Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
madee
30-09-2025 om 20:52
Al die showers…allemaal commercie, want je moet cadeaus kopen en liefst tegen elkaar opbieden qua originaliteit en groots…typisch Amerikaans in mijn beleving, en ik hoop dat deze hype (is het dat al?) snel uitdooft
krulliebollie
30-09-2025 om 21:36
afrodite05 schreef op 30-09-2025 om 18:11:
[..]
Ik las laast iets over een grandma shower... oftewel een babyshower voor de toekomstige oma. Inclusief grote cadeaus voor als het kleinkind bij oma komt logeren (een volledig uitgeruste logeerkamer, speelgoed, verzorging), maar ook cadeaus voor oma om lekker te ontspannen wanneer kleinkind er is, zoals een nieuwe koffiemachine, luxe bonbons, dure theesmaken etc. Ik weet even niet of ik de term grandma shower goed heb onthouden, maar de omschrijving klopt wel. Anyway, ik vind dit dus heeeeeel raar...
Niet normaal toch…
Dolfje
30-09-2025 om 22:30
madee schreef op 30-09-2025 om 20:52:
Al die showers…allemaal commercie, want je moet cadeaus kopen en liefst tegen elkaar opbieden qua originaliteit en groots…typisch Amerikaans in mijn beleving, en ik hoop dat deze hype (is het dat al?) snel uitdooft
Ik denk dat het alleen maar zotter wordt.
Yumi
30-09-2025 om 22:58
madee schreef op 30-09-2025 om 20:52:
Dit
Zelfde verhaal voor de vrijgezellenavond, of een vrijgezellenweekend die kreeg ik een paar jaar geleden. Heb ervoor bedankt, afgezien van de kosten sowieso geen zin in een all inclusief drank en vreetfestijn.
BlairW
01-10-2025 om 07:43
vrijgezellenfeesten vind ik wel gezellig. Hoeft ook helemaal niet zo veel te kosten. Bij mij zijn we bijvoorbeeld met de hele bups naar de bios gegaan en voor het eten hebben we ons gevoegd bij de mannen en hebben we heerlijk met allemaal gegeten. Daarna gewoon naar huis weer. Bij vriendin van ons hebben we ook juist samen met de mannen gegeten, ontzettend gezellig. Ik had dit voor mezelf ook aangegeven te willen, want ik vond het best raar om bijvoorbeeld mijn broer niet bij mijn vrijgezellenfeest te hebben. En ook mijn ouders en schoonouders waren er bij en dan is het ook wel leuk als mijn vader ook bij mijn feestje is. Dus dat was zo mooi opgelost.
Envelop
01-10-2025 om 17:07
Dat we massaal sierplanten in de tuin zetten maar veel minder eetbare planten/struiken etc.
Poezie
01-10-2025 om 17:39
Envelop schreef op 01-10-2025 om 17:07:
Dat we massaal sierplanten in de tuin zetten maar veel minder eetbare planten/struiken etc.
Altijd nog beter dan tegeltuinen. Daarnaast staan de wachtlijsten voor moestuinen vol, dus er is wel degelijk behoefte aan.
Bakblik
01-10-2025 om 17:42
Ja en als je dan tussen je vaste planten, die in de winter groen blijven, geen zomerbloeiers zet maar 6 tomatenplanten en 2 rode kolen en een pompoenplant dan vindt iedereen dat weer raar.
We hebben er heerlijk van gegeten.
Yumi
01-10-2025 om 18:59
BlairW schreef op 01-10-2025 om 07:43:
vrijgezellenfeesten vind ik wel gezellig. Hoeft ook helemaal niet zo veel te kosten. Bij mij zijn we bijvoorbeeld met de hele bups naar de bios gegaan en voor het eten hebben we ons gevoegd bij de mannen en hebben we heerlijk met allemaal gegeten. Daarna gewoon naar huis weer. Bij vriendin van ons hebben we ook juist samen met de mannen gegeten, ontzettend gezellig. Ik had dit voor mezelf ook aangegeven te willen, want ik vond het best raar om bijvoorbeeld mijn broer niet bij mijn vrijgezellenfeest te hebben. En ook mijn ouders en schoonouders waren er bij en dan is het ook wel leuk als mijn vader ook bij mijn feestje is. Dus dat was zo mooi opgelost.
Dat hoeft inderdaad niet, maar in dit geval naar Preston Palace inclusief overnachten. Hotel overnachting in het weekend, reiskosten en kosten bruid.... weet niet meer precies maar rond de € 250,-. Vond dit echt teveel en ben niet meegegaan.
krulliebollie
01-10-2025 om 20:38
Yumi schreef op 01-10-2025 om 18:59:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet, maar in dit geval naar Preston Palace inclusief overnachten. Hotel overnachting in het weekend, reiskosten en kosten bruid.... weet niet meer precies maar rond de € 250,-. Vond dit echt teveel en ben niet meegegaan.
Nou vind ik dit helemaal niet raar want ik vind Perston Palace Tokkie town.
Grindelwald
01-10-2025 om 21:46
krulliebollie schreef op 01-10-2025 om 20:38:
[..]
Nou echt he? Daar wil ik nog niet dood gevonden worden.
BlairW
01-10-2025 om 22:04
Groente enz is veel meer werk. Hier vreten de slakken alles op, dus dan zou ik actief aan de slag moeten om die te bestrijden. Net zoals alle andere insecten die alles opeten. Heel veel luizen hier ook enz. Geen zin in om daar tijd aan te besteden. Sierplanten die weinig verzorging nodig hebben en ik gewoon kan laten groeien vind ik fijn. Maar de moestuin die ik had was veel te veel gedoe.
BlairW
01-10-2025 om 22:04
Grindelwald schreef op 01-10-2025 om 21:46:
[..]
Nou echt he? Daar wil ik nog niet dood gevonden worden.
Dit inderdaad 😁
Yumi
01-10-2025 om 22:40
krulliebollie schreef op 01-10-2025 om 20:38:
[..]
Haha, dat was reden nummer één....ik schreef in een eerder bericht al dat ik niet was meegegaan, omdat ik geen zin had in een vreet en zuipfestijn
Duufje
02-10-2025 om 07:44
Over tuinen: ik vind mezelf een beetje raar... wij hebben leibomen voor het huis en ik vind die dingen vreselijk. Gruwelijk lelijk, bomen horen geen plat vlak te hebben aan de bovenkant. Bovendien worden ze veel te woest en wild naarmate de zomer vordert (ze zijn hoog, dus als ze blad hebben kan ik ze niet geregeld even bijknippen), stomme dingen vind ik het. Maar ze staan er nu eenmaal, ze lopen door naar de buren en de buurvrouw is er dol op, dus ik zet me eroverheen.
Maar zodra we ze na de zomer kaal gesnoeid hebben (gisteravond mee begonnen, ik doe dat altijd voor het blad valt, scheelt veel troep) vind ik ze dus prachtig. Ik vind de stammen en de takken supermooi. Als het wat kouder wordt, hangen we er voer voor de vogels en eekhoorns in en worden ze druk bezocht.
Klein beetje raar dus, om kale bomen prachtig te vinden en bloeiende lelijk ![]()