Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

ik vind het raar als mensen in NL boos worden op SM als een terrasje ergens een rookverbod op het terras inzet. Mensen die nog nooit van het dorp gehoord hebben, er nooit heen zouden gaan roepen massaal dat ze dat specifieke terras gaan boycotten omdat je er niet mag roken.
Ik, iemand met pittige astma, ben heel blij als een terrasje dit doet. Ik moet wel eens steeds verkassen op een terras omdat er iemand naast/voor/achter mij flink aan het paffen is en ik daar gewoon dagen last van heeft.. maar dat mag je niet benoemen want dan moet je gewoon in je eigen tuin gaan zitten.. In mijn optiek met een peuk dus ook! 

krulliebollie schreef op 30-05-2026 om 16:11:

ik vind het raar als mensen in NL boos worden op SM als een terrasje ergens een rookverbod op het terras inzet. Mensen die nog nooit van het dorp gehoord hebben, er nooit heen zouden gaan roepen massaal dat ze dat specifieke terras gaan boycotten omdat je er niet mag roken.
Ik, iemand met pittige astma, ben heel blij als een terrasje dit doet. Ik moet wel eens steeds verkassen op een terras omdat er iemand naast/voor/achter mij flink aan het paffen is en ik daar gewoon dagen last van heeft.. maar dat mag je niet benoemen want dan moet je gewoon in je eigen tuin gaan zitten.. In mijn optiek met een peuk dus ook!

Maar als je buren in de tuin zitten te roken heeft dat ook weer geen zin.

Dolfje schreef op 30-05-2026 om 16:06:

Ik vind het raar dat mensen tegen te klippen op roken en dan klagen dat ze niet op vakantie kunnen of dat bepaalde dingen zo duur zijn tegenwoordig.

En dat triggert mij omdat er vroeger thuis ook nooit ergens geld voor was en beide ouders en stiefouders rookten.

Dit! 

Sowieso het geklaag over prijzen. En ik weet dat er mensen zijn die echt niet rond kunnen komen, maar als je een groot lek hebt in de financiën door roken en/of veel of grote huisdieren dan heb je niks te klagen. Grote keuzes hebben grote gevolgen. Je kunt gewoon niet alles hebben. 

Ik vind het raar dat als man tv kijkt, wielrennen in dit geval, hij de tv aan laat staan als hij weggaat. Hij is nu bijvoorbeeld boodschappen doen, maar zet dan niet de tv uit. 

Netherfield schreef op 30-05-2026 om 17:04:

Ik vind het raar dat als man tv kijkt, wielrennen in dit geval, hij de tv aan laat staan als hij weggaat. Hij is nu bijvoorbeeld boodschappen doen, maar zet dan niet de tv uit.

Hier ook zo'n exemplaar. Gaat gras maaien en ziet dan doe het raam wanneer het klimmetje begint, laat de boel de boel buiten en gaat zitten kijken. 

Renners boven? Dan gaat hij weer verder aan het gras. 

Heb niet het lef om even 12 voor 12 van gisteren terug te kijken, dan mist hij teveel. 😜

Auwereel schreef op 30-05-2026 om 16:28:

[..]

Maar als je buren in de tuin zitten te roken heeft dat ook weer geen zin.

Nee klopt, gelukkig roken mijn buren niet maar BBQ is net zo lastig. 

Zelfde geldt voor vuurwerk. Duizenden euro's binnen een paar minuten de lucht in. 

En benzine. Hier staat elke dag file in de wijk om de prinsjes en prinsesjes met de auto van school te halen. Ga gewoon fietsen! 

Tegenwoordig is er sprake van smog op warme dagen en dat is gecombineerd met rijtjeshuizen met rijtjestuinen geen goede mix. Ik weet nog dat ik verbaasd was in Finland. Je mocht daar op het terrein van het appartementencomplex niet roken. Helemaal niet. Niet binnen. Niet buiten. Niet op je balkon. Niet op de gezamenlijke ruimtes. En dat betekent dus, ook in de winter met sneeuw en kou, buiten het terrein gaan staan roken. En iedereen deed dat. Ik vond dat raar, om on topic te blijven  maar wél een hele goede regel!!

ToetieToover schreef op 30-05-2026 om 18:48:

Tegenwoordig is er sprake van smog op warme dagen en dat is gecombineerd met rijtjeshuizen met rijtjestuinen geen goede mix. Ik weet nog dat ik verbaasd was in Finland. Je mocht daar op het terrein van het appartementencomplex niet roken. Helemaal niet. Niet binnen. Niet buiten. Niet op je balkon. Niet op de gezamenlijke ruimtes. En dat betekent dus, ook in de winter met sneeuw en kou, buiten het terrein gaan staan roken. En iedereen deed dat. Ik vond dat raar, om on topic te blijven maar wél een hele goede regel!!

Dat mogen ze van mij hier ook invoeren!  Als mijn benedenbuurman op zijn balkon staat te roken komt zn rook mijn slaapkamer binnen...bleh!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.