Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

ik vind het raar dat mensen hun teennagels niet knippen. Dat ze met hun enge lange teennagels sandalen dragen.. en dan vraag ik mij ook af hoe ze dat met schoenen doen? 
ik griezel echt van voeten en weet dat ik hierin misschien een beetje raar ben 😬

krulliebollie schreef op 25-08-2025 om 14:04:

ik vind het raar dat mensen hun teennagels niet knippen. Dat ze met hun enge lange teennagels sandalen dragen.. en dan vraag ik mij ook af hoe ze dat met schoenen doen?
ik griezel echt van voeten en weet dat ik hierin misschien een beetje raar ben 😬

Nee hoor! Ik vind blote voeten van anderen vies.  Lange nagels, eelt, haar op tenen.  Bleh!  Ik zie ze liever niet.

Maar ik griezel ook van lange vingernagels. Hoe goed verzocht (soms complete kunstwerken) ze ook vaak zijn. Van die dolken waar je iemand de keel mee kan afsnijden....ik wil er nooit door aangeraakt worden. Laatst in een ijswinkel wilde het meisje aan de kassa mijn wisselgeld in mn hand teruggeven. Maar ik vroeg haar het neer te leggen op de toonbank, dan pak ik het zelf wel. 

amarna schreef op 25-08-2025 om 14:13:

[..]

Nee hoor! Ik vind blote voeten van anderen vies. Lange nagels, eelt, haar op tenen. Bleh! Ik zie ze liever niet.

Maar ik griezel ook van lange vingernagels. Hoe goed verzocht (soms complete kunstwerken) ze ook vaak zijn. Van die dolken waar je iemand de keel mee kan afsnijden....ik wil er nooit door aangeraakt worden. Laatst in een ijswinkel wilde het meisje aan de kassa mijn wisselgeld in mn hand teruggeven. Maar ik vroeg haar het neer te leggen op de toonbank, dan pak ik het zelf wel.

Brrr ja vn die parmezaanse kaas hielen. Daar wordt he toch zelf ook niet blij van. 

Lange nagels vind ik ook niet mooi. Zeker niet van die vergeelde. Als ze dan nog gelakt zijn, kan ik het handelen. Maar liever gewoon een mooie gevijlde nagel, wel met een beetje een randje hoor maar niet van die dolken. Mijn dochter heel ook steeds van die neppers met allerlei versiersels erop en eraan. ik hoop dat dit een fase is, net als de nepwinpers die ze gelukkig achter zich gelaten heeft. 

Ginevra schreef op 22-08-2025 om 13:55:

[..]

Bij vrouwenhaat denk je misschien aan "ik haat vrouwen en ik wil ze allemaal in elkaar slaan" of zoiets. Nee, dat klopt, zo is het niet. Maar vrouwenhaat kan zich ook anders uiten, het gaat ook om de denkwijze die erachter zit. De gedachte dat vrouwen gehoorzaam moeten zijn aan mannen, dat geweld tegen vrouwen eigen schuld dikke bult is, of dat mannen zoalng ze niet zelf verkrachten, ook geen vinger hoeven uit te steken om de wereld veiliger voor vrouwen te maken.

- "wat doet een vrouw dan ook 's avonds laat op straat, dan vraag je erom" --> de denkwijze is dat vrouwen horen binnen te blijven, vrouwen die in het donker buiten zijn verdienen het verkracht te worden of zijn gratis te pakken

- "lach eens naar me, kijk niet zo boos [vrouw lacht niet], kuthoer!" --> de denkwijze is dat ik mag bepalen of een vrouw moet lachen, en als ze niet gehoorzaamt mag ik haar uitschelden

- "vrouwen moeten eerst maar eens aardiger worden tegen mannen, maar daar hoor je niemand over" --> dat vrouwen verkracht en vermoord worden is geen probleem want vrouwen doen ook wel eens vervelend tegen mannen

- "waarom zou ik niet pal achter een vrouw mogen blijven lopen in een donkere straat, ze moeten niet zo zeiken" --> het is niet mijn probleem of verantwoordelijkheid dat ze zich onveilig voelen dus ik hoef ook niks bij te dragen aan de oplossing van het probleem ook al kost me dat geen enkele moeite.

- "waarom zou ik iets moeten zeggen als mijn collega of voetbalmaat vrouwen lastigvalt, dat is toch niet mijn probleem"

Misschien dat een vergelijking verheldert. Het is ook niet mijn schuld of verantwoordelijkheid als iemand in een rolstoel zit. Maar als diegene achter mij aan een winkel in wil, houd ik wel de deur even open.

Als ik zie dat diegene achter me aan wil, en ik laat de deur zo in zijn gezicht vallen, dan is dat toch hufterig gedrag? En als ik dan zeg "waarom zou ik die deur open moeten houden voor diegene, het is niet mijn schuld dat hij in een rolstoel zit", of "waarom zouden we hellingbanen moeten aanleggen voor rolstoelers, het is toch niet mijn probleem dat ze de winkel niet in kunnen komen", of "wat een onzin om een gehandicaptenparkeerplek bij de ingang vrij te houden, ze glimlachen niet eens vriendelijk als ze aan komen rijden" , zou je je dan toch niet een beetje afvragen of ik soms iets tegen mensen met een handicap heb? Ik zou dat namelijk een vrij agressieve houding jegens rolstoelers vinden, als ik zó uitdrukkelijk verklaar dat ze het zelf maar uit moeten zoeken. Ook al sla ik ze niet zelf in elkaar.

helder. jij maakt van minderwaardigheid, afkeer en discriminatie haat. ik zou dat niet doen, maar ik snap wat je bedoelt al ben ik het er niet mee eens. 

Marty1984 schreef op 22-08-2025 om 18:13:

[..]

Ik heb geen goeiedag van totaal onbekenden nodig in the middle of nowhere.

Laat me met rust.

Zelf laat ik anderen ook gerust.

Ik vind het dan weer raar om totaal onbekenden zomaar aan te spreken en lastig te vallen tijdens een wandeling. Tenzij het ergens brandt ofzo en je me dat wil meedelen.

dit ervaar ik met stadse mensen. het bijna aangevallen gevoel omdat iemand ze groet.

mensen uit meer dorpse omgevingen groeten elkaar wel en daar zie je juist dat men het prettig vindt. 

Broadway schreef op 25-08-2025 om 14:32:

[..]

dit ervaar ik met stadse mensen. het bijna aangevallen gevoel omdat iemand ze groet.

mensen uit meer dorpse omgevingen groeten elkaar wel en daar zie je juist dat men het prettig vindt.

Ik ben dan ook ooit weggevlucht uit een dorp.

Als "dochter van de opticien" wisten mijn ouders altijd alles sneller over mij dan dat ik het zelf wist.

Om gek van te worden.

amarna schreef op 25-08-2025 om 14:13:

[..]

Nee hoor! Ik vind blote voeten van anderen vies. Lange nagels, eelt, haar op tenen. Bleh! Ik zie ze liever niet.

Ik ook dit, precies hetzelfde! Gadver, als je open schoenen wil dragen verzorg dan ook je voeten. Ik ben daar zelf heel precies in. Elke week een voetbad, nagels knippen, eelt verwijderen, crèmetjes (heerlijke van Gehwol) en ik kan altijd in mijn espadrilles met open hiel stappen in de zomer. Nagels lakken doe ik ook, maar ik vind bij mezelf eigenlijk alleen een blank lakje mooi. (bij anderen vind ik een kleurtje wèl leuk). Lange vingernagels vind ik ook afschuwelijk.

Ik snap niet dat Heinz Spagheroni Bolognesesaus in pot, €1,80 per liter goedkoper is dan Jumbo huismerk bolognese pastasaus in pot. 

hier beginnen de scholen volgende week pas, maar toch zag ik vanmorgen al scholieren fietsen  Ik denk dat ze alvast de boeken dan hebben gehaald.. 

Broadway schreef op 25-08-2025 om 14:32:

[..]

Ik ben 100% stadsmens maar groet altijd. 

stadsmens. Altijd groeten. Ook als ik met de hond liep werd er altijd gegroet. Hondenmensen groeten elkaar sowieso bijna altijd. Maar nu zonder hond ook en er wordt altijd terug gegroet. Kijkt iemand naar benEden of de andere kant op dan groet ik niet. Ik loop overigens zelf vaak met koptelefoon maar dat staat een gedagknikje of groet echt niet in de weg.

Yumi schreef op 24-08-2025 om 09:06:

De eerste grondvorst is afgelopen nacht gemeten, het is augustus

Gemiddeld gezien wordt de eerste grondvorst in Nederland pas eind september gemeten. Volgens Weerplaza komt het dit jaar daarom "uitzonderlijk vroeg".

Temperaturen van -0,2 in Volkel en -0,3 graden in Eindhoven werden gemeten op 10 centimeter boven de grond.

Nu snap ik waarom ik gisteren al met dunne handschoenen op de fiets zat in de ochtend. Ik vond dat wel vroeg gevoelsmatig in augustus

krulliebollie schreef op 25-08-2025 om 14:04:

Nee hoor. Ik vind sowieso open schoenen niks. Ik hoef geen voeten te zien 😅

Broodjebrie schreef op 25-08-2025 om 17:37:

hier beginnen de scholen volgende week pas, maar toch zag ik vanmorgen al scholieren fietsen Ik denk dat ze alvast de boeken dan hebben gehaald..

Ik denk eerder dat ze de route aan het fietsen zijn. Zullen vast de brugpiepers zijn. Dochter van een bekende gaat vandaag of morgen ook even met een paar meiden de route alvast fietsen. Boeken worden opgestuurd, die hoef je hier nergens zelf te halen.

Netherfield schreef op 25-08-2025 om 17:36:

Ik snap niet dat Heinz Spagheroni Bolognesesaus in pot, €1,80 per liter goedkoper is dan Jumbo huismerk bolognese pastasaus in pot.

Daar zal dan wel een verschil in ingrediënten in zitten. 

Heb het ff opgezocht :jj

Ingrediënten
Heinz:

Tomaten (150 g per 100 g product), groenten 10% (uien, wortelen), gehakt 10% (rund), glucose-fructosestroop, water, suiker,gemodificeerd maïszetmeel, zout, voedingszuur (melkzuur), kruiden, aroma, witte peper, kruidenextract (bevat SELDERIJ).

Jumbo :Water, rundvlees 21%, tomatenconcentraat 18%, ui 4%, wortel 4%, suiker, gemodificeerd maïszetmeel, zout, zonnebloemolie, zuurteregelaar: melkzuur, knoflook, kruiden (oregano, rozemarijn, laurier), specerijen (zwarte peper, kruidnagel)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.