Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

duet
11-08-2021 om 22:08
redbulletje schreef op 11-08-2021 om 21:28:
Vandaag veel citroenvlinders gezien, o.a. op m'n duizendschonen.
Hier ook precies die combinatie! 
Aaaanne
11-08-2021 om 22:54
Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 13:17:
Had ik al gemeld dat ik mijn tuin even niet leuk vind
![]()
Afgelopen week was ik nog in de veronderstelling dat de verdwaalde sporenmakers vertrokken waren.
Vanochtend was mijn tuin ineens een slagveld van sporen, waarbij mijn grasveld nu ook niet gespaard is gebleven
Het "goede" nieuws, het is naar alle waarschijnlijkheid toch een mol(len).
Het slechte nieuws...hoe ga ik die weg krijgen zonder de eekhoorns, vogels en honden te verstoren
Ik ben momenteel jaloers op al jullie tuinen![]()
Oh, zo lief, een molletje. Stuur 'm maar naar mij, ik wil 'm wel hebben! Net als een egel.

Zie
Zie de geweldige filmpjes van "molletje" op YouTube. De plantjes zijn ook zo goed getekend
Aaaanne
11-08-2021 om 22:57
Moose wat is je vijver volgegroeid! Ik zag m eerst helemaal niet op de foto, pas met het onderschrift. Mooi!
Aaaanne
11-08-2021 om 23:06
watertoren schreef op 07-08-2021 om 19:01:
Ik vroeg me af of er een soort van site is waar je planten aan kunt bieden die je zelf niet wil zodat het niet verloren gaat. Mooi toch als je er een ander nog blij mee kunt maken.
Ik zie op mp weleens stekjes. Heb er zelf een keer een deel van een Kattenstaart opgezet. Ik vond m prachtig maar hij werd enorm. Dus een keer doorgestoken en de andere helft op mp gratis af te halen omdat ik het zonde vond weg te gooien. Zelfde middag iemand blij die net een vijver aan het aanleggen was.
Ook een keer een kastanjeboompje, van een kastanje uit een jaszak. Jaren later werd hij toch echt te groot voor de 3x4 tuin
maar ik vond het zielig m in de kliko te doen. Op mp er mee. Kwam er iemand die een huis met een weiland had gekocht, en middenin graag zo'n mooie grote boom wilde. Maar hoe ouder hoe duurder in een tuindecentrum, dus deze persoon was blij met mijn boompje. Dus mijn bijna heel zielige kastanjetje is geplant als grote gezichtsbepalende boom bij een buitenhuis
FaithfulDuck87
12-08-2021 om 07:28
Fluitekruid schreef op 12-08-2021 om 07:10:
Wat betreft de mollen, die kun je eventueel met carbid verjagen.
En dan je tuin ook opnieuw aanleggen?
Tover-Feetje
12-08-2021 om 08:31
Fluitekruid schreef op 12-08-2021 om 07:10:
Wat betreft de mollen, die kun je eventueel met carbid verjagen.
Ik heb er google op los gelaten, ik dacht ook dat ik mijn tuin op zou blazen
Nu blijkt dat je die stukjes carbid niet eens aan hoeft te steken ben ik er iets geruster op.
Gisteren was de eerste dag zonder nieuwe molshoop, ik hoop stiekem dat hij zelf vertrekt.
Mocht hij het te gezellig in mijn tuin vinden, is dat carbid zeker een optie
Pimpom
12-08-2021 om 10:09
Tover-Feetje schreef op 12-08-2021 om 08:26:
Hij is weg
![]()
![]()
Hoop niet dat je ook je hond hebt opgeblazen
Hier ook mollen af en toe. Eén keer hebben ze de wortels van een lavendelstruik opgegeten/beschadigd, die kon ik er zonder moeite uittrekken. Achteraf gezien zouden het ook (spits)muizen geweest kunnen zijn, die heb ik ook
GroenTuintje
12-08-2021 om 10:16
Tover-Feetje schreef op 12-08-2021 om 08:26:
Hij is weg
![]()
![]()
De tuin is ook meteen omgespit
Fluitekruid
12-08-2021 om 11:54
haha, zou mooi zijn! Nee je stopt de carbid in het gat.
Dan zand erover! Altijd goed! Met een gieter nat maken en dan
zie je rook opkomen het is vooral een vreselijke stank waar ze
dan voor op de vlucht gaan.
Myrdal
12-08-2021 om 15:46
Zojuist de strijd aangegaan met dejapanse wijnbes te snoeien. Op een paar krassen na heb ik de strijd gewonnen. Alle takken die vruchten hebben gedragen zijn afgesnoeid en de nieuwe takken heb ik uitgedund tot 7 stuks. Altijd een rotklusje, maar ja, die besjes zijn zo lekker...