Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Yumi
24-08-2025 om 09:06
De eerste grondvorst is afgelopen nacht gemeten, het is augustus
Gemiddeld gezien wordt de eerste grondvorst in Nederland pas eind september gemeten. Volgens Weerplaza komt het dit jaar daarom "uitzonderlijk vroeg".
Temperaturen van -0,2 in Volkel en -0,3 graden in Eindhoven werden gemeten op 10 centimeter boven de grond.
Nikki1973
24-08-2025 om 09:12
duizel schreef op 24-08-2025 om 01:17:
[..]
[..]
Huh? Er is dus een test in Denemarken die uitwijst of je ouder mag zijn. Die test wordt voor de geboorte van het kind afgenomen. Deze vrouw mag geen kind opvoeden omdat ze vroeger misbruikt is en daar (mogelijk) trauma door heeft???
Die test mag dan weer niet bij groenlanders afgenomen worden. Heel bijzonder dit.
Edit: chatgpt en google vertellen mij dat alleen ouders waar zorgen zijn deze test hoeven te doen. Ouders waar al signalen zijn dat het mis kan gaan
Aan jullie reacties te zien ben ik niet de enige die dit heel raar vind. Ik snap op recht niet dat dit bestaat.
Broodjebrie
24-08-2025 om 09:39
Yumi schreef op 24-08-2025 om 09:06:
![]()
Gemiddeld gezien wordt de eerste grondvorst in Nederland pas eind september gemeten. Volgens Weerplaza komt het dit jaar daarom "uitzonderlijk vroeg".
Temperaturen van -0,2 in Volkel en -0,3 graden in Eindhoven werden gemeten op 10 centimeter boven de grond.
Ik had gisterenavond mijn deuren wagenwijd open maar ik begon het koud te krijgen dus heb ze na een tijdje maar weer dichtgedaan.
madee
24-08-2025 om 09:39
![]()
Ik begrijp nu waarom ik vannacht mijn bedsokken weer heb aangetrokken…
Yumi
24-08-2025 om 09:59
Broodjebrie schreef op 24-08-2025 om 09:39:
[..]
Ik had gisterenavond mijn deuren wagenwijd open maar ik begon het koud te krijgen dus heb ze na een tijdje maar weer dichtgedaan.
Dat had ik ook, heb mijn plaid weer tevoorschijn gehaald en eronder gekropen. Veel te vroeg "normaal" is augustus een van de warmste maanden en nu dit..
afrodite05
24-08-2025 om 10:05
Ik begrijp dat er weer kruidnoten in de schappen liggen. Blij, want ik ben ziek door zwangerschap en de vorige keer hielpen steeds kleine beetjes (en dan specifiek kruidnoten) eten mij heel goed. Ik keek dus uit naar dit moment. Maar in de AH app kan ik ze dus nog niet bestellen, grrr. Nog langer wachten.
Ja, ik weet het, of iemand naar de winkel sturen, maar dat is niet altijd even makkelijk te organiseren en dan lijkt zo'n zak kruidnoten niet zo evident.
Yumi
24-08-2025 om 10:14
afrodite05 schreef op 24-08-2025 om 10:05:
Ik begrijp dat er weer kruidnoten in de schappen liggen. Blij, want ik ben ziek door zwangerschap en de vorige keer hielpen steeds kleine beetjes (en dan specifiek kruidnoten) eten mij heel goed. Ik keek dus uit naar dit moment. Maar in de AH app kan ik ze dus nog niet bestellen, grrr. Nog langer wachten.
Ja, ik weet het, of iemand naar de winkel sturen, maar dat is niet altijd even makkelijk te organiseren en dan lijkt zo'n zak kruidnoten niet zo evident.
Bedoel je met ziek zijn, misselijk of maagklachten? Dan werkt vanillevla bij zwangerschap goed en is online te bestellen 
Auwereel
24-08-2025 om 10:18
duizel schreef op 24-08-2025 om 01:17:
[..]
[..]
Huh? Er is dus een test in Denemarken die uitwijst of je ouder mag zijn. Die test wordt voor de geboorte van het kind afgenomen. Deze vrouw mag geen kind opvoeden omdat ze vroeger misbruikt is en daar (mogelijk) trauma door heeft???
Die test mag dan weer niet bij groenlanders afgenomen worden. Heel bijzonder dit.
Edit: chatgpt en google vertellen mij dat alleen ouders waar zorgen zijn deze test hoeven te doen. Ouders waar al signalen zijn dat het mis kan gaan
In plaats dat ze nou opvoedingsondersteuning geven...
Grindelwald
24-08-2025 om 10:22
![]()
Heerlijk. Ik heb echt zin in de herfst!
afrodite05
24-08-2025 om 10:38
Yumi schreef op 24-08-2025 om 10:14:
[..]
Bedoel je met ziek zijn, misselijk of maagklachten? Dan werkt vanillevla bij zwangerschap goed en is online te bestellen
Ik bedoel HG (Hyperemesis Gravidarum). Melkproducten werken bij mij juist niet, helaas... daar word ik alleen maar misselijker/zieker van.
Rogue
24-08-2025 om 10:53
Nikki1973 schreef op 23-08-2025 om 21:11:
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6366600/groenlandse-vrouw-moet-baby-uur-na-geboorte-afstaan-door-verboden-test.html
ik weet niet wat ik lees. Heel raar..
WTF...
Dolfje schreef op 23-08-2025 om 22:17:
[..]
Ik heb een ultiem resting bitch face en wordt echt ondanks dat heel vaak gegroet.
Nu werk ik op een publieke plaats dus kom veel bezoekers her en der tegen die mij wel herkennen maar omdat ik een paar honderd mensen per dag zie herken ik niet altijd iedereen. Dus ik heb wel een beetje het het gevoel van laat ik maar altijd terug groeten voordat er iemand mij asociaal vindt of zo. En er knikje of goedemorgen kost mij geen moeite.
ik ben de eerste persoon die mensen zien op mijn werk, ik heb dat gevoel soms ook, de meeste kennen mij en inmiddels en zwaaien en roepen al gedag nog voor ze binnen zijn vind ik wel grappig.
heb ooit een tijdje voor een bekend sport-merk gewerkt en daar vertelde een beveiliger dat er eens per jaar allemaal merch ligt voor iedereen om mee te nemen. De regel is wel: als je de front-desk niet groet krijg je niks.
volgens hem is dat de enige dag in het jaar dat iedereen gedag zegt, terwijl de meeste normaal doorlopen zonder wat te zeggen...
zijn allemaal gierig voor de gratis merch..
CharlieB
24-08-2025 om 12:35
![]()
Ik had het al wat frisjes vannacht. Maar wel lekker!
Ook wel verfrissend een keertje 'kouder dan normaal'. Meestal is het warmer dan normaal
Yumi
24-08-2025 om 14:40
afrodite05 schreef op 24-08-2025 om 10:38:
[..]
Ik bedoel HG (Hyperemesis Gravidarum). Melkproducten werken bij mij juist niet, helaas... daar word ik alleen maar misselijker/zieker van.
Ach dat is heftig, daar helpt geen vanille vla tegen. Sterkte!
Yumi
24-08-2025 om 14:44
CharlieB schreef op 24-08-2025 om 12:35:
[..]
Ik had het al wat frisjes vannacht. Maar wel lekker!
Ook wel verfrissend een keertje 'kouder dan normaal'. Meestal is het warmer dan normaal
Dat vind ik ook hoor, het was meer verbazing dan een ergernis. Slaap lekkerder en overdag ben ik actiever.
Lichtbron
25-08-2025 om 12:44
Dolfje schreef op 23-08-2025 om 22:12:
[..]
Ik ben ook helemaal in de war doordat artikel.
Ik krijg er gewoon buikpijn van...
Lig je van je baby te genieten en dan nemen ze hem/haar gewoon mee. Naar aanleiding van een of andere rare test.. 😭