Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

En slim van die kringloopwinkel. Die krijgen de kerstspullen meestal na de Kerst aangeboden en daar zitten ze dan een heel jaar mee in hun opslag. Nu kunnen ze ruimte maken voor het zomerspul, dat straks vast en masse gebracht gaat worden.

Poezie schreef op 17-06-2026 om 21:49:

[..]

Je wist niet dat suiker eerst een korte energie boost geeft en daarna een enorme dip?

Het was natriumtekort. Schijnt ook bij de sporters in de Tour de France een probleem te zijn: dreigende oververhitting -> zweten, vochtverlies -> en dan is drinken niet genoeg, maar je moet ook voor aanvulling van de elektrolyten, mn het natrium, zorgen.

Nu had ik betrekkelijk weinig last van warmte, omdat die voor mij koeler aanvoelt dan voor veel mensen, maar ik at al erg natriumbeperkt.

Overigens heb ik nooit last van suiker. Ik neem het niet erg vaak en zeker niet zoveel als anderen, maar het effect dat de insuline plotseling alle glucose gaat wegwerken, dat heb ik niet zo. Dat gaat ongemerkt voorbij bij mij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.