Huis, tuin en keuken
Frogger
22-07-2026 om 10:45
"Lifehacks" voor de fulltime werkende mens
Vanwege een personeelsprobleem ga ik volgend jaar iig starten als fulltimer. Nu werk ik 3 dagen, vanaf september 5 dagen.
Ik heb nooit veel structuur in de week nodig gehad, op mijn werkdagen eten we gewoon vrij laat (tussen half 8 en 8) en huishouden doe ik op mijn vrije dagen.
Maar die vrije dagen zijn zo weg, en ik denk dat ik nog niet alles goed doordacht heb. Nu ben ik sowieso vrij chaotisch dus wellicht dat ik hier wat tips kan krijgen van mensen die hun leven zo mooi op orde hebben ![]()
Nu kunnen we een hulp krijgen op korte termijn, dus dat deel is al aangepakt. De gewone dagelijkse dingen blijven doorgaan natuurlijk. Ook is het voor mijn kinderen ook weleens fijn om bijtijds te eten. Ik verwacht wel iets eerder naar huis te kunnen nu ik fulltime ga werken.
Mijn partner is minder belastbaar, werkt vanuit huis en is er als achterwacht voor oudere kinderen (11 en 13).
Ik ben benieuwd wat voor tips jullie hebben.
Groentetuin
06-08-2026 om 18:22
Moosey schreef op 06-08-2026 om 12:57:
Of dichterbij je werk wonen
Ik besef door dit te lezen hoe bevoorrecht ik altijd ben geweest.
De laatste 33 jaar van mijn werkende leven kon ik het op de fiets in 4minuten doen.
De jaren daarvoor een half uur op de brommer.
Netherfield
06-08-2026 om 19:47
Ik heb op 2 jaar na, altijd op max 25 minuten fietsen van mijn werk gewoond. Heerlijk.
Dees!
06-08-2026 om 19:55
Vaste thuiswerkdag? Of mag dat ook niet?
Scheeltje namelijk 2 uur waarin je een hoop andere dingen kunt doen.
stokstaart
06-08-2026 om 20:24
Nee, ik mag af en toe wat thuiswerken. Nabijheid wordt gevraagd.
En het is een landelijke organisatie en blijf niet eeuwig op deze locatie, dat gaat in de toekomst wel veranderen. Maar ik moet hier in ieder geval een jaar naar toe.