Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
GroenTuintje
26-08-2026 om 17:26
JanaDana schreef op 26-08-2026 om 12:41:
Iemand die de badkamervloer geschrobt wil hebben met Jif/Cif/nouja, schuurmiddel dus. Dat spul is zowat niet weg te spoelen zo erg schuimt het. Daarnaast een hele verzameling schoonmaakmiddelen van HG in huis. En in de wc moet chloor. Waarom toch
Wij mogen geen chloor gebruiken bij ons werk. En gelukkig maar
JanaDana
26-08-2026 om 17:28
GroenTuintje schreef op 26-08-2026 om 17:26:
[..]
Wij mogen geen chloor gebruiken bij ons werk. En gelukkig maar
Ja, ik heb ook recht om het te weigeren hoor, maar ik moet nog even denken hoe ik dat ga brengen.
Yumi
26-08-2026 om 18:50
Daglichtlamp schreef op 26-08-2026 om 12:07:
[..]
Ik betwijfel inderdaad of er overeenstemming is met de oppositie voor Prinsjesdag. Maar dat is ook niet nodig om Prinsjesdag door te laten gaan. Daarvoor heb je alleen een begrotingsvoorstel nodig dat gesteund wordt door de ministerraad. Ik kan me niet voorstellen dat dat laatste niet lukt. (maar mocht dat wel het geval zijn, dan valt het kabinet, dat kan eigenlijk net anders).
Inderdaad, ik hoop dat je gelijk krijgt en dat ze er met elkaar uitkomen, maar zover is het nog niet...
Het kabinet is eruit, maar deal met oppositie over Prinsjesdag is ver weg en de tijd dringt: ‘Chaos’
De een mokt, de ander is pessimistisch: leiders van oppositiepartijen in de Tweede Kamer zijn nog mijlenver verwijderd van een deal met het kabinet over de Prinsjesdagbegroting. Met nog zo’n 48 uur te gaan dringt de tijd.
Het kabinet is eruit, maar deal met oppositie over Prinsjesdag is ver weg en de tijd dringt: ‘Chaos’ | Nieuws | AD.nl
Daglichtlamp
26-08-2026 om 18:53
Yumi schreef op 26-08-2026 om 18:50:
[..]
Inderdaad, ik hoop dat je gelijk krijgt en dat ze er met elkaar uitkomen, maar zover is het nog niet...
Het kabinet is eruit, maar deal met oppositie over Prinsjesdag is ver weg en de tijd dringt: ‘Chaos’De een mokt, de ander is pessimistisch: leiders van oppositiepartijen in de Tweede Kamer zijn nog mijlenver verwijderd van een deal met het kabinet over de Prinsjesdagbegroting. Met nog zo’n 48 uur te gaan dringt de tijd.
Het kabinet is eruit, maar deal met oppositie over Prinsjesdag is ver weg en de tijd dringt: ‘Chaos’ | Nieuws | AD.nl
Het merendeel van de begrotingen is vandaag al goedgekeurd in de ministerraad. Maar het gesprek daarover kan beter hier: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/aan-de-slag-jetten-i?page=67#1021
Yumi
26-08-2026 om 18:54
Miepjecody schreef op 26-08-2026 om 12:37:
[..]
Ik werk onregelmatig, mijn papieren agenda ligt gewoon open op mijn ontbijttafel.
Ik heb al mijn papieren agenda's nog vanaf 1989
Weet je hoe leuk het is om terug te kijken wat je toen deed.
Dat terugkijken deed ik vroeger ook wel, dat is inderdaad leuk. Mijn mobiel heb ik altijd bij me en die heb ik echt nodig voor mijn afspraken als ik niet thuis ben.
GroenTuintje
26-08-2026 om 19:15
JanaDana schreef op 26-08-2026 om 17:28:
[..]
Ja, ik heb ook recht om het te weigeren hoor, maar ik moet nog even denken hoe ik dat ga brengen.
Gewoon zeggen 
mana_sutiyuq
26-08-2026 om 19:45
JanaDana schreef op 26-08-2026 om 15:17:
[..]
Wat is er mis met azijn dan? Dat schuimt tenminste niet.
Azijn is vooral water en werkt op kalk, verder doet het niks anders dan gewoon water en dan moet je het ook nog onverdund gebruiken want het is maar 4% azijn bij natuurazijn 10% bij schoonmaakazijn. Zeep lost ook ander vuil open bind dat waardoor je het vuil ook echt verwijderd.