Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Ik gun de 78 jarige meneer Fortuin, snel een andere woning. De koper, gouden handjes en inzicht op de grote van de klus zowel qua werk als financieel 

Meneer Fortuin wil van zijn enorme villa af: ‘Maar alles moet gebeuren’
Dat wordt al duidelijk vanaf de straat. Bouwhekken rond het huis verraden dat een grote renovatie onvermijdelijk is. Wie verder kijkt, ziet dat werkelijk alles aangepakt moet worden. Van beschimmelde muren en plafonds tot een keuken uit het jaar kruik. En de badkamer en het toilet ogen zelfs alsof ze zo uit een spookhuis zijn geplukt. Open zolder, dakbeschot in het zicht (slecht van staat).

Zelfs het dak, de buitengevel en het voegwerk moeten worden aangepakt. Bij de dakkapel bestaat het gevaar dat er onderdelen naar beneden vallen. Dat is ook de reden waarom de bouwhekken zijn geplaatst. “Als er een nieuwe eigenaar komt, moet dat van de gemeente verplicht gerenoveerd worden. Want veiligheid staat voorop.”

Is dat als reactie op mij? Want daar staat nog steeds niet dat alle ruimtes beschimmeld en vochtig zijn. Alleen dat alles aangepakt moet worden en dat er beschimmelde muren en plafonds zijn. Maar ook dat er een oude keuken in zit die aangepakt moet worden. Niet perse vanwege schimmel, maar omdat die oud is. Kan dus best dat er gewoon ruimtes zijn die opgeknapt moeten worden, maar dat daar geen schimmel of vocht zit. 

Meesje schreef op 28-12-2025 om 08:07:

[..]

Er klopt iets niet met de wc foto. De tegelvloer en handdoek zijn van de badkamer. Je ziet ook de zwarte rand van de douchebak op de wc foto; een schuine lijn naar de pot. Alsof de douchefoto in watermerk over de wc heen ligt.

Vreemd dat ze zoiets op Funda zetten, ik ben een beginner in Photoshop, maar die handdoek op de grond kan ik zo laten verdwijnen, kost nauwelijks tijd. Indien nodig is de hele vloer voor de wc ook zo weggetoverd. Zou de makelaar het niet kunnen schelen dat zoiets opvalt?

Auwereel schreef op 28-12-2025 om 13:32:

[..]

Vreemd dat ze zoiets op Funda zetten, ik ben een beginner in Photoshop, maar die handdoek op de grond kan ik zo laten verdwijnen, kost nauwelijks tijd. Indien nodig is de hele vloer voor de wc ook zo weggetoverd. Zou de makelaar het niet kunnen schelen dat zoiets opvalt?

Op het totale beeld maakt het natuurlijk niks uit. Het is een bouwval en er moet een vracht geld tegenaan, handdoek of geen handdoek. 
Ik denk dat de jongste stagiaire (oid) de opdracht heeft gekregen de foto’s wat te fatsoeneren maar dat er verder geen tijd in is gestopt. Toen het huis van mijn moeder verkocht moest worden vond ik ook dat de fotograaf er weinig werk in had gestoken. 

BlairW schreef op 28-12-2025 om 12:09:

Is dat als reactie op mij? Want daar staat nog steeds niet dat alle ruimtes beschimmeld en vochtig zijn. Alleen dat alles aangepakt moet worden en dat er beschimmelde muren en plafonds zijn. Maar ook dat er een oude keuken in zit die aangepakt moet worden. Niet perse vanwege schimmel, maar omdat die oud is. Kan dus best dat er gewoon ruimtes zijn die opgeknapt moeten worden, maar dat daar geen schimmel of vocht zit.

Niet speciaal, maar om aan te geven dat de makelaar zegt.... Wie verder kijkt ziet dat werkelijk alles aangepakt moet worden. Dus het kan zomaar zijn dat als je die tijdelijke paarse vloerbedekking weg haalt er een "verrassing" bij krijgt.

Ik weet niet of er overal schimmel en vocht zit, maar aangezien het dak, de buitengevel en het voegwerk moet worden aangepakt, ga ik er wel vanuit. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, en het voor de koper meevalt.

Auwereel schreef op 28-12-2025 om 13:32:

[..]

Al verkoper mag je gebreken niet opzettelijk verbergen. Misschien is een slechte fotoshop nog net aan toegestaan?

Zeespiegel schreef op 28-12-2025 om 23:22:

[..]

Al verkoper mag je gebreken niet opzettelijk verbergen. Misschien is een slechte fotoshop nog net aan toegestaan?

Zou dat erachter zitten! 🤔

Zeespiegel schreef op 28-12-2025 om 23:22:

[..]

Hoe slecht zal de wc vloer dan zijn als ze deze vloer met vieze handdoek en snoer een verbetering vinden? 

Yumi schreef op 28-12-2025 om 11:55:

Ik gun de 78 jarige meneer Fortuin, snel een andere woning. De koper, gouden handjes en inzicht op de grote van de klus zowel qua werk als financieel

Ik gun vooral het huis snel een andere eigenaar. Hier is al minstens 50 jaar niets aan gedaan. Als hij het niet kon onderhouden, had hij het veel eerder moeten verkopen.

MiniJCW schreef op 29-12-2025 om 08:32:

[..]

Ik gun vooral het huis snel een andere eigenaar. Hier is al minstens 50 jaar niets aan gedaan. Als hij het niet kon onderhouden, had hij het veel eerder moeten verkopen.

Ik ben het met je eens, maar misschien is er wel een reden voor? Als ik deze puinhoop zie, dan denk ik dat er meer aan de hand is anders woon je niet op deze manier.

Chiquita schreef op 29-12-2025 om 11:26:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/6000955/rita-en-simon-verkopen-hun-bosvilla-in-vessem-vielen-voor-architectuur

Prachtige ligging. Absoluut niet mijn huis. Oogt koud met die stenen vloeren, alles wit, geen vloerkleed of gordijnen. Doe mij maar hout, warmte, kleuren, kussens, stoffen.

Chiquita schreef op 29-12-2025 om 11:26:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/6000955/rita-en-simon-verkopen-hun-bosvilla-in-vessem-vielen-voor-architectuur

Prachtige omgeving. Het huis valt ook wel echt iets moois van te maken maar vind ik nu erg koel. Met een mooie houten vloer en een warmere inrichting zou ik het wel oké vinden. De buitenkant vind ik niet lelijk maar ook niet huiselijk. Het is wel een heel klein beetje buiten mijn budget.

Bolmieke schreef op 29-12-2025 om 13:14:

[..]

Je maakt van dit pand in een handomdraai een uitvaartcentrum!

daar is niet veel voor nodig idd 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.