Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

krulliebollie schreef op 29-09-2025 om 14:54:

[..]

Ik ben van 1975. Ik kan mij alleen een kleurentelevisie herinneren maar zeker tot ik een jaar of 10 was zonder afstandsbediening. Maar wij woonden dan ook niet in Amsterdam en het geluid was gewoon altijd op hetzelfde. Mijn ouders hadden het financieel bovengemiddeld goed maar een nieuwe tv kwam er pas toen de oude echt op was ( en je een klap op de zijkant moest geven als het beeld begon te trillen). Dus al die tijd was vooral ik, en soms mijn broer, de afstandsbediening.

Die klap op de zijkant inderdaad 😂

Loulou39 schreef op 29-09-2025 om 15:03:

[..]

Die klap op de zijkant inderdaad 😂

Mijn broer studeerde in die tijd electrotechniek aan de TH Delft (jaja, toen nog H ipv U) en mijn vader riep altijd: Zolang ik nog zere vuisten krijg van het tv kijken, stelt de studie van mijn zoon niets voor (met een 😉)

ik voel me echt nog een jonkie als ik die verhalen van jullie lees   

Broodjebrie schreef op 29-09-2025 om 15:44:

Dat voel je, en bent het ook dus dat is niet zo moeilijk

Broodjebrie schreef op 29-09-2025 om 15:44:

Ik ook. De gemiddelde leeftijd ligt hier volgens mij nog iets hoger dan ik dacht

Yumi schreef op 29-09-2025 om 17:24:

[..]

Dat voel je, en bent het ook dus dat is niet zo moeilijk

Nou ja ik ben inmiddels 34, dus geen 20 meer 

DeOnbekende schreef op 29-09-2025 om 19:16:

[..]

Ik ook. De gemiddelde leeftijd ligt hier volgens mij nog iets hoger dan ik dacht

Ja echt he? Ach, zijn wij lekker de jonkies 

Ik ben niet oud maar wij hadden vroeger ook geen kleurentv en geen telefoon en geen auto. Binnen een paar jaar wel al die dingen, toen ik een jaar of 6 was.

Broodjebrie schreef op 29-09-2025 om 19:31:

[..]

Nou ja ik ben inmiddels 34, dus geen 20 meer

Dat weet ik, je schreef het nog niet zo lang geleden. Voor mij makkelijk te onthouden omdat je even oud bent als mijn dochter 

ik ben 43, wij hadden wel kleurentelevisie maar ik weet niet of we meteen afstandsbediening hadden. Die klap herinner ik me nog wel. Net als sneeuwbeeld en testbeeld.

Ik voel me bij mijn kinderen ook vaak stokoud. Laatst verteld over de videotheek. Snapten ze niks van...

Ik ben 51 en wij hadden eerst nog wel zwart wit tv. Dat soort dingen konden mijn ouders geen geld aan uitgeven. 
We leefden van de bijstand. Wel sigaretten uiteraard was daar  altijd wel geld voor.  En achteraf gezien vind ik het raar, om maar ff on topic te blijven, dat daar dan wel geld voor was maar voor lekkere koekjes of fatsoenlijke pindakaas niet. 
( Of nieuwe kleding etc)

41.
Wel kleurentelevisie, maar geen afstandsbediening.

De tv werkte met 8 knoppen waarbij we bij elke knop konden zoeken naar een zender.
We hadden ook geen kabel-aansluiting of commerciële tv maar enkel antenne-zenders.

Ik geloof dat ik 15 of 16 was toen er een nieuwe tv, kabel en een afstandsbediening in huis kwam.

Anderen in de buurt hadden die commerciële tv al veel langer, maar mijn ouders vonden dat heel lang onzin.

Als Belg keek ik zo voor een deel naar NPO 1-2-3 omdat dat naast 2 Vlaams-talige zenders en 1 of 2 Franstalige één van de weinige andere zenders was die we konden ontvangen.

En jep, als de tv het niet deed dan klopte je erop. Of je begon te draaien met het mini-balkje op zoek naar beter beeld of een andere zender.

Dolfje schreef op 29-09-2025 om 19:56:

Ik ben 51 en wij hadden eerst nog wel zwart wit tv. Dat soort dingen konden mijn ouders geen geld aan uitgeven.
We leefden van de bijstand. Wel sigaretten uiteraard was daar altijd wel geld voor. En achteraf gezien vind ik het raar, om maar ff on topic te blijven, dat daar dan wel geld voor was maar voor lekkere koekjes of fatsoenlijke pindakaas niet.
( Of nieuwe kleding etc)

Het kan soms ingewikkeld zijn om als volwassene terug te kijken op de keuzes die je ouders maakten. En ook verdrietig .

Yumi schreef op 29-09-2025 om 19:43:

[..]

Dat weet ik, je schreef het nog niet zo lang geleden. Voor mij makkelijk te onthouden omdat je even oud bent als mijn dochter

Oh dat is dan inderdaad makkelijk onthouden!

Schoondochter schreef op 29-09-2025 om 20:05:

[..]

Het kan soms ingewikkeld zijn om als volwassene terug te kijken op de keuzes die je ouders maakten. En ook verdrietig .

Ja dat is zo. Vroeger wist ik niet beter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.