-08-2021 om 13:04:

Mooi tuinfluiter!

image.png

Mijn jasmijn doet het ook zo goed momenteel. Dit weekend ook even knippen volgens de contouren van de schuur 

Sophia_! schreef op 11-08-2021 om 14:13:

[..]

20210811-140905.jpg

Haha, was je bij mij in de tuin Tover-Feetje?

Nog even een paarse erbij 

20210801-100213.jpg

Dat is op zeker 2 meter hoog, ik kon dus niet dichterbij komen 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-08-2021 om 15:03

Die twee heb ik ook. De witte achter, de paarse voor. En die paarse (nieuw) is ook hier een enorme reus geworden. Ik denk dat ik 'm volgend jaar in het voorjaar voor de bloei een extra snoeibeurt moet geven.

Sophia_!

Sophia_!

11-08-2021 om 15:35

ik heb ook een paarse en een witte. Die witte doet het wel beter, die heeft veel meer bloemen. 

Leuk al die foto's van vlinders op de Vlinderstuik. Ik heb een witte laag blijvende Vlinderstuik gezien daar heb ik nog plaats voor die wil ik voor volgend jaar planten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-08-2021 om 20:13

hallo dames, ik lees wel mee, maar drukdruk op het werk. Gelukkig vandaag mooi weer, lekker op de fiets naar het werk. Ik hoorde terugreis heel veel krekels tsjirpen. 
De tuin staat er, ondanks het vele water, goed bij. 
Fijne avond allemaal!

Grappig dat jullie allemaal zoveel vlinders zien. Wij hadden veel vlinders, maar geen vlinderstruik. Nu ze hier in de buurt bloeien zijn er hier veel minder vlinders 🙂 Straks in de nieuwe border in de achtertuin komen wel vlinderstruiken. 
Nu volop plaats voor de bijen, het zoemt geweldig 😁

Vandaag veel citroenvlinders gezien, o.a. op m'n duizendschonen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.